Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amistat, fraternitat i escola
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les famílies són part de la solució
En aquest article d'opinió, Miquel Àngel Alabart (psicopedagog i orientador familiar) ens parla de la relació entre l'escola i les famílies, així com de la necessitat de la feina conjunta entre tots dos agents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Coral Gómez, mestra d’infantil de primer cicle. Uns anys per a tota la vida
És bonic parlar amb la Coral. És esperançador, també. Té una mirada plenament confiada en la primera infantesa i en tot allò que es pot aprendre en aquest inici del camí...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amistat en el primer cicle d'educació infantil
Les amistats adquireixen envergadura i qualitat pròpia quan els temps de convivència estan cuidats i són relaxats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amistat en el segon cicle d´educació infantil
Es narren processos d’amistat d’infants del segon cicle d’educació infantil: com han nascut, com s’han transformat i com els han facilitat i acompanyat les mestres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: Família reduïda i amistats extenses
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica: Recursos, indicadors i pistes per avaluar ambients d´amistat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Stephen Ball: Educar o mesurar? «L'educació orientada a proves externes limita el desenvolupament dels infants»
La conversa amb aquest sociòleg britànic ens il·lustra de manera planera sobre com convergeix el neoconservadorisme espanyol que inspira la LOMCE amb altres corrents mundials i les nefastes conseqüències que tot plegat pot tenir per a l’educació i, en definitiva, per al futur dels nostres infants i les nostres societats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Apropem la història als infants de 0 a 3 anys
A l’article, s’hi presenta un projecte que consisteix, bàsicament, en l’elaboració d’un material ludicohistòric extrapolable a tots els ciutadans i ciutadanes d’una vila. És a dir, qualsevol escola de qualsevol poble o ciutat el pot dur a terme tenint en compte els seus referents històrics. El projecte s’ha dut a terme amb infants de 0 a 3 anys, però es pot fer extensible a uns altres cicles educatius adequant-ne el tipus d’activitats programades. Se’n fa partícip la família a partir de la informació i dels materials elaborats per les criatures.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comportaments de gènere no normatius
Els pares i les mares amb infants transgenèrics s’enfronten a tot un seguit de reptes: trencar prejudicis, acceptar la situació, formar-se i informar-se per fer un bon acompanyament a les seves criatures i construir un entorn segur per a elles. L’amor cap als fills i l’aprenentatge que realitzen amb ells facilita que sigui una tasca molt gratificant que els converteix en persones millors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què ha de saber un nen de 4 anys?
Recordo en Miquel, a qui el pare, quan arriba de treballar, li proposa de seure amb ell una estona a llegir i escriure... El pare està molt content amb els progressos del seu fill i en Miquel està satisfet de la bona imatge sobre ell que li retorna el pare... I penso ara amb la Clàudia, que, quan surt de l’escola, va a fer un passeig xino-xano amb el pare i la mare pels camins del seu poble, a vegades a peu, a vegades amb bicicleta... S’aturen a collir branques, a observar les bestioles del camí i les formes originals de les pedres..., i es deixen sorprendre per la màgia que amaga la contemplació de l’instant...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Espais de joc
Un ambient tranquil, ric en possibilitats; un espai d’exploració que afavoreix l’acció espontània dels infants, així com les interaccions entre iguals i amb persones adultes; un temps relaxat per participar en el joc dels altres o concentrar-se en el propi, per sentir-se bé, per gaudir de la situació i de la companyia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Millorem les nostres capacitats de gestió emocional?
No hi ha emocions «bones» i emocions «dolentes», ja que totes tenen una funció: ens avisen d’alguna cosa i ens predisposen a actuar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres. Trobades. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Viatge: Morriña. Galícia, un lloc diferent
Galícia és allà on hi ha una persona gallega. A Galícia, hi trobem moltes coses per admirar, per veure, per conèixer. Galícia és olors, d’humitat, de mar, de neu; és sabors, de cocidos, de peixos i de mariscos, de formatges i de vins. Galícia és històries, mites, llegendes, contes, tradicions. Galícia és molt més que un sentiment. És Rosalía de Castro, Pondal, Enríquez, Cunqueiro.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Frato
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.