Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reseña: Ser docente en una sociedad compleja
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
No podemos mirar hacia otro lado
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Noticias de interés
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Di sí a la robótica
En aquest article d'opinió, M. Concepción Fernández Munín reflexiona sobre la necessitat d'incloure la robòtica com una part de l'aprenentatge escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La crianza segura en la sociedad de la impaciencia
En aquest article d'opinió, Antonia García Fuentes apunta la necessitat que els adults siguem capaços de deixar fora de casa la urgencia que ens imposa la societat tecnológica, una urgència que ens engoleix...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Seguro que... ahora es mañana?
El debat sobre l’educació continua encallat. El marge per tirar endavant una proposta o una altra no té prou consens. Una llàstima, l’educació continua sent moneda de canvi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pablo Martínez Cousinou: «Hay una gran necesidad de enseñar alfabetización visual en las escuelas»
Pablo Martínez Cousinou és fotògraf, encara que la conversa que mantenim amb ell ens porta a parlar de periodisme, educació, comunicació i pensament crític. Va començar la carrera com a fotoperiodista, però a través de l’audiovisual va fer el salt a la docència, àrea que li permet ensenyar a pensar la societat actual a través de les imatges. Amb un peu a la universitat i un altre a l’àmbit professional, avui treballa en projectes documentals i reivindica el desenvolupament, en qualsevol etapa educativa, de l’alfabetització visual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desplazamiento activo a la escuela como proyecto interdisciplinar
Presentem les línies generals d’un projecte interdisciplinari ideat per fomentar el desplaçament actiu (caminant o amb bicicleta) durant els trajectes d’anada i tornada del centre escolar. El projecte va estar compost per onze situacions d’aprenentatge i es va realitzar al llarg de tretze setmanes durant la segona part del curs 2016-2017. Se’n va avaluar l’aplicació i es van obtenir bons resultats en el canvi del patró de desplaçament dels infants de cinquè de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La máquina del tiempo. Un proyecto interdisciplinar vertebrado desde la educación física
Vertebrar des de l’orientació i des de les activitats artisticoexpressives és l’objectiu d’aquest projecte interdisciplinari per globalitzar aprenentatges dotant-los de més significativitat. A l’article hi trobareu l’interès per desenvolupar les dimensions interpersonal i intrapersonal, social i pública, enriquint-les amb aplicacions web i amb l’ús dels mòbils com a instruments de coneixement i aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ruta botánica por el GR-262
Generar situacions d’ensenyament-aprenentatge sota els principis de globalització, interdisciplinarietat, significativitat o funcionalitat és el que preteníem aconseguir amb aquest projecte de i per a la comunitat educativa. Per això, el senderisme és el llibre d’aquesta iniciativa, que ofereix a les seves pàgines la botànica de l’entorn, que contribueix a augmentar el desenvolupament sensorial de l’alumnat i promou valors medioambientals positius entre els infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De adoctrinamientos, inquisiciones y otras falacias
En educació no hi ha res innocent, en la mesura en què, a les aules, no solament s’ensenya el coneixement legítim enunciat als currículums oficials, sinó també les actituds, les normes i els valors que una societat concreta estableix com a ineludibles en la construcció acadèmica d’una ciutadania alfabetitzada i instruïda. Això no obstant, la consciència dels efectes ideològics de l’escolarització a les nostres societats és compatible amb el fet de denunciar la infàmia de qui, al llarg de les darreres setmanes, ha afirmat que a Catalunya assistim a l’adoctrinament de l’alumnat i de subratllar, per contra, la trajectòria democràtica i multicultural de les escoles catalanes i la seva valuosa contribució a la innovació pedagògica i a l’impuls d’una educació igualitària i igualadora, oberta a la diversitat de les cultures i impulsora d’una equitat més gran entre les persones i entre els pobles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nuestra escuela, un espacio para todos
A l’escola Xarau garantim espais de treball i de relació segurs, de confiança, d’estímul per a tots i cadascun dels infants i les seves famílies. Necessitem crear aquests espais de convivència per aconseguir que tothom se senti important, diferent i necessari. Els nostres infants donen i reben, tots, sense excepció, i és la nostra responsabilitat fer-los conscients i capacitar-los perquè converteixin la diferència en virtut.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprender y educar desde la creatividad musical
