Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´art d´escoltar i de dialogar per reformar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per què no arrenquen les mates a primària?
Malgrat que algunes proves objectives sembla que indiquen una certa millora, les matemàtiques segueixen sent un veritable obstacle per als nens i nenes, i no només a nivell de resultats, sinó també de motivació. La major part d’infants segueix dient que les matemàtiques és el que menys els agrada de l’escola. Què s’està fent malament?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escola que jo vull
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per a què educar?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Maria Mercè Contra, mestra itinerant d'escola rural, especialista d'anglès. "Portar aire fresc"
«Estar a l’escola rural ofereix la possibilitat de treballar amb grups molt petits. Quan hi arribo, sempre m’esperen contents. És com rebre aire fresc nou».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Finlàndia, a la lectura mitjançant l'escriptura
Combinar el mètode fonètic i el mètode lèxic amb la utilització d’ordinadors facilita l’aprenentatge de la lectura de manera satisfactòria. L’alumnat se sent motivat a escriure més textos, i més extensos, si escriu en ordinadors que no pas si escriu a mà. Dues accions que permeten avançar els infants en el procés que va seguint d’aprenentatge de la lectura són la lectura diària en veu alta per part de l’ensenyant i la lectura autònoma de llibres de text i literatura de ficció.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Flandes: el text lliure, punt de partida del treball a l'aula
La lectura i l’escriptura van del bracet. Si es permet a l’infant ser el protagonista dels seus propis textos lliures i aquests escrits es comparteixen, es discuteixen i es difonen garantim un procés natural en el que la motivació juga un paper principal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El procés d'aprenentatge de la lectura a Àustria
El sistema educatiu austríac té un any d’escolarització obligatòria abans de la primària als sis anys. La coordinació entre l’educació infantil i l’educació primària, la incorporació progressiva al centre, l’atenció a la diversitat i la importancia de la lectura com a base de l’aprenentatge són aspectos clau.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir abans de primària a França... Què vol dir?
A França, ens sentim orgullosos de la nostra educació infantil. Per a bé o per a mal, pensem que és única i que som l’enveja de tot Europa. Creuem el llindar d’una classe normal i vegem, damunt del terreny, aquesta suposada especificitat francesa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El fet educatiu quotidià i el silenci de l´experiència
L’emergència de l’experiència i l’emparaulament realitzat per les dones i els homes que, dia rere dia, narren i conten les seues històries, les seues pràctiques. És en aquesta emergència de l’experiència on esdevenim educands i educadors i, al mateix temps, éssers vius i vivents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La biblioteca de l'escola, un espai viu
En el món educatiu actual, un dels objectius prioritaris que es pretenen aconseguir és millorar la comprensió lectora de l’alumnat i que adquireixi uns bons hàbits de lectura. Les biblioteques escolars han de ser un pilar bàsic per assolir aquesta fita, ja que, a través del que s’hi fa, podem fomentar el gust per la lectura. Però perquè una biblioteca funcioni correctament, cal que es tracti d’un lloc viu, dinàmic, i que sigui considerat un recurs més de la feina diària dels centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenentatge per simulació
L’aprenentatge per simulació (APS) és una metodologia que hem treballat a les nostres aules. El punt de partida és la resolució de situacions de la vida quotidiana. Situacions a les quals, tard o d’hora, s’hauran d’enfrontar els infants el dia de demà. A partir d’aquesta estatègia de treball, cercam donar-los eines que els ajudin a ser més competents en el seu desenvolupament cap a la vida adulta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els deures escolars
La CEAPA recull, des de fa temps, les queixes dels pares i mares sobre els problemes i tensions que aporten els deures escolars a casa. Hi ha qui afirma que els deures els hipotequen els caps de setmana i la relació familiar s’omple de tensió i estrés. No està provat que fer més feina escolar a casa millori l’aprenentatge, i els nostres veïns francesos n’estan fent tota una creuada que es mereix una reflexió. Cal trobar alternatives que ajudin als progenitors a fer de pares i mares i no de mestres de repàs.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
