Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sumem nous professionals a l´escola
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
No serveixo per a això
La motivació per aprendre, és solament cosa de l’alumnat? Existeix alguna repercussió entre la motivació que mostra el professorat per ensenyar i la que mostra l’alumnat per aprendre? Quines creences i expectatives tenim sobre les tasques i sobre el nostre grup classe?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lluís Vila: «A les escoles, a part de més mestres, també hi calen uns altres perfils professionals, com ara el de l´educadora i l´educador social»
Tan bon punt comencem a parlar, el protagonista d’aquest retrat fa que em pregunti si l’escola s’ha quedat encarcarada en pràctiques del passat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Eduquem entre totes
La incorporació de l’educadora o l’educador social a l’escola hi aportarà compe-tències, coneixements i mirades socioeducatives que se sumaran als de l’equip pe-dagògic que té un projecte comú per desenvolupar. Les funcions que hi pot exercir aquest professional són diverses i estan en la línia d’ajudar el centre a fer realitat les seves intencions educatives i a afrontar els reptes que se li plantegen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Incorporació d´educadors socials a les escoles
Enfront dels interrogants que continua plantejant la incorporació de la figura pro-fessional de les educadores i els educadors socials en la institució educativa, les au-tores de l’article presenten, des d’una perspectiva que atén el necessari desenvolu-pament de les seves competències professionals, elements a partir dels quals es pu-guin problematitzar els diferents itineraris que s’han anat traçant a nivell nacional i es posicionen respecte al lloc que ha d’ocupar l’educació social en el sistema edu-catiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L’educadora social en escoles de màxima complexitat
L’article ens aproxima a l’experiència de les educadores socials a les escoles dins del programa «De l’equip docent a l’equip educatiu», del Pla de Barris impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, un camí de construcció de rol i d’aprenentatge mutu amb l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L’educadora social a l’escola pública d’educació infantil i primària Els Convents, de Martorell
Aquest article descriu la intervenció de l’educadora social a l’escola Els Convents, de Martorell. El projecte, que va ser proposat, dissenyat i finançat per l’AMPA del centre, va rebre l’assessorament del CEESC (Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya). Hi descobrim qui dissenya el projecte, en quines necessitats es basa, com es contextualitza i quins resultats s’obtenen al llarg dels cursos 2018-2019 i 2019-2020.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La LOMLOE a debat: què modifica la nova llei?
El 29 de desembre de 2020 es publicava al BOE la LOMLOE, la més recent de les lleis orgàniques d’educació. Aquesta nova modificació ha suscitat debat mediàtic i entre la comunitat educativa. En aquest article s’hi analitza la llei i s’hi reflexiona sobre els factors que incideixen en la revisió periòdica de la llei orgànica que regeix el dret a l’educació. Per acabar, s’hi recullen aquells aspectes de millora que s’inclouen en la normativa actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Punt i a part en el Primer Congrés d´Educació Pública: Valoracions del Grup Promotor
Com a grup promotor del Primer Congrés d’Educació Pública volem exposar les consideracions i les conclusions que hi van sorgir. Un recull que vol ser un punt i seguit, amb la intenció de continuar un treball que va començar amb molta il·lusió i moltes ganes de ser perllongat, amb l’objectiu principal de permetre donar veu a totes les entitats relacionades amb l’educació pública del nostre país.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tafonomia a l´educació primària
L’aparició de les metodologies actives en l’educació ha revolucionat la didàctica de les ciències. Mitjançant la seva aplicació, l’alumnat pot conèixer i aplicar les dife-rents fases del mètode científic. A la proposta d’intervenció que presentem s’hi mostra un model educatiu basat en les metodologies actives i el mètode científic per incorporar el concepte de tafonomia en una aula d’educació primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una redacció i un plató de televisió a l’escola
Es presenta una experiència de transformació metodològica en un centre educatiu d’infantil i primària on la creació del diari i la televisió digitals, com a elements motivadors, esdevenen els eixos vertebradors de la proposta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La música, una eina d´integració a l´aula
La música és una eina extraordinària per ajudar a integrar els infants nouvinguts a l’aula. Ho hem comprovat amb una experiència duta a terme en una escola de primària, on una proposta didàctica musical ens ha portat a parlar sobre aspectes culturals del Marroc. Això ha fet que un nen procedent d’aquest país que no era acceptat pel grup classe i no se sentia gens motivat a l’escola canviés la seva actitud i els companys l’integressin a la classe.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De la terra de meravelles a Invernàlia
En un moment en què la literatura infantil està en auge, convé repensar quin és el rol que s’assigna als personatges que hi surten, tant en el text com en les imatges, per aconseguir equilibrar les representacions masculines i femenines a les obres en qüestió. En aquest article presentem algunes de les lectures amb les heroïnes imprescindibles que hauríem de tenir a les biblioteques escolars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les mestres de suport als centres inclusius
Les mestres de suport a la inclusió (pedagogia terapèutica i audició i llenguatge) del CEIP L’Albea, situat a la Vall d’Alba (Castelló), hem dissenyat el Projecte Conviu: pràctiques d’educació emocional i inclusiva per promoure la convivència i l’èxit escolar. Gràcies al compromís i a l’ajut de l’equip directiu i de tot el claustre, ha estat possible implementar-lo realitzant una docència compartida des del cor que permet caminar junts cap a una escola inclusiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lev Tolstoi i l´escola de Iàsnaia Poliana
En aquesta secció es tracta de llevar la pols a textos i idees poc o molt conegudes i que estan presents en el debat i en la pràctica educativa actuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cap al residu zero
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara hi som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
CoSpaces_Edu, el poder dels videojocs al servei de la història
La integració d’experiències immersives en l’educació té el potencial de transformar l’aprenentatge. El rol de l’alumnat és actiu, atès que la seva funció és «fer, crear i interactuar», i això permetrà assolir un aprenentatge profund a mida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
PrograMació en Scratch amb ema de matemàtiques
En el present article us volem aportar idees per incloure aspectes relacionats amb la didàctica de les matemàtiques en la nostra implementació dins d’un entorn STE-AM de la programació i el pensament computacional a l’aula. Ho farem pensant en l’alumnat d’educació primària i treballant amb el conegut llenguatge de programa-ció per blocs anomenat Scratch.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comissions mixtes de famílies i mestres a l´Escola dels Encants
En aquest text mostrarem com s’organitza l’Escola dels Encants per oferir un espai de participació constant a les famílies: les comissions mixtes de treball formades per mestres, mares i pares, amb l’objectiu d’actuar de manera col·laborativa en refe-rència a aspectes de l’àmbit educatiu del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El treball a l'aula amb grups estables de convivència (II)
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relacions entre la família i l´escola en un curs marcat per la covid-19. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Trobades i convocatòries
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena en qüestió
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.