La present experiència didàctica tracta de dinamitzar el procés educatiu del conjunt de l’alumnat d’infantil i primària d’un centre docent durant les visites a l’hort escolar mitjançant la composició i la interpretació de cançons relacionades amb les tasques pròpies de l’hort, els productes i el reconeixement de l’ofici de pagès com un estil interdisciplinari de construcció del coneixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trabajar las normas en los centros
L’objectiu d’aquest article és mostrar el valor pedagògic de la reflexió sobre les normes que regulen la participació de la comunitat educativa. La proposta ofereix l’oportunitat a l’alumnat de crear, assajar i avaluar les normes de l’aula o del centre, afavorint l’adquisició de competències socials, emocionals i morals com ara la participació, la capacitat per avaluar un projecte, la comprensió de dinàmiques socials i individuals i la resolució del conflicte entre els interessos personals i col·lectius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Niños y niñas que deshacen desigualdades
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hacia otra práctica de la evaluación: aciertos y dificultades
Grans reptes per a l’escola: un canvi de paradigma on l’alumnat és el protagonista del seu aprenentatge, metodologies competencials, integració de continguts contextualitzats, treball cooperatiu, retroalimentació efectiva, etc. Canvis importants de concepció educativa que requereixen una avaluació amb sentit, incorporada al procés i entesa com una eina d’aprenentatge. L’article presenta aquest procés de canvi a l’escola Jungfrau de Badalona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De abuelos y ballenas
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Música de balones y pelotas
A través d’aquesta proposta pretenem que l’alumnat manipuli i experimenti amb objectes de l’entorn i miri de descobrir-ne les possibilitats sonores per, posteriorment, utilitzar-les en activitats d’acompanyament musical. Per això, es proposa servir-se de tipus de pilotes diferents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La necesidad de una revolución metodológica y tecnológica
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las TIC-TAC-TEP aterrizan en las bibliotecas escolares
Les eines i les possibilitats que ens ofereix la web social a les biblioteques escolars i per realitzar les activitats de foment de la lectura és infinita. Les anomenades TIC (tecnologies de la informació i la comunicació), TAC (tecnologia per a l’aprenentatge i el coneixement) i TEP (tecnologia per a l’empoderament i la participació) han arribat al nostre món per quedar-se entre nosaltres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Detección de dificultades en la competencia lectora
Per detectar les necessitats educatives que presenta l’alumnat respecte a la lectura i l’escriptura, és necessari observar les seves habilitats des d’àrees i des de contextos d’aprenentatge distints. Cal seleccionar una varietat de situacions que requereixin estratègies i nivells de comprensió, de lectura i d’escriptura diferents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Razonar en pareja: tutoría entre iguales para desarrollar la resolución cooperativa de problemas
(En)Raonem en parella és un programa educatiu desenvolupat pel Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals de la UAB, que, emprant la tutoria entre iguals, té com a objectiu desenvolupar la competència en resolució cooperativa de problemes quotidians. Mitjançant els ajustaments oportuns, el programa pot treballar-se amb alumnat de primària i de secundària. En aquesta proposta ens centrarem en el desenvolupament realitzat amb alumnes del cicle superior de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material complementario: Razonar en pareja: tutoría entre iguales para desarrollar la resolución cooperativa de problemas
(En)Raonem en parella és un programa educatiu desenvolupat pel Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals de la UAB, que, emprant la tutoria entre iguals, té com a objectiu desenvolupar la competència en resolució cooperativa de problemes quotidians. Mitjançant els ajustaments oportuns, el programa pot treballar-se amb alumnat de primària i de secundària. En aquesta proposta ens centrarem en el desenvolupament realitzat amb alumnes del cicle superior de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La ética y la docencia. Respuestas saludables
Per afrontar els nous reptes… Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula. Libros. Encuentros. El rincón digital
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nos han herido la escuela
Ens han ferit l’escola; l’escola de la diferència, l’escola on la paraula circula lliurement, l’escola de l’acord i el pacte, l’escola del «poder-hi tornar», l’escola com a espai lliure, democràtic i públic. La brutalitat de qui rebenta i profana violentament aquesta escola que infants, mestres i famílies construïm dia rere dia amb persistència ens ha fet mal. I és des d’aquest dol que, esperançadament i tossuda, ens reafirmem a dir que l’escola ha de seguir anant en contra. Ara potser més que mai.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.