Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quan el fracàs escolar comença a infantil
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Parlar amb els infants de les notícies tràgiques
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En líni@: Les notícies tràgiques a l'educació infantil
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
José M. Rabadán Vergara, director del CEP de Santander. Formar per a un canvi real
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dirigir una escola infantil petita
Possiblement, l'única manera de realitzar la funció directiva en una escola infantil és treballar des de la illusió. O millor, des de la capacitat d'infondre la illusió a tot l'equip del centre i mantenir-la. Es tracta d'una «illusió responsable», encaminada a complir una meta comuna, que és «potenciar els aprenentatges dels infants».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La direcció en una escola per a tothom
En el present article, s'hi descriu la història de la direcció d'una escola infantil amb la voluntat que sigui un espai educatiu, de respecte i escolta per a totes les persones que en formen part.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La funció directiva a infantil
Per educar, formar, convèncer, comprendre, empatitzar, conviure., cal crear un grup sòlid i cohesionat, i això dependrà fonamentalment del perfil de l'equip directiu, especialment de la figura del director o la directora del centre escolar, en qui centrarem l'atenció en les línies que segueixen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: La direcció i les famílies
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: La direcció: lideratge pedagògic
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'atenció a la infància. Començar la casa pels fonaments
Una de les competències més importants del Consell Escolar de l'Estat és fer l'anàlisi de la situació del sistema educatiu. Un cop que ha elaborat el diagnòstic, aquesta institució proposa a les administracions docents mesures de millora que, en el moment actual, tenen com a horitzó l'assoliment, entre altres fites, dels objectius que els països de la Unió Europea s'han fixat per a l'any 2020.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El sudoku, una eina per desenvolupar el pensament matemàtic en educació infantil
Atès que considero el joc com l'activitat bàsica en educació infantil, l'objectiu principal que he pretès assolir amb el desenvolupament d'aquesta experiència és, sense cap mena de dubte, passar una bona estona.
Oferir al meu alumnat un mitjà nou, atraient, variat i divertit amb el qual ocuparà una part del seu temps lliure, que li servirà per enriquir els seus moments d'oci i, al mateix temps, desenvolupar la capacitat de reflexió i d'anàlisi, entrenant-lo per raonar de manera lògica i sistemàtica, ha constituït una de les finalitats educatives principals que he perseguit. Ho he fet evitant de tota manera la falsa dicotomia entre joc i tasques escolars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els serveis educatius de Pistoia (Itàlia)
Des de fa més de deu anys, la ciutat de Pistoia (Itàlia) acull cada curs un grup d'estudiants perquè hi realitzin les pràctiques dels estudis de magisteri. A mesura que s'ha anat consolidant la relació entre la Universitat de les Illes Balears i la ciutat italiana, ha anat creixent l'admiració per un model educatiu que ha esdevingut tot un referent per la sensibilitat que manifesta vers la infància i la consideració dels drets i les necessitats que té.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El meu nen porta ulleres
Cal atendre els problemes de vista dels infants tan aviat com es pugui. Si no ho fem, això els provocarà inseguretat. Poden patir dificultats en el desenvolupament, en els aprenentatges, en la capacitat motriu, en la psicomotricitat, en la coordinació i en altres àrees per manca de visibilitat. En la majoria dels casos, però, ho podem evitar amb un diagnòstic precoç.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Polsims de curiositat
A l'escola bressol municipal Baldufa, de Girona, les educadores es preocupen d'introduir materials diversos a l'aula per provocar la curiositat dels infants sobre el comportament de la realitat que ens envolta. Avui, la Laia i en Carlos gaudeixen d'un temps sense presses per actuar, mirar, pensar, provar, tornar a provar...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
I com està l'ambient...!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres. Convocatòries. Notícies. Web
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cinema: Paraules, imatges, ciència
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Frato
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El context en què treballem és certament complex i, en els darrers temps, les condicions per dur a terme la tasca d'educar els infants més petits amb calidesa i qualitat ha esdevingut una cursa d'obstacles. En aquestes circumstàncies, dirigir una escola infantil no és una feina fàcil. En el present article, hi narrem una experiència de treball collaboratiu duta a terme pels directors de les escoles infantils, les cases de nens i els equips d'atenció primerenca (EAP) del sector Colmenar-Tres Cantos, de Madrid.