Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Governar o normativitzar... en català?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els canvis en els horaris i en els calendaris escolars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com l'anunciada presència a l'escola de l'autor o l'autora d'un conte pot dinamitzar la creativitat i l'aprenentatge dels petits lectors.
Tal com tothom sap, l'estudi de la llengua i la literatura a l'escola primària o secundària ha sofert grans canvis en els darrers decennis. D'un aprenentatge purament teòric pel que fa a la llengua, i d'un contacte amb fragments de textos d'autors més o menys clàssics, però allunyats del moment actual i dels interessos de les criatures, pel que fa a la literatura, es va anar passant a una lectura de textos més significativa i, per tant, més orientada a les necessitats o als interessos dels petits i les petites aprenents, la qual cosa va comportar la prescripció dels cànons escolars de lectures de contes i novel·les escrites per a nens i nenes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«El soldadet de plom».
A l'article s'explica una experiència de lectoescriptura, amb nens i nenes de segon cicle d'educació infantil de l'escola Joaquima de Vedruna de Terrassa, en què es combina la metodologia natural (Freinet), la global i l'analítica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La visita d'un escriptor des del punt de vista de l'escola.
Aprofitant la setmana cultural que organitzem per Sant Jordi, les mestres i els mestres del centre Camps Elisis, de Lleida, amb el desig de despertar en els infants el plaer per la lectura, vam considerar que l'assistència a l'escola, el dia 25 d'abril del 2002, de l'escriptor de les nostres terres Josep Vallverdú seria una activitat molt motivadora per al nostre alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Informar-se i comunicar-se amb eines d'avui per millorar les lectures de sempre.
En aquest article se suggereix d'incorporar les tecnologies de la informació i la comunicació en les activitats de lectures literàries d'educació primària, en la vessant d'informació i de comunicació. Una part de les propostes s'adrecen a l'alumnat, i una altra, al professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteques escolars. Llegir per aprendre, llegir per gust.
La biblioteca no té com a únic objectiu el fet d'ensenyar a cercar la informació, sinó que, a més, ha de participar en el pla de lectura del centre i vetllar per tal de formar lectors ½per gust+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una setmana intercultural.
El curs escolar 2001-2002, arran d'un curset ofert per l'Escola d'Estiu de Rosa Sensat, ens assabentem que el 2001 és l'Any Europeu de les Llengües. Aquest fet i
les moltes idees i recursos que es recullen en el curs, ens porten a considerar en ferm la proposta del tema de les llengües com a fil conductor de la nostra Setmana Cultural, realitzada durant el mes de novembre de 2001.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Descobreix i viu la geometria.
El nostre estudi està basat en les teories constructivistes i en el resultat de la posada en pràctica de diferents experiències.
Aquest mètode aconsegueix apropar d'una manera més natural, intuïtiva i motivadora la geometria als nostres alumnes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Teatre: una visió des de fora.
Aquest article s'ha organitzat en tres parts. A la primera, hi ha la necessitat d'especificar i ubicar el seu títol. En la segona, es reflexiona sobre el teatre com a recurs pedagògic. I per acabar, es contempla l'art dramàtic com a matèria per a l'educació artística.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ensenyar i aprendre en la societat del coneixement.
està produint. Se centra en dos aspectes principals: el paper de l'ensenyant com a expert que guia l'aprenent en la tria, el processament i la interpretació
de la informació per tal que esdevingui coneixement, i el desenvolupament d'un pensament crític com a finalitat última de l'educació en la formació de ciutadans i ciutadanes que han d'establir les bases d'una societat democràtica del coneixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les responsabilitats compartides en l'educació.
Aquest any que comença, GUIX estrena una nova secció dedicada a mestres i pares. Volem oferir-vos el punt de vista de la comunitat més enllà de l'escola,
aquest col·lectiu (pares i mares) serà l'encarregat de donar veu al nou apartat. Amb aquest primer article encetem el tema de les responsabilitats compartides entre l'escola i la família en la seva funció d'educar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 91: L'erosió d'un riu impossible.
Al llarg de l'educació primària es treballen diverses vegades els rius i el relleu. Si ens hem de guiar pel que mostren els llibres de text, se segueixen generalment tractaments descriptius. Així doncs, s'hi presenten el naixement i la desembocadura dels rius, els cursos alt, mitjà i baix, de vegades també els meandres, i es fa d'una manera tal que el relleu sembla que constitueixi un ½decorat teatral+ per on es mou el riu, sense que es produeixi entre l'un i l'altre cap mena d'interacció: el relleu roman inalterat i les aigües circulen entre muntanyes i planes sense que els terrenys per on passen els afectin gens ni mica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Parlem del que llegim.
Per poder llegir s'ha de saber llegir, o sigui, s'ha de ser capaç de descodificar els missatges transmesos gràficament, però, sobretot, s'ha de voler llegir. L'infant quan aprèn de llegir fa un esforç enorme, segurament l'esforç intel·lectual més gran de tota la seva vida. La motivació, tant a casa com a l'escola, llavors és extraordinària. Però aquesta anirà minvant a mesura que avanci l'aprenentatge i pot acabar, com sovint passa a l'adolescència si no s'estableixen les pràctiques apropiades, en exclusivament utilitària: per estudiar del llibre de text o per fer les tasques escolars i prou.