Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els lectors escriuen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Més de significació que no pas de significat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com és possible afavorir l'èxit escolar del teu fill o de la teva filla.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els reptes de repensar el currículum escolar per a una nova ciutadania.
El Projecte Bàsic: Competències Bàsiques i Sabers Fonamentals, impulsat per la Fundació Jaume Bofill i dirigit pel doctor Cèsar Coll, té per finalitat promoure una reflexió al voltant dels aprenentatges bàsics i imprescindibles que necessitem les ciutadanes i els ciutadans per viure i conviure en la societat actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Idees força que orienten els ensenyaments de l'educació secundaria.
Els decrets d'ordenació dels ensenyaments de primària i de secundària pretenen recollir i reconèixer l'esforç dels docents que han impulsat innovacions durant els últims anys en els centres educatius. És a través de cinc grans eixos o idees força que s'han orientat aquests ensenyaments que a continuació destacarem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De les tècniques Freinet a l'ensenyament per competències.
Tot resseguint la biblioteca del seu espai de treball personal, l'autor d'aquest article reviu, més o menys cronològicament, una desena de temes pedagògics que, durant la seva llarga experiència professional, han tingut, segons el seu criteri, una rellevància o un tractament singular.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Qüestió de sabers, sí, però també d'identitat i de poder.
La reflexió sobre el que l'alumnat ha d'aprendre i, en conseqüència, sobre què val la pena ensenyar és, amb tota probabilitat, una de les competències que el professorat haurà d'assumir tot i no tenir-ne l'exclusiva. La importància dels sabers, el paper dels continguts, ens porta a reflexionar en present sobre el currículum projectant-lo cap al futur.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escola Riera de Ribes, una comunitat que aprén.
L'article recull l'experiència de l'escola Riera de Ribes, la qual té com un dels seus objectius fonamentals que tota la comunitat educativa (alumnat, professorat i famílies) tingui oportunitat d'aprendre. La proposta metodològica es basa a oferir unes estratègies (racons, projectes, tallers i gestió de l'aula) que afavoreixen que els aprenentatges sorgeixin de les vivències de les persones i de la relació que hi ha entre elles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Plantejaments educatius i curriculars a l'escola rural.
Estem en moments de canvis educatius i curriculars. La nova llei d'educació proposa un plantejament curricular comú a molts sistemes educatius del món: el currículum per competències. L'escola rural té una història, uns valors educatius i un context canviant. L'article procura situar criteris i elements davant la realitat educativa des de la mirada de l'escola rural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les escoles Waldorf.
En aquest article, hi presentem una mostra de la xarxa d'escoles Waldorf com una alternativa més al panorama educatiu de la societat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«No m'allibereu, ho puc fer tot sol».
Per finalitzar aquest monogràfic, hem reproduït uns fragments de respostes que alguns alumnes de primer de batxillerat van donar a la pregunta següent: ½Com creus que és més adient agrupar l'alumnat d'un centre de secundària?+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estratègies de comprensió.
L'any 2005 va ser el de la commemoració del seixantè aniversari de l'alliberament dels camps de concentració nazis. Durant el mes de gener de 2006, l'ONU va establir un dia mundial de l'holocaust. Al mateix temps que vivim moments de recuperació de la memòria, es donen inquietants símptomes de dissolució de conquestes morals que es creia que estaven assolides. L'actualitat del tema ûi el desencís latentû ens ha suggerit que pagava la pena treballarlo amb l'alumnat i reflexionar sobre el nostre paper com a transmissors de mecanismes de comprensió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El currículum local, un element del projecte educatiu del poble o ciutat.
El poble o la ciutat poden ser simplement l'escenari del coneixement del medi o també poden ser molt més: un recurs a l'abast i complet d'institucions, entitats i persones capaces d'enriquir la tasca educativa o un àmbit d'acció comunitària en què l'escola esdevé una peça fonamental. Els projectes educatius de poble o de ciutat han de facilitar que el centre docent mantingui una interacció continuada i fructífera amb el seu entorn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Matemàtiques a l'educació primària: un intent de renovació de la pràctica a l'aula.
El relat afectiu d'un viatge a través de les matemàtiques des dels tortuosos temps d'escolar fins ara constitueix el fil argumental d'aquest recor regut inacabat. La necessitat de realitzar una pràctica en coherència amb el coneixement actual, les dificultats del camí i la confiança en els docents compromesos, com també l'escepticisme davant de l'autoritat i la inspecció educativa són alguns dels elements d'aquesta descripció.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un hort ple d'artistes. El disseny.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 138: Jocs de l'Oca per al treball de vocabulari.
Jocs de l'oca per al treball de vocabulari és un material lúdic dirigit als nens i nenes nouvinguts dins l'àmbit de les aules d'acollida. No obstant això, se'n poden realitzar una munió d'adaptacions utilitzant diferents sistemes conceptuals. Es tracta d'un material obert i flexible adaptable a qualsevol nivell educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què s'ha d'ensenyar, què s'ha d'aprendre.
Aquest Guix que tenim a les mans tracta d'una pregunta que, ara més que mai, és clau: ½Què s'ha d'ensenyar+. Ara, perquè el sistema educatiu competeix amb poderosos agents socialitzadors i l'allau informativa és asfixiant, perquè les expectatives sobre l'educació són enormes û de les famílies, del sistema productiu, dels marcs de convivència i de ciutadaniaû i es recullen en forma d'ordenació o d'oposició política ferotge, perquè l'educació és al centre del debat social, amb arguments demagògics de vegades, però també amb el suport de múltiples avaluacions.