Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El moment dels debats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transformació social i reforma escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Música i moviment o la rítmica dalcroziana.
En el present article, es fa una breu descripció dels fonaments filosòfics del mètode creat per Jacques Dalcroze anomenat ½eurítmia+, on s'emfatitza el valor educatiu del comportament motor i la seua funcionalitat per a l'aprenentatge del llenguatge musical, així com per al desenvolupament integral de la personalitat dels infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Teatres de la Llum.
Teatres de la Llum és una experiència creada per Mariola Ponce i Vicent Ortolà que aglutina el teatre d'ombres, el teatre negre i les projeccions, una experiència escènica on els protagonistes són actors i actrius no professionals (alumnes, pares i mares, mestres). Una experiència amb uns objectius bàsicament pedagògics que, en forma de petits tallers, esdevenen un macroespectacle en el qual s'implica tota la comunitat educativa de l'entorn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Teatre i indicacions psicològiques.
L'article és una reflexió sobre les indicacions psicològiques en teatre, tant pel que fa al terreny professional com a la pedagogia. L'autor realitza un recorregut per alguns dels mestres que han obert unes altres vies per ensenyar teatre i per abordar el fet escènic més enllà de la mera aproximació psicològica, que sol ser reductora i simplifica el misteri de l'escena.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La globalització de l'expressió a partir del moviment.
Treballar l'expressió de manera globalitzada possibilitarà la comunicació, el diàleg, l'intercanvi de vivències... Com més capacitat tinguin les persones per expressar-se, més capacitat tindran d'entendre els diversos tipus d'expressió de l'altra gent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El teatre negre com a tècnica d'expressió.
Com a docent, i basant-me en la meua experiència teatral, he utilitzat recursos i estratègies que he tingut al meu abast per a despertar la curiositat de l'alumne. Una d'aquestes estratègies ha sigut el teatre negre, fruit d'una dilatada investigació al llarg de molts anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dansa creativa.
La dansa creativa en el context dels estudis obligatoris. Una assignatura fonamental per desenvolupar la creativitat, la personalitat de moviment i l'expressivitat de l'infant. L'experiència de viure amb el cos els pensaments i els sentiments, així com afavorir la connexió entre pensament, acció i emoció, estimula i motiva la mainada. És un estil de coneixement que ajuda a aprendre les altres assignatures del currículum de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els sentiments fets poesia i dramatització.
El taller de poesia i dramatització a partir d'imatges que presentem a continuació s'inspira en el teatre de la imatge de Boal i en la didàctica de la multidisciplinarietat artística, i pretén ser un recurs per treballar les emocions, els sentiments i els diferents llenguatges expressius a l'aula. En aquest sentit, compartim la tècnica de Dalí, qui pensava que era possible arribar a l'inconscient des de tota mena de punts de partida diferents: els presomnis, les imatges, les associacions d'idees, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Guia de recursos.
En aquest article, presentem un curs celebrat a la Universitat d'Estiu Adeje 2004, celebrat del 26 al 31 de juliol, amb una durada de quaranta-dues hores equivalents a quatre crèdits de lliure elecció, vàlids per al currículum acadèmic i on les activitats de dansa van brillar amb llum pròpia, a causa de la selecció dels continguts, de la professionalitat i del carisma del professorat i de la implicació i la receptivitat de l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La vida és joc. La baldufa
L'experiència didàctica que a continuació exposarem es va portar a terme durant el curs 2002-2003 a la ZER Garrigues Altes. Va sorgir arran de la inquietud de comprovar si era possible aplicar la metodologia de projectes a l'àrea d'educació física. Aquesta reflexió es va desenvolupar mitjançant un procés d'investigació-acció que relaciona la investigació, l'acció i la formació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tot són punts de vista.
Presentem una experiència en la qual, a través de la imatge, es promouen diversos valors en accions educatives d'intercanvi entre cicles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Heu pensat què podeu fer si, quan impartiu una classe de valencià en un segon d'ESO, teniu la sensació que esteu sols?
De vegades, en els centres docents paga la pena d'obrir la finestra a l'entorn, alçar la vista del llibre de text i permetre que el colp de vent ens integre en el context. Des de l'institut Manuel Sanchis Guarner, es realitzen dues engrescadores experiències dintre de l'àrea de valencià adreçades a integrar la tasca de l'aula en la festa de la llengua que tradicionalment se celebra cada any. L'alumnat de primer cicle d'ESO és el protagonista de la gestió i organització dels tallers que es descriuen a continuació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Invitació al debat sobre la reforma educativa.
El Ministeri té el màxim interés que en el debat proposat sobre el document Una educación de calidad para todos y entre todos participin els centres educatius,
el professorat, l'alumnat i les famílies, els representants socials, les institucions, els especialistes, etc. amb l'objectiu de promoure el màxim consens al voltant de les decisions que posteriorment s'adoptin.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'atenció a la diversitat de l'alumnat: un repte pedagògic quotidià.
El pla d'atenció a la diversitat (PAD) de l'alumnat ha de ser una estratègia global organitzativa, a partir de l'optimització i rendibilització dels recursos humans de què disposa el centre, que ha de pretendre beneficiar la totalitat de l'alumnat a partir d'una atenció tan ½personalitzada+ com sigui possible, sempre que es pugui, en el context del grup.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nous aires de canvi.
El present document tracta sobre l'acte del 27 de setembre de 2004, on la ministra d'Educació i Ciència, M. Jesús San Segundo, presentava públicament les propostes per al debat ½Una educación de calidad para todos y entre todos+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 110: Avaluació figuroanalítica: una proposta lúdica i reflexiva.
Aquesta proposta d'avaluació va sorgir del repte de la pràctica educativa respecte al tema de l'avaluació. En general, els moments d'avaluació representen, tant per a l'alumnat com per a les famílies i el professorat, els moments més durs de l'educació escolar. També els moments de l'avaluació fora de l'escola són viscuts d'aquesta manera: amb angoixa i patiment. Per què passa això? Ha de passar necessàriament? No és possible pensar l'avaluació des d'un altre punt de
vista? Aquests interrogants seran el punt de partida de la proposta didàctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Metodologia per al taller de creativitat expressiva corporal: la dansa en parella.
La proposta del ½laboratori del moviment+ que presentem en aquest número pretén obrir camins per desenvolupar les habilitats socials i creatives a les aules. Amb ella, volem desvetllar l'actitud creativa, els components de la qual es concreten en la capacitat de fruïció, en la delectació en els processos i en la recerca de l'harmonia entre les diferents facetes dels nostres éssers. Des d'aquesta perspectiva, la principal obra creativa de cadascun de nosaltres és la nostra pròpia vida. Aquest és el mateix sentit que Czikszenmihalyi (1998) dóna a la creativitat, en entendre-la com a camí que ens condueix a la millora de les nostres vides quotidianes i a desenvolupar una personalitat satisfactòria que permeti una major realització personal, laboral i social.