Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La LOMLOE: Una oportunidad para mejorar la sociedad del siglo XXI
El procés d'implementació de la LOMLOE s'està duent a terme amb un calendari exigent, en un context d'incerteses i després d'uns anys de sobreesforç per part dels centres i del professorat. No obstant això, aquesta reforma educativa ens ofereix una oportunitat privilegiada per modernitzar el nostre sistema educatiu i contribuir a la formació d'una ciutadania capaç d'afrontar els desafiaments del segle xxi. Aquest Dossier pretén oferir reflexions teòriques i exemples pràctics que resultin inspiradors per poder implementar la LOMLOE en centres i aules de totes les etapes educatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La LOMLOE: Un currículo competencial para afrontar los desafíos del siglo XXI
Presentarem els tres grans pilars sobre els quals se sustenta la reforma curricular impulsada per la LOMLOE: l’aprofundiment en l’enfocament competencial, 2) la identificació dels aprenentatges essencials (amb la caracterització dels elements curriculars principals: perfil de sortida, competències específiques, sabers bàsics i criteris d’avaluació) i l’exercici de l’autonomia en els diversos graus de concreció curricular.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El papel de la Administración para favorecer la implementación de la LOMLOE
L’enfocament competencial del currículum no és una opció, és una necessitat per garantir que tot l’alumnat disposi de les eines necessàries per al creixement personal i professional en un món en procés de canvi permanent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Repensando la inspección: Una organización para el siglo XXI
El món educatiu canvia. El desplegament del nou currículum ofereix als centres l’oportunitat d’iniciar processos de transformació per garantir la millor educació de qualitat a infants i joves. Ara és el moment de repensar el paper de la inspecció, de manera que esdevingui una organització que es trobi a l’alçada dels reptes del segle XXI.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Retos y oportunidades de la LOMLOE para la educación inclusiva
La LOMLOE porta «luces y sombras, voz y quebranto» en boca de Cesária Évora. En aquest article s’analitzen les veus i les llums que ens il·luminen el camí oferint oportunitats de canvi i transformació a l’educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La convivencia en la LOMLOE
La LOMLOE aporta un canvi significatiu en la mirada sobre el currículum i els processos d’aprenentatge, es plantegen amb més coherència les relacions entre els valors que la vertebren (com són l’equitat i la inclusió) i el desenvolupament d’allò que s’hi articula, que respon a aquesta visió àmplia i educativa de la convivència que ja s’impulsava des de la pràctica diària de moltes escoles. En aquest article sostenim que la LOMLOE, els reials decrets d’ensenyaments mínims i les normatives autonòmiques que desenvolupen el currículum aporten un nou marc per a la convivència als centres educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La LOMLOE en educación infantil
A l’article es recullen els canvis principals que amb la LOMLOE s’han incorporat a l’etapa d’educació infantil per als nens i les nenes des del naixement fins als sis anys. S’assenyalen els obstacles principals però també les oportunitats tant a l’àmbit general, des de les administracions, com des dels centres educatius i els i les professionals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
LOMLOE: Cambios y desafíos para la educación primaria
La finalitat última i fonamental de la LOMLOE (2020) és que l’alumnat desenvolupi les competències necessàries per afrontar els reptes transcendentals que caracteritzen el segle XXI. En aquest treball s’analitzen els canvis i els obstacles del nou currículum d’educació primària pel que fa a la selecció de sabers, el disseny de situacions d’aprenentatge, l’avaluació de competències i la formació del professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
LOMLOE: Cambios, desafíos y oportunidades para la educación secundaria
Aquest article avança algunes respostes a preguntes que a secundària ens fem diàriament. Què aporta aquesta nova llei respecte a unes altres? Com es vincula, i apuntala, el que tants docents estan desenvolupant des de fa dècades? Per què pot afavorir la creació de contextos per a la inclusió? En què focalitzar per crear bones situacions d'aprenentatge? Què esperem de l'Administració per mantenir la il·lusió i la fermesa?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje competencial en educación infantil
