Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La transferibilidad de las evidencias en la práctica educativa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lengua del alumnado, lengua de la escuela
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las lenguas en la escuela
Al llarg d’aquest recorregut a través de les aportacions de la sociolingüística sobre el paper de les llengües a l’escola, reflexionem sobre les implicacions socioeducatives de la manca de reconeixement de les varietats lingüístiques i de la distribució desigual dels recursos lingüístics a l’aula, i proposem el mètode de la conscienciació com a recurs per revertir-les.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El jardín lingüístico del aula
A les pàgines que segueixen plantegem la importància de conèixer, respectar i valorar la diversitat lingüística present a les aules, així com de reflexionar sobre el paper que els usos lingüístics tenen en la construcció de les identitats individuals i col·lectives, per proposar a l’alumnat nous tipus d’expressió apropiats a unes altres situacions de comunicació que també es produeixen a la vida social dintre i fora de l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una mirada al lenguaje desde los repertorios, registros y recursos de los hablantes
En el present treball expliquem la importància de pensar la diversitat lingüística a l’escola en termes de repertoris, registres i recursos, amb l’objectiu de visibilitzar les maneres com els estudiants utilitzen el llenguatge en diferents pràctiques socials. Aquestes nocions ens poden ajudar a combatre el discurs del dèficit cap a l’alumnat de contextos vulnerables, que assumeix certs usos del llenguatge com a característiques intrínseques dels parlants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lenguas, migraciones y escuela
El repte actual de l’escola és articular la realitat lingüística de l’alumnat amb propostes adients per a l’aprenentatge de llengües i formes de comunicació institucionals. En aquest article partim de la complexitat dels repertoris i dels usos lingüístics de joves d’origen migrant a Barcelona per proposar una didàctica del plurilingüisme que situï l’alumnat com a agent i expert.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La perspectiva sociocultural del aprendizaje de lenguas
La perspectiva sociocultural de l’aprenentatge de la llengua implica llançar una mirada al context social d’aprenentatge. Entendre’l i participar-hi és clau per mobilitzar la comunitat educativa. La necessitat de readaptar els projectes educatius als nous contextos comunicatius, multiculturals i multimodals evidencia la necessitat de replantejar les metodologies que empren els docents. Al present article s’hi mostren les experiències i les reflexions viscudes per la comunitat de l’escola la Sínia, de Vic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El desarrollo oral en el aula de preescolar
En el present article s’hi exposa el resultat d’una investigació sobre el desenvolupament oral a preescolar a partir d’una estratègia de joc i la seva convergència en la reflexió pedagògica. La interacció dialògica és la base conceptual de l’estudi. S’hi identifiquen les interaccions comunicatives entre infant i infant i entre infant i docent, com també els suports pedagògics per afavorir el desenvolupament del llenguatge oral a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del uso y la mención a la conciencia de la lengua
En aquest text s’hi mostra la complementarietat dels conceptes teòrics de lingüística, metalingüística, cognició i metacognició. El propòsit és establir la relació entre ells i les decisions didàctiques que fusionen la reflexió sobre el funcionament de la llengua i el control metacognitiu que els estudiants van elaborant del seu propi procés d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Via Litterae: Aprendizaje-servicio en el área de literatura en secundaria
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La comprensión lectora desde el aprendizaje cooperativo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor y creatividad verbal oral y escrita
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje cooperativo y procesos de indagación colaborativa
Consigna de l'evidència: construir una organització social cooperativa dels contextos d’ensenyament i aprenentatge, a més de vertebrar l’activitat en aquests contextos mitjançant processos d’indagació col·laborativa sobre preguntes i problemes rellevants personalment i col·lectivament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: Aprendizaje cooperativo y procesos de indagación colaborativa. Practicar la reflexión metalingüística entre iguales con e
A l’aula universitària l’alumnat corregeix i explica errors lingüístics d’oracions proposades pels companys i les companyes a través del xat de Teams.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En contexto: Un programa de radio para desvelar noticias falsas
Presentem un projecte l’objectiu del qual és que els estudiants elaborin un programa radiofònic en el qual desvelin una notícia falsa i expliquin les claus per distingir les notícies veritables de les que no en són.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para el aula: Spreaker, la comunicación oral en vivo
El treball que us presentem atorga visibilitat a la comunicació oral a la classe de llengua castellana i literatura i, al mateix temps, implementa la tasca col·laborativa com a metodologia activa. En aquest cas, es recorre a eines TIC (Spreaker i Drive) que faciliten el procés d’afavorir l’aprenentatge i l’adquisició de continguts en un entorn virtual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para el aula: Secuencia didáctica a partir de un cortometraje sin diálogo
La proposta didàctica gira al voltant d’un curt d’animació. L’alumnat treballa, activa vocabulari i repassa conceptes gramaticals en anglès, a més de reflexionar sobre els valors del curt Soar. El producte final és un còmic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reseña: Projectes per aprendre literatura: interpretació i creativitat a l´aula
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reseña: Ser maestro cuando parece que nadie sabe para qué sirve
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Encuentros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.