Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació i recursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació en un món globalitzat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir i escriure: d'on venim?, cap on anem?
Tímidament, es van integrant les TIC en el currículum escolar. Pel que fa a les activitats de llegir i escriure, es presenten nous reptes i s'hi ha de fer front. Escriure es va convertint en una activitat en què el text perd protagonisme a favor d'un llenguatge més multimèdia, i en què aprendre a escriure comporta no únicament tenir coneixements lingüístics, sinó també tecnològics. Per altra banda, per fer recerques a la xarxa, cal un lector més autònom, capaç de decidir en cada moment on vol anar i de triar i d'organitzar la informació de manera personal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Qui corregeix el corrector?
Els correctors ortogràfics ofereixen solucions parcials a la revisió ortogràfica i no sempre són les adients per a l'alumnat més jove. A partir d'una petita recerca sobre les característiques de la correcció, presentem algunes conclusions sobre el funcionament de l'eina i aportem algun suggeriment que permeti aprofitar els recursos que els processadors de textos i els correctors i autocorrectors ens ofereixen, sobretot quan les han de fer servir alumnes de primària o de secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Actilingua: una aula virtual per a la classe de llengua.
Actilingua (http://www.actilingua.net) és una aula virtual que s'ha anat transformant en una cuina d'idees, expressió i participació on les alumnes i els alumnes aprenen col·laborativament procediments lingüístics, comunicacionals i informàtics. Està construïda amb PHP-Nuke, una plantilla que automatitza la publicació de continguts i que és administrada fàcilment per un professorat no expert.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una proposta de treball cooperatiu a l'entorn de la comprensió i l'expressió basada en la lectura, l'escriptura i les eines telemàtiques.
Buscant de trobar una fórmula tan atractiva com sigui possible, quatre professors de l'IES Matadepera i de l'IES Ègara de Terrassa l'any passat ens vam plantejar d'intentar relacionar aquesta sempre complicada expressió escrita amb dues activitats una mica més atractives als ulls de l'alumnat: la informàtica i la lectura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Guía de recursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carnestoltes antic, nou carnestoltes.
Partint de la idea de fer un carnestoltes a l'estil tradicional, és a dir, usant com a recurs el reciclatge de roba i de materials usats i utilitzant l'espontaneïtat i la sorpresa com a motivació de tots els sectors relacionats amb l'escola (mares, pares, mestres i alumnes), un grup de mestres d'infantil del CPS Juan Bosco de Cocentaina vàrem aconseguir fer un carnestoltes alternatiu i allò que era més important: passar-ho molt bé.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El programa l'Escola al Fòrum.
El Fòrum és un esdeveniment que Barcelona organitza per primera vegada. Atès que a l'escola es treballen els valors dels eixos a l'entorn dels quals girarà l'activitat del Fòrum, val la pena que aquest curs s'hi aprofundeixi d'una manera especial i que es puguin mostrar els fruits de les reflexions dels més joves a la societat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Eduquem ciutadans i ciutadanes.
És un desig d'una bona part de mares i pares que els nostres infants i joves manifestin una actitud participativa en el món en què vivim. Això vol dir que coneguin els mecanismes democràtics per fer realitat aquell model de societat que volem. Al mateix temps, tenim necessitat de recuperar la memòria històrica
amb la interrelació generacional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El futur de l'ordinador a l'aula.
Els ordinadors s'aniran fent més potents i cada vegada n'hi haurà més a les escoles. La seva utilització serà més senzilla i, per tant, resultarà més fàcil adaptar-los a les necessitats de l'aula. També seran molt útils per atendre la diversitat escolar, ja que l'ordinador permet que cada estudiant pugui progressar al seu ritme. Finalment, l'aparició d'Internet dóna moltes noves possibilitats pedagògiques i, en un futur proper, el fet d'establir comunicacions entre infants de diferents escoles podrà ser una activitat habitual de la majoria de centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 101: Imaginacció.
Amb aquesta proposta didàctica, ens agradaria potenciar la imaginació i la creativitat dels alumnes i, al mateix temps, mostrar-los els orígens històrics i el funcionament bàsic d'aquest món tan complex que els envolta. Es tracta, en definitiva, d'animar-los a expressar-se amb imatges, perquè sabem que és una bona manera d'aprendre a ser més crítics (en el sentit d'analítics) amb el que les altres persones els expliquen. Aquests suggeriments didàctics pretenen fomentar l'expressivitat, la lectura i l'escriptura visual jugant a tornar als inicis d'aquesta aventura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aliança dels aïllats.
Com moltes innovacions, Internet troba reticències causades per la novetat, però també per les dificultats tècniques que comporta la seva posada en funcionament. Sense oblidar mai aquests obstacles, presentem algunes de les possibilitats que ofereix Internet en l'àmbit de l'ensenyament, especialment en la creació de comunitats d'aprenentatge que es creen i que es comuniquen virtualment.