Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transformar l'educació
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Màrqueting educatiu o populisme pedagògic
En aquest article d'opinió, l'autor pretén desemmascarar i denunciar una nova manera d'entrar a l'escola i al mercat per part d’un col·lectiu que ha oblidat les formes i el fons. Discrepa, i molt, de la veneració que fan els docents d’aquests nous messies educatius establerts a les xarxes socials, líders del núvol en seguidors i likes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Es comenta a la Xarxa...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Elena Contra Feu, vetlladora de l´Escola Cervantes (Lleida). Aprendre el que és humà
Té 57 anys i parla de la seva feina com si hagués començat a treballar ahir mateix. Actualment, està ocupada en un projecte que va a càrrec de la biblioteca i en el qual intervé com a vetlladora. El gran col·lectiu d’alumnes que se’n beneficia és d’ètnia gitana socialment molt colpejada
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Eclipsi
En el present article, s’hi descriu una experiència d’aula basada en l’aplicació del mètode científic a través de l’estudi d’un fenomen natural: un eclipsi. També s’hi mostra el disseny, el desenvolupament i les etapes de la investigació, a més de la importància de la formulació de preguntes i el dibuix com a forma d’expressió del coneixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Lluna i la llum
La Lluna és una font d’aprenentatge magnífica per treballar la llum. En aquesta experiència que presentem, l’alumnat de segon de primària descobreix algunes de les propietats de la llum, i nosaltres, que volem aprofundir en l’acompanyament de la seva adquisició d’aprenentatges, ens plantegem el nostre paper i com podem utilitzar els recursos per construir aquest coneixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què és el Fòrum de Sevilla?
El Fòrum de Sevilla, nascut l’any 2012, és una iniciativa de persones i de col·lectius compromesos amb la millora de l’educació que tenen el propòsit d’arribar a un acord en el diagnòstic i en les maneres d’abordar els problemes de la realitat educativa. Ha elaborat diversos documents amb alternatives a les polítiques pedagògiques dominants i, actualment, ha consensuat alternatives a la LOMCE juntament amb altres associacions del món de l’ensenyament, sindicats i alguns partits polítics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Caixa d´eines» per parlar bé
La caixa d’eines per parlar bé és un recurs elaborat pel grup de coordinació de llengües de primària i secundària de Gavà (Barcelona). Al present article, pretenem mostrar-hi un document que ajuda l’alumnat a aconseguir comunicar-se correctament de manera oral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Immigració, racisme, diversitat
Sempre m’he preguntat com era l’educació a Islàndia. La curiositat se’m despertà després del trencament que va esdevenir-se al país en els últims anys, el qual va donar pes als ciutadans i a les ciutadanes per formar part del sistema de govern. Em qüestionava si se seguiria el mateix patró en les lleis educatives i com repercutia la immigració en el seu sistema pedagògic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Obrint els espais a la participació de la comunitat
El present article relata un programa realitzat en un internat amb infants de primària a la ciutat de Puebla (Mèxic). Aquest projecte se centra en l’ús del teatre de titelles com a recurs didàctic per infondre valors positius. Arran de la casuística de molts d’aquests nens i nenes apartats de casa seva per casos de violència intrafamiliar, així com l’observació i l’avaluació dels docents, es va considerar important treballar aquests valors i implicar-hi la comunitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tenir i ser sentit
El claustre de professorat del CEIP Fernández Vizarra se situa en una cultura professional on tot tingui i sigui sentit. Des de la reflexió conjunta, compartim sis claus de l’àmbit professional que han permès realitzar actuacions innovadores a les aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La potència del contraexemple: espiar i observar
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula --aparentment simples i, en tot cas, espontanis i reals-- que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes, si els brindem l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De l´escola a l´entorn
Des que, l’any 1996, va aparèixer per primer cop el llibre de Francesco Tonucci La ciutat dels infants, són moltes les iniciatives que s’hi recullen que s’han posat en pràctica arreu del món, però no sempre han estat fruit d’un treball educatiu de participació. Us proposem algunes idees per treballar la participació comunitària des de l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Inclou àudio als teus projectes: podcast
En el món multimèdia que ens envolta, on text, imatge i so es barregen per oferir-nos una bona diversitat de continguts, no podem deixar de facilitar ni de promoure aprenentatges i creacions que estiguin vinculats a aquest llenguatge actual enriquit, a fi que el nostre alumnat pugui evolucionar a partir del format de text.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El laboratori de lletres i d´imatges
Sota el nom de «Laboratoris de lectura», les biblioteques públiques han ideat un nou model d’activitat que busca la complicitat de les famílies per viure experiències al voltant dels llibres. Aquests laboratoris constitueixen un camp d’aprenentatge i descoberta per als propis bibliotecaris i, alhora, l’oportunitat de treure dels prestatges i posar en circulació llibres de gran qualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les condicions de l'avaluació interna a Finlàndia
Aquest article proporciona una mirada internacional en relació amb l’avaluació interna de l’educació obligatòria: la legislació, el currículum bàsic nacional, els mestres altament qualificats i una àmplia autonomia local, però no inspecció externa, ni classificació de les escoles o dels mestres. Tot plegat, proporciona un alt rendiment del sistema pedagògic finlandès.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Parlar, escoltar, llegir, escriure i gaudir: el treball per racons a classe
Promoure el desenvolupament de la competència comunicativa mitjançant el treball per racons comporta que el professorat hagi de dissenyar i plantejar a l’alumnat activitats competencials d’aprenentatge en cada espai amb tasques obertes, on sigui imprescindible, primer, mobilitzar i, després, aplicar els coneixements de llengua per assolir amb èxit la solució del treball proposat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Orientacions per al professorat i material per a l'alumnat: Parlar, escoltar, llegir, escriure i gaudir: el treball per racons a classe
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Metodologies per a una nova era? Respostes saludables
Per afrontar els reptes nous, sabem que hi ha accions que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Circumstància
Com podem afirmar encara que un és el mateix a casa que a la feina, entre els amics que davant dels pares, avui que fa deu anys o el que serà d’aquí a deu anys més?...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què podem ensenyar i aprendre sobre llum? Mapa de progrés per a l´aula
La celebració de l’Any Internacional de la Llum ha proporcionat a moltes escoles l’oportunitat de fer experiències i activitats pràctiques. Aquest article proposa estructurar les idees clau en tres mapes de progrés. El primer tracta sobre el camí de la llum i com podem controlar-lo. El segon correspon a les propietats de la llum i com es poden aprofitar. I el tercer aprofundeix en el paper de la llum en l’observació dels astres de dia i de nit, així com els moviments del Sol, de la Terra i de la Lluna i els efectes que causen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Caçadors d´ombres
Fer ciència no és una activitat exclusiva de les persones adultes. L’escola és el marc perfecte per iniciar-se en la recerca científica. Aquest article recull la investigació d’un grup d’alumnes de quart de primària per descobrir com funcionen la llum i les ombres. L’activitat va ser dirigida per la seva curiositat i les seves pròpies preguntes. A més, en un congrés de ciència, els infants van poder compartir, amb altres companyes i companys de primària, la tasca que havien realitzat.