Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Qui mira per la infància?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Algunes bases per al funcionament dels tallers de noves criances.
Les escoletes naixeren com una forma d'afirmar i atendre les necessitats educatives dels més menuts. Ara assistim al naixement d'altres contextos de tallers de criança i de noves cultures familiars, conscients que el marc familiar no disposa ara de l'autosuficiència que se li atorgava a nivell de competències de criança ni com a espai de traspàs cultural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Polítiques de suport a les famílies.
La manca d'inversió en política familiar és un fet consumat al nostre país. L'Estat espanyol es troba a la cua en prestacions per a les famílies. A més d'una manca d'inversió, es detecta com les llars benestants es veuen més afavorides per les principals mesures de suport a les famílies que no pas aquelles de condició més modesta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistoia, una ciutat oberta a la seva infància.
Pistoia és una petita ciutat italiana situada a uns vint quilòmetres de Florència. N'havíem sentit parlar per la qualitat dels serveis educatius municipals que ofereix a la seva ciutadania, tant dins de l'àmbit escolar com fora.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Espais familiars: moments bàsics.
L'acollida, la relació i la comunicació entre les persones adultes, els jocs i les activitats amb els infants, l'esmorzar i el berenar, la reflexió durant l'estona del cafè, la coresponsabilitat de les famílies, l'acomiadament de tot el grup i la vinculació amb la comunitat són moments bàsics que afavoreixen un bon funcionament dels espais familiars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Xarxa Municipal d'Atenció a la Infància.
La Xarxa d'Atenció a la Infància és un projecte que, des de l'any 1997, pretén que s'estableixi una coordinació entre equipaments professionals (públics i privats de diferents sectors com ara l'educatiu, la sanitat, els serveis socials, el lleure, la policia local, la biblioteca...), ciutadania individual i associacions de pares i mares. Té com a missió millorar els serveis i disminuir les desigualtats en l'atenció als infants del municipi, mitjançant l'increment quantitatiu i qualitatiu del suport a les famílies en la seva tasca de criança i educació dels fills i filles de zero a dotze anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nous museus d'art contemporani.
Durant aquests darrers anys, estan emergint nous museus d'art contemporani en gairebé totes les grans ciutats de l'Estat espanyol que, concebuts principalment per mostrar el patrimoni cultural, programen sovint exposicions que poden interessar al públic infantil i són susceptibles de ser visitades en família com una forma interessant d'aprenentatge compartit. Solen ser mostres de caràcter temàtic, amb propostes d'activitats i experiències de participació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: Algunes referències d'interès.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La humanització de les cures neonatals.
Sabem que el naixement d'un infant malalt i/o prematur representa una crisi emocional per a la mare i la família de la criatura, manifestada per ansietat persistent, sentiments de pesar i de culpabilitat i d'impossibilitat d'ajudar l'infant, que altera la relació entre la mare i el fill i deixa efectes a llarg termini en la percepció, per part del pare i la mare, de l'estat de salut de la nena o el nen, que és considerat pitjor que el real durant força temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir un conte.
Aquesta activitat senzilla i fàcil de programar la vam començar a posar en pràctica el curs passat. Totes les mestres, juntament amb algunes persones especialistes de qui disposa l'escola, triem un conte atractiu per llegir i llegim a un grup reduit d'alumnes. Amb el títol del conte, la portada i el nom de la persona que el llegirà, es realitzen dos rètols, un d'ells serveix per completar una cartellera situada a l'entrada de l'escola o en un passadís, amb la finalitat que cada criatura sàpiga les opcions de què disposa. El segon rètol es col·loca a la porta de cada classe on es farà la lectura, perquè les nenes i els nens sàpiguen on s'han de dirigir a escoltar el conte triat. Els rètols han de ser atractius i cal que estiguin col·locats a una alçada en la qual tota la mainada els pugui veure sense cap dificultat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Homosexualitat i família: les filles i els fills en famílies homosexuals.
L'homosexualitat és una orientació del desig compatible amb la salut personal i social, per la qual cosa ha de ser acceptada. Els homosexuals han de tenir els mateixos drets i deures que la resta dels ciutadans i ciutadanes, el dret a formar parella i tenir fills. Els homosexuals tenen les mateixes necessitats interpersonals, encara que les resolen de manera diferent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
És educatiu tenir animals a l'escola?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Noves cultures de criança.