Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pensar i sentir la nostra escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rosalinda.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
So, silenci, soroll. Conèixer-los, mesurar-los, controlar-los.
El so forma part de la nostra vida i també és una causa de contaminació ambiental, però hi ha companyes i companys que no el poden percebre. Aprendre sobre aquest fenomen possibilita que ens acostem al seu món i que, al mateix temps, actuem d'una manera més responsable.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluar per aprendre.
En aquest article, s'hi presenta una experiència d'integració de l'autoavaluació i la coavaluació explícita en distints moments de treball a l'aula, perquè els infants puguin reconèixer en què van millorant i en què haurien d'avançar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica: Murals interactius.
L'elaboració de murals és una activitat generalitzada en l'educació infantil, sovint realitzada majoritàriament pels propis equips educatius i associada al llenguatge visual i plàstic amb finalitat decorativa. Aquesta tendència s'accentua en el cicle que va de zero a tres anys. Però l'elaboració de murals en edats primerenques és també una potent estratègia per a la construcció i l'evolució col·lectiva de coneixements. Des d'aquesta perspectiva de construcció social, el mural pot constituir la representació de tot el viatge realitzat per aprendre, i no únicament la visualització d'un fotograma estàtic del final del procés d'aprenentatge. El mural interactiu ens permet crear un escenari dinàmic que va evolucionant de manera paral·lela a la realització d'experiències noves i que permet que existeixin moltes històries simultànies i successives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nens no ploren!
Aquesta història real és una bona manera de començar a rumiar sobre les emocions i com les eduquem. A continuació et proposo unes qüestions en les quals és important la resposta que tu hi donis, ja que la teva visió del món de les emocions determina com les tractes i com hi respons.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un «dau» per als més menuts.
Quan els bebès descobreixen que es poden desplaçar, cap als set o vuit mesos, això representa una gran innovació en la seva vida. A més del canvi postural que ja havien aconseguit fer fins aleshores, poden decidir anar a descobrir un espai o bé un objecte que els cridi l'atenció. El creixement psicomotor pren embranzida i les criatures mostren una gran satisfacció en comprovar les seves capacitats motrius. Les famílies s'espanten dels riscos que els infants poden córrer quan ja es desplacen i dels desastres que poden arribar a fer i, donant resposta a la seva lògica responsabilitat, opten per tenir-los lligats a la ganduleta o bé tancats dins d'un parquet. És a dir, comença el camí de les prohibicions respecte als interessos dels nens i les nenes, tret que, de tant en tant, les persones adultes gosin deixar-los en llibertat i a terra.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A quines necessitats estem donant resposta?
Aquest article és el resultat de les reflexions que ens ha suscitat la proposta dels ½Minuts menuts+, feta des del Departament d'Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya. Són moltes les iniciatives que s'emprenen des de les administracions per donar resposta a les necessitats de la ciutadania, però creiem que no es pot perdre de vista que les necessitats de les criatures han de ser les que ens marquin les prioritats educatives i les noves modalitats de serveis.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Equips directius fixos i estables.
Tots els components de la comunitat educativa tenim clar que l'equip directiu ha de reunir una sèrie de característiques essencials per poder dur a terme la seva pràctica diària. D'una banda, ha de ser aconfessional respecte a totes les religions, manifestar-se lliure de qualsevol tendència ideològica o política determinada, mantenir-se obert a tothom, especialment a les persones més necessitades, integrar-se en el medi social i cultural immediat i respondre a les necessitats reals dels infants i de les seves famílies. D'altra banda, el fet de compartir uns mateixos criteris educatius, garanteix la unitat i la coherència fonamentals de la comunitat docent, a més de la participació responsable de totes les persones que la formem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.