Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cada aprenentatge al seu temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
"Educació és participació" a la 25a Trobada Estatal de Moviments de Renovació Pedagógica.
El mes d'octubre passat va celebrar-se, a Menorca, la 25a Trobada Estatal de MRP. L'article explica alguns detalls de la trobada, i ho fa posant un èmfasi especial en el tema general que s'hi va treballar sota el lema «Educació és participació», que resumeix l'estreta vinculació que tenen aquests dos termes des de la perspectiva de la renovació pedagògica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Exercicis TAF: reinventant la didàctica de les ciències socials.
Exercicis TAF: reinventant la didàctica de les ciències socials
José Luis Fierro
Els exercicis TAF són aplicacions didàctiques per desenvolupar a l'aula que pretenen aproximar l'alumnat a la manera de treballar dels historiadors, tot aprofitant les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies. Els TAF posen l'accent en la utilització i la reflexió de fonts primàries i/o secundàries i generen una dinàmica de treball basada en la recerca, la cooperació i la creativitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'Eduwiki: un nou projecte d'aprenentatge en xarxa.
El present article explica de què es tracta el projecte de l'Eduwiki i com n'és d'important compartir el coneixement. S'hi parlarà de creació de continguts i d'aprenentatge en xarxa, ja que l'objectiu principal de l'Eduwiki és aprendre els uns dels altres potenciant en el nostre alumnat la capacitat de treballar collaborativament.
El projecte Eduwiki és una gran xarxa d'aprenentatge que desenvolupa la seva activitat mitjançant una wiki.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Webquesta: astronomia a l'aula.
Experiència sobre la creació i el treball d'una webquesta amb un grup classe de segon de cicle superior de primària (sisè). La webquesta queda emmarcada dins d'un projecte més ampli en el qual s'implica tot l'alumnat de l'escola. Neix de l'aula d'informàtica com a PVITAC (projecte vertical interdisciplinari TAC), i amb el tema Constellacions zodiacals té com a objectiu principal la nostra adhesió a la celebració de l'Any Internacional de l'Astronomia 2009.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte Espurn@, una proposta per a l'educació en la diversitat.
Si ens demanessin de descriure els trets fonamentals d'Espurn@ en poques paraules, aquestes serien comunitat, treball telecollaboratiu i innovació. Ara bé, en aquest article, hi descriurem les activitats, els recursos i les propostes que aporten els collaboradors i les collaboradores d'Espurn@.
Paraules clau: atenció a la diversitat, treball telecollaboratiu, xarxa social educativa, innovació, TAC.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ciència, ciència, ciència!
El curs 2005-2006 es van iniciar les activitats de
laboratori de forma sistemàtica a tota l'educació
infantil i primària de l'escola, i el curs 2006-2007 es
va rebre una dotació del Departament d'Educació per
preparar l'aula de ciències. A més d'aquest treball
continu, des del centre ens vam proposar incloure
l'experimentació científica en d'altres moments del curs
escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estratègies matemàtiques per millorar l'atenció i la comprensió.
Fruit de l'observació de la manca d'interès per les matemàtiques i de les dificultats per aprendre'n, es decidí compaginar l'ensenyament de la resolució de problemes amb activitats de caràcter lúdic sense perdre ni mica de rigor ni d'exigència. Més concretament, aquí s'explica el treball de la primera fase, la comprensió de l'enunciat, tot educant un fort esperit crític.
Paraules clau: resolució de problemes, didàctica de les matemàtiques, matemàtica recreativa, enigmes matemàtics, comprensió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les Feines del mar. Aproximació i ús de les llengües a través de l'estudi del medi.
A Catalunya, sovint hi trobem contextos escolars plurilingües en zones geogràfiques en les quals la llengua de comunicació és el castellà, on el català esdevé una llengua gairebé estrangera que convé tractar de manera particular. En aquest text, us presentem un projecte multidisciplinari que contempla l'ús de pràctiques plurilingües com a eina mediadora que permet, d'una banda, assolir continguts de medi i, d'altra banda, avançar en el procés d'adquisició de competències comunicatives (habilitats de producció oral i escrita1) en català.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiència. El projecte TAC a l'Escola 21 d'abril.
Aquesta experiència pretén ser una anàlisi de l'impacte dels mitjans audiovisuals al nostre centre. Té com a fil conductor el treball d'investigació portat a terme per l'alumnat de sisè de primària a l'àrea TAC i esdevé un conjunt de petits projectes elaborats des d'educació infantil fins a primària, tenint com a eix vertebrador l'ús curricular de les TIC.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Com sóc, com són»
Som una escola pública de l'Eixample de Barcelona (CEIP Fort Pienc) que treballem per projectes des de P3. Cada trimestre es realitza un projecte amb una temàtica unificada per a tota l'escola: durant el primer trimestre, es treballa l'animal que triem com a nom de la classe; en el segon trimestre, es desenvolupa un tema comú d'art, però que cada nivell tracta de manera diferent, i en el tercer trimestre, les activitats giren entorn de les relacions, les emocions i els sentiments.
El desenvolupament del projecte que explicaré a continuació ha tingut lloc a la classe de les serps cascavell, de segon de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les TIC a les escoles de música.
La integració de la tecnologia com un recurs docent més en una escola de música és un projecte pedagògic innovador de l'Escola Municipal de Música, Dansa i Aula de Teatre de Montornès del Vallès. L'alumnat hi té molt a l'abast elements com ara l'ordinador i Internet en l'activitat quotidiana que realitza, i existeixen aplicacions web i programari especialitzat destinat a l'aprenentatge del llenguatge musical.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competents en la societat digitalitzada.
Cultivem la curiositat «natural» (com deia Freinet) dels nostres infants, fixem-nos en allò que fem efectivament a l'aula, comencem amb aquelles eines i recursos que ja coneixem, perdem la por de les webquests i dels projectes telemàtics, acompanyem aquells qui ja han iniciat aquest camí i..., de vegades ens en sortirem!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Setmana de l'Ensenyament de Terrassa. Cooperació i presència ciutadana.
En aquest article, l'autor hi relata una breu crònica de la darrera edició de la Setmana de l'Ensenyament que se celebra cada curs a la ciutat de Terrassa, tot relacionant els beneficis educatius que se'n deriven. Acaba valorant els requisits imprescindibles que fan possible dur a bon terme una activitat d'aquesta envergadura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir en veu alta, espectacle complet.
El present article, parla sobre com comprendre millor læessència dæun text escrit compartint vincles amb els altres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de BBM.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 162: Submergeix-te dins l'oceà de la informació.
Aquesta unitat didàctica té com a finalitat treballar de manera específica el primer àmbit de la competència informacional corresponent a læaccés, la cerca i la localització de la informació. Sæhan dissenyat activitats per realitzar-les al llarg de diverses sessions que tenen com a objectiu base aprendre a utilitzar tots els recursos informatius disponibles a les biblioteques i a Internet,amb la intenció de facilitar a læalumnat un entrenament per utilitzar-los per a recerques posteriors plantejades des de qualsevol àrea.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Webs accessibles amb aplicacions 2.0
En l'escola inclusiva del segle XXI, l'ús de les TAC i el treball cooperatiu esdevenen primordials, perquè ens ofereixen moltes possibilitats didàctiques i competencials. D'aquí neix el nostre repte: sensibilitzar, potenciar i difondre l'accessibilitat web i també les noves aplicacions 2.0. Es tracta, doncs, de dissenyar i crear, ja des de l'escola, webs accessibles a tothom, amb l'objectiu d'aconseguir més igualtat també en la nostra font principal d'informació digital.