Aquest article s’enfoca en l’aprenentatge competencial de l’alumnat d’educació infantil. S’hi mostra un exemple d’una situació d’aprenentatge que neix d’un projecte de quart de primària i que deriva en una oportunitat d’aprenentatge per a tot l’alumnat d’infantil. Ho fa especialment rellevant, important i valuós el fet que sigui part d’una situació real que suposa un benefici comunitari i es converteixi en una experiència d’aprenentatge realment significatiu i amb sentit per a l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Coge tu medallón! Ambientes de aprendizaje en educación infantil
En aquest article s’aborda el canvi metodològic dut a terme a l’escola Montserrat FUHEM de Madrid. Els ambients d’aprenentatge tenen com a objectiu desenvolupar competències de les tres àrees de coneixement, tot barrejant l’alumnat del segon cicle de l’escola infantil, fet amb què es facilita l’aprenentatge intergeneracional. Amb aquesta metodologia es fomenten aprenentatges personalitzats i es posen els interessos de l’alumnat al centre, i es fomenta així l’autonomia i la capacitat de presa de decisions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mendigoiti, una mirada de Escuela Viva y Activa en primaria en el marco normativo de la LOMLOE
Amb les evidències se’ns mostra la importància de l’aprenentatge actiu i la creació d’espais d’aprenentatge diversos que convidin l’alumnat a participar de maneres diferents. Això fa que ens plantegem l’organització del temps, els agrupaments i els espais per a l’adquisició de competències i la mobilització de sabers bàsics, tot ensenyant des dels «ulls de la infància» i el «cervell de qui aprèn». En aquesta línia, a la LOMLOE es convida als centres educatius a fer ús de l’autonomia pedagògica per repensar l’organització de les àrees cap a la interdisciplinarietat i els àmbits de coneixement i per dissenyar situacions d’aprenentatge que afavoreixin l’enfocament competencial i la personalització educativa, tot posant el focus en una educació inclusiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La voz de un CRA, en diálogo con la LOMLOE
La realitat educativa d’un Colegio Rural Agrupado (CRA, l’equivalent a la Zona Escolar Rural, ZER, a Catalunya) està allunyada de la dels centres educatius urbans o d’altres de rurals amb línies completes, però la innovació educativa respecta les peculiaritats i idiosincràsia de cada centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo por ámbitos en el marco de la LOMLOE
El 29 de maig del 2020 es va publicar a la Comunitat Valenciana la resolució que regulava l’organització del primer curs de l’ESO per àmbits. En alguns centres educatius es va percebre com una porta oberta a Educació per provocar el canvi de mirada en aspectes diversos, com l’estructura organitzativa del centre educatiu o la creació d’espais per compartir projectes i idees. L’entrada en vigor de la LOMLOE ofereix un moment clau per analitzar la utilitat del treball fet durant aquests dos cursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Personalizar, más allá de la utopía
L’INS Cardener és un centre relativament petit que des dels inicis ha desenvolupat un projecte educatiu que té l’ADN del canvi en el seu ésser i persegueix la felicitat de l’alumnat lligada als aprenentatges. Això ha estat possible per dos elements que a la LOMLOE es posa en joc: la personalització i el desenvolupament d’un treball per competències.L’experiència que es mostra en aquest espai breu ens permet introduir-nos en com fer realitat aquests elements i no deixar de costat les persones que fan tot això possible.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Centro de recursos para la inclusión educativa Aproscom Fundació
El Centre d’Educació Especial Joan Mesquida, d’Aproscom Fundació, juntament amb la Conselleria d’Educació i Formació Professional de les Illes Balears, duim a terme un projecte de centre educatiu proveïdor de serveis i recursos de suport a la inclusió. Gràcies a aquest projecte, els centres ordinaris reben acompanyament i suport d’un servei especialitzat per tal d’ajustar la seva intervenció educativa a les característiques de cada alumne i alumna.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El necesario ejercicio de compartir significados
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formación inicial docente: Reto de la LOMLOE
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una reflexión obligada sobre la EBAU a partir de la LOMLOE
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La LOMLOE como oportunidad para incorporar la educación transformadora en el centro educativo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Análisis LOMLOE, recursos pragmáticos, mirada inclusiva, cultura evaluativa