Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La LOE, una llei orgànica d'educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'arqueologia prehistòrica com a eina escolar.
L'arqueologia sovint es confon amb la prehistòria. La raó d'aquesta confusió és que l'eina fonamental per treballar la prehistòria és l'arqueologia. En efecte, tots aquells períodes de la història dels quals no tenim fonts coetànies escrites, sols es poden conèixer amb l'ajut de l'arqueologia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'experiència de Lejre. Viure i conviure a la prehistòria.
Al text que trobareu a continuació, s'hi parla de l'experiència de viure durant una setmana a Lejre, el poblat de l'edat del ferro danès reconstruït amb les tècniques de l'arqueologia experimental. Caps de diferents animals per veure'n la diferència de tamany i així reconeixe-ho quan surten els ossos en una excavació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La guerra també deixa restes enterrades: una proposta per a l'escola.
El patrimoni material de la guerra civil espanyola és possiblement un dels recursos per a l'estudi del conflicte més infrautilitzats, atesa la seva ocultació i la manca de protecció. La commemoració del setantè aniversari de l'inici de la guerra aquest 2006, podria ser un bon moment per aconseguir la realització de programes educatius dedicats al coneixement d'aquest esdeveniment cabdal, gràcies a l'arqueologia de la guerra i a les restes materials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El tractament didàctic dels jaciments d'Atapuerca, una clau per al futur.
Els jaciments de la serralada d'Atapuerca són objecte d'un nou repte. S'hi engega un nou projecte que té per objectiu impulsar-ne la divulgació social i la presentació, tant dels jaciments com de les instal·lacions, al públic en general, i especialment al públic escolar. Dues empreses, Schola. Didàctica Activa, SL, amb seu a Barcelona, i Paleorama, SL, amb seu a Madrid, vinculades amb l'equip d'investigació i dedicades a la didàctica, interpretació i experimentació en prehistòria, afronten juntes el repte de donar a conèixer a tota la societat les dades que aporta Atapuerca. Els objectius principals són investigar en el tractament didàctic dels continguts i crear una oferta d'activitats variada i adaptada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'arqueologia industrial. Aprendre de les xemeneies.
El patrimoni industrial permet iniciar l'alumnat de primària en la tasca de l'arqueologia: elaborar hipòtesis senzilles, analitzar les restes trobades, comparar, deduir, classificar i extreure'n conclusions. Catalunya és un país ric en patrimoni industrial i en espais culturals d'aquest tipus, amb una important oferta didàctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'experimentació d'un crèdit variable sobre metodologia del treball de camp.
Al llarg del curs 1999-2000, al centre d'ensenyament secundari Margarida Xirgu, de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès), s'hi va portar a terme una experimentació de metodologia de treball de camp en ciències socials per mitjà d'un crèdit variable.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La socialització del patrimoni a la xarxa: Atapuerca i l'antropologia prehistòrica.
Quan un grup de recerca es planteja realitzar una investigació, sigui en el camp científic que sigui, difícilment defineix estratègies de socialització dels resultats obtinguts i, menys encara, dels mètodes que ha seguit, o que vol seguir, per arribar a infiltrar en el teixit social els coneixements que ha generat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jo sóc els altres.
L'article que teniu a les mans pretén recollir l'experiència d'elaboració del projecte de treball ½Viatges i països+, dut a terme a les dues aules d'educació infantil tres anys del CEIP Riera de Ribes, de Sant Pere de Ribes (Garraf), durant el curs 2004-2005. El nostre objectiu, a l'hora d'escriure aquest text, ha estat poder reflexionar de forma compartida sobre el treball realitzat i, a més, poder oferir als lectors la nostra experiència per si els pot ser d'utilitat. Els aspectes més destacats que hi trobareu, giren al voltant de la importància de la interrelació de continguts, mitjançant els projectes de treball entesos com un enfocament globalitzador, i de persones (alumnat, famílies i professorat), amb vista a l'aprenentatge de continguts i al desenvolupament afectiu i emocional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tallers per aprendre ensenyant.
Durant el curs 2004-2005, al centre d'infantil i primària Pardinyes (Lleida), s'hi va portar a terme una experiència educativa de tallers de coaprenentatge centrats en l'àrea d'educació física. En aquests tallers, eren els mateixos alumnes qui ense - nyaven, als companys i a les companyes, aquells continguts que podien i que necessitaven impartir, de manera que a qualsevol infant també li era possible aprendre ensenyant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El paper dels ajuntaments en l'educació de la comunitat.
El sentit, la finalitat d'un ajuntament com a ens generador i prestador de serveis adreçats a la comunitat, se centra en l'objecte de l'acció pública, sigui quin sigui el seu àmbit d'intervenció (l'educatiu, el social, el sanitari, el cultural, l'econòmic...). I l'objecte i protagonista de l'acció pública és la ciutadania i el seu benestar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La posada en marxa de la sisena hora a primària. La fixació del marc horari de centre.
Anàlisi d'alguns reptes i/o dilemes organitzatius que hauran d'afrontar els equips directius arran de la posada en marxa de la sisena hora.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sabent el que sabem... Què demanariem als nostres educadors si tinguéssim dificultats en els aprenentatges?.
Si ens posem en el lloc del nen ½sabent el que sabem, què demanaríem als nostres educadors?+. Per saber-se posar en el lloc de l'altre cal la reversibilitat a nivell cerebral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 124: La comunicació oral.
La importància de la llengua en la producció del pensament és indiscutible. A través del domini de la paraula, ens anem representant el món, establim vincles socials cada vegada més amplis i complexos i regulem la nostra conducta en un món canviant. El llenguatge oral és present en la majoria dels actes de comunicació entre les persones. És l'eix de la vida social de tota comunitat, des dels usos quotidians més immediats, espontanis i informals, fins als més elaborats i formals, adreçats a un públic conegut o desconegut.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ja no hi ha cascavells.