Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El teorema de Fermat de l'educació: conciliació entre l'horari familiar, laboral i acadèmic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quina incidència té la formació en els centres?
El treball que s'ofereix a continuació és fruit de la col·laboració entre dues institucions implicades en la formació: el Centre de Recursos Pedagògics (CRP) del Vallès Occidental VI (Montcada i Reixac, Ripollet i Santa Perpètua) i l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Al CEIP El Viver hem aconseguit que la formació formi part de la vida del centre.
Aquest article és el resum del que hem fet per millorar les competències matemàtiques del nostre alumnat a partir d'un procés de formació. Hem constatat, per tant, la importància i la necessitat de formar-nos. Continuar aprenent ens fa estar actius, ens fa adonar de tendències noves i ens ajuda a descobrir que mai no ho acabem de saber tot. En les línies que segueixen, expliquem de quina manera la formació que hem rebut ha revertit a les aules i com s'ha aconseguit que acabi formant part de la vida del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una formació generada a partir de l'avaluació interna del CEIP Mitja Costa.
En aquest article, s'hi explica una experiència de gestió de la formació que va néixer d'un procés d'avaluació interna del centre. La reflexió duta a terme amb la participació de tot el professorat ha permès fer un pas qualitatiu en la consolidació d'una línia de centre més coherent i compartida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un procés d'integració de la formació en la dinàmica interna del centre.
El nostre centre és una escola pública situada a Montcada i Reixac, un municipi de l'àrea metropolitana de Barcelona. Encara que ja té trenta anys d'història, se sent jove i segueix un procés continuat de formació i definició d'objectius per ajustar-se a les noves demandes educatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un assessorament amb repercussió immediata a les aules.
La possibilitat de fer extensiva la nostra experiència a unes altres comunitats educatives ens ha dut a escriure aquest article, per tal d'explicar les millores que ha representat la formació que ens ha ajudat a aconseguir més coherència en el projecte de centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els efectes de la formació depenen de nosaltres.
Perquè un projecte avanci, calen tres coses: la primera, tenir una bona idea; la segona, creure-se-la, i la tercera, que hi hagi algú disposat a convèncer i animar unes altres persones perquè la duguin a terme malgrat les dificultats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quina incidència té la formació en els centres?: Conclusions.
Un cop descrit el procés seguit pels diferents centres, intentarem posar en relleu algunes idees clau que ens poden ajudar a albirar els factors que incideixen en la capacitat dels centres per integrar o no l'avaluació de la formació com a part del seu projecte estratègic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El treball de recerca al batxillerat: una oportunitat.
El batxillerat ha de servir per adquirir les tècniques i els procediments que facin possible una bona adaptació de læalumnat als estudis posteriors. Això exigeix una preparació profunda i específica, però alhora global i contextualitzada, així com una adequada orientació que ajudi els estudiants a canalitzar les seves preferències i capacitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De reüll.
En el procés de configuració d'una escola inclusiva, són molts els aspectes que cal tenir en compte per tal d'establir unes línies d'actuació coherents amb les finalitats d'un centre docent per a tothom. És evident que l'organització d'una resposta educativa adequada per a tot l'alumnat és bàsica, però no hauríem de deixar de banda totes aquelles actuacions encaminades a sensibilitzar l'entorn i aprofundir en el coneixement de la diversitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els jocs populars i tradicionals a través de les auques.
L'auca pot ser un bon pretext per elaborar una proposta interdisciplinària de l'educació física juntament amb unes altres àrees curriculars. L'article ens presenta una proposta de treball dels jocs populars i tradicionals a partir de l'Auca dels jocs de la mainada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Descentralització i educació: lliçons apreses.
La descentralització és un tema present en el debat educatiu del nostre país. En el marc dels treballs del simposi ½Ciutat.edu: nous reptes i nous compromisos+, organitzat per l'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona, es va considerar necessari aprofundir en els valors de la descentralització i debatre sobre els seus efectes a diferents ciutats i països.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quina formació per als professionals docents?
En aquest article, s'hi presenta la proposta de formació permanent del professorat basada en la pràctica reflexiva i se'n defensa l'adequació per a uns professionals, com els docents, la feina dels quals es desenvolupa en contextos d'incertesa travessats per múltiples variables.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Algunes reflexions sobre el treball per competències i l'educació científica.
Aquest article parteix d'una afirmació: ½Per competències,ja hi treballem, perquè fa temps que pensemjunts les nostres experiències educatives+. Simplement, hi hem posat paraules: ½treballar per competències+, perquè posar paraules al que fem, hi dóna més dimensió. L'article pretén mostrar les dimensions descobertes de mans dels infants i de les persones que es dediquen a la ciència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 154: Projecte món: una reflexió sobre la diversitat cultural.
El seguit d'activitats proposades ens permet afavorir una actitud oberta, respectuosa i acollidora davant de la diversitat i la riquesa cultural del nostre món, cada vegada més global. Amb aquest esperit, l'apliquem des de la nostra escola, el CEIP Font d'en Fargas de Barcelona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Anar a l'escola a Gaza.