666. Petits canvis
En el present article, s’hi relata l’experiència d’una colla de professores. L’autor, assessor de formació, juga amb el caràcter diabòlic d’aquesta proposta (perquè qüestiona la tradició, el que es considera norma als centres), estructurant l’article en sis preguntes, sis respostes i sis conclusions que el porten a preguntar-se què és més diabòlic: qüestionar el que està establert o mantenir un sistema que se sap que no funciona?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El taller de les papallones
La participació de tots els sectors de la comunitat educativa és possible si s’unifiquen objectius que redundin en benefici dels infants i que disminueixin possibles factors de risc d’exclusió que es troben a les zones de transformació social. L’educació és una tasca que implica somiar. Somiar que, mitjançant un plantejament didàctic, aconseguim despertar alguna cosa dintre del nostre alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sortir a l'espai proper
L’escola Mas Rampìnyo, de Montcada, gaudeix d’un entorn privilegiat al qual les mestres volen retornar el valor educatiu que té tot espai natural. Avui han sortit a passejar per La Llacuna, amb la intenció de fer-hi descobertes interessants i gaudir de l’aire lliure.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mirant cap al cel
Els continguts relatius als fenòmens atmosfèrics i astronòmics constitueixen un «clàssic» en la formació científica, ja als primers nivells.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hangouts en educació
Els hangouts, o quedades, són la darrera creació popular de Google per realitzar videoconferències. Per la multiplicittat d’eines que integren, les possibilitats de treball col·lectiu i de transmissió en viu mitjançant YouTube esdevenen una alternativa atractiva per a l’àmbit pedagògic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Once upon a time...
La sensibilització envers l’aprenentatge de l’anglès a l’educació primària es fonamenta en unes bases neurolingüístiques que apunten a introduir aquesta segona llengua abans dels 10 anys. Una eina que ens pot ajudar a reeixir en aquest procés és la literatura infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Família, escola i altes capacitats
Les alumnes i els alumnes amb altes capacitats tenen necessitats educatives, emocionals i socials. Tot i que cadascun dels infants és un subjecte únic i meravellós i requerirà respostes individualitzades, hi ha aspectes comuns que podem revisar amb les mares i els pares.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fem un projecte musical solidari
La música pot ser una eina per desenvolupar projectes solidaris. La proposta didàctica que presentem aquí pretén, a través de l’elaboració d’un instrument amb material de rebuig fet de manera col·laborativa i treballant diferents conceptes musicals, acostar l’alumnat a la creació dels seus propis projectes solidaris. En tot moment, s’acompanyen amb eines gratuïtes accessibles a la xarxa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: "Fem un projecte musical solidari"
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com podem mantenir l´ànim tal com estan les coses?
Hi ha moltes maneres, sense fer demagògia, de ser alegres, optimistes, positius, entusiastes, d’anar engrescats per la vida. S’ha de començar per aturar-se a pensar de tant en tant. Un para i repara, pensa i endreça.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomedia. Hem llegit. Trobades. Convocatories. Web
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La cuina, espai de fascinació
Alguna cosa deu passar amb la cuina, quan els infants s’hi enganxen de manera ràpida i il·lusionada, amb ganes de participar-hi, d’aprendre a elaborar plats i de manipular aliments.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La lectura a Europa
La secció «A fons» d’aquest mes vol reflectir les opinions de quatre mestres de diferents països europeus sobre la lectura. Viuen l’educació de maneres diverses, però els uneix la il·lusió i el fet de sentir que reben suport i que són valorades. El coneixement sobre el funcionament d’altres realitats ens permet veure pràctiques d’aula, gestió de recursos i polítiques educatives que, salvant les diferències de context, ens poden orientar en moments de futur poc estimulant i massa incert.