Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reseña: Ser docente en una sociedad compleja
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Oir y ver, escuchar y mirar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Noticias de interés
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Puede la escuela ser un espacio políticamente neutral?
En aquest article d'opinió, Guillem Riba reflexiona sobre si l'escola pot ser un espai políticament neutral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Seguro que... ahora es mañana?
El debat sobre l’educació continua encallat. El marge per tirar endavant una proposta o una altra no té prou consens. Una llàstima, l’educació continua sent moneda de canvi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pablo Martínez Cousinou: «Hay una gran necesidad de enseñar alfabetización visual en las escuelas»
Pablo Martínez Cousinou és fotògraf, encara que la conversa que mantenim amb ell ens porta a parlar de periodisme, educació, comunicació i pensament crític. Va començar la carrera com a fotoperiodista, però a través de l’audiovisual va fer el salt a la docència, àrea que li permet ensenyar a pensar la societat actual a través de les imatges. Amb un peu a la universitat i un altre a l’àmbit professional, avui treballa en projectes documentals i reivindica el desenvolupament, en qualsevol etapa educativa, de l’alfabetització visual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El ritmo, la canción, el juego (y por qué no el poema)
Aquí es comenten dues propostes realitzades al jardí maternal de la Facultat de Dret de la Universitat de Buenos Aires. Explorem l’univers sonor que ens envolta, juguem amb el cos, cantem, recitem poemes i en llegim, creem música amb objectes de la vida quotidiana.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Quieres que te cante una nana?
Aquesta acció cultural és fruit d’una col·laboració entre la comunitat educativa de l’escola infantil pública Zaleo amb la Biblioteca Pública del Puente per rescatar i visualitzar la memòria literària primigènia, així com les cançons de bressol i els amanyacs que els pares, els avis, etc. canten als bebès i als infants, i que romandran a la seva memòria al llarg de tota la seva vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Algunos paisajes sonoros
El projecte "Paisatges sonors" sorgeix com un desig d’aprofundir en les possibilitats sonores i musicals a l’escola infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Con las familias: La envoltura sonora
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistas para la evaluación: Acompañar el desarrollo de la condición humana
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para la práctica: La sala de audición como vivencia musical y estética
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para la práctica: Paisajes sonoros: sugerencias cotidianas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Para redondear: Paisajes sonoros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De adoctrinamientos, inquisiciones y otras falacias
En educació no hi ha res innocent, en la mesura en què, a les aules, no solament s’ensenya el coneixement legítim enunciat als currículums oficials, sinó també les actituds, les normes i els valors que una societat concreta estableix com a ineludibles en la construcció acadèmica d’una ciutadania alfabetitzada i instruïda. Això no obstant, la consciència dels efectes ideològics de l’escolarització a les nostres societats és compatible amb el fet de denunciar la infàmia de qui, al llarg de les darreres setmanes, ha afirmat que a Catalunya assistim a l’adoctrinament de l’alumnat i de subratllar, per contra, la trajectòria democràtica i multicultural de les escoles catalanes i la seva valuosa contribució a la innovació pedagògica i a l’impuls d’una educació igualitària i igualadora, oberta a la diversitat de les cultures i impulsora d’una equitat més gran entre les persones i entre els pobles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Arte en educación infantil? Un proyecto a partir de la obra de Joaquín Sorolla
Al present article, s’hi presenta una proposta per al segon cicle d’educació infantil basada en els projectes de treball i en les manifestacions artístiques a través de l’obra de Sorolla. Concretament, s’hi aborda l’art i les categories de temps i d’espai. Durant molt de temps, es va pensar que l’alumnat no tenia prou capacitat per tractar aquests aspectes, però hi ha estudis recents que en proven el contrari. A la nostra escola, hi defensem que es poden treballar en aquesta etapa i que cal fer-ho.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Problemas en el claustro, ¿nos ponemos de acuerdo?
Als claustres prioritzem els temes directament relacionats amb els infants, les famílies, l’organització i la metodologia. Sovint hi trobem punts de vista contraposats, bàndols diferenciats, sistemes organitzatius en els quals l’autoritat determina les decisions, però, i nosaltres?, parlem de nosaltres?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dios habla muchas lenguas
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals. Uns diàlegs que permeten apreciar la capacitat reflexiva dels nostres infants, si els donem l'oportunitat d'expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La ética y la docencia. Respuestas saludables
Per afrontar els nous reptes… Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Libros. Encuentros. El rincón ditigal
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nos han herido la escuela
Ens han ferit l’escola; l’escola de la diferència, l’escola on la paraula circula lliurement, l’escola de l’acord i el pacte, l’escola del «poder-hi tornar», l’escola com a espai lliure, democràtic i públic. La brutalitat de qui rebenta i profana violentament aquesta escola que infants, mestres i famílies construïm dia rere dia amb persistència ens ha fet mal. I és des d’aquest dol que, esperançadament i tossuda, ens reafirmem a dir que l’escola ha de seguir anant en contra. Ara potser més que mai.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Frato
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les primeres trobades d’un bebè amb la música es remunten al ritme cardíac de la seva mare, al timbre de la seva veu i a la seva melodia. Des d’aleshores es va constituint un «embolcall sonor», protector del creixement psíquic. L’experiència musical de 0 a 6 anys continua a través de l’exploració dels objectes sonors que envolten les criatures i de les cançons que s’incorporen a l’univers poètic infantil, com si fossin joguines de paraules i melodies. S’obren nous paisatges sonors davant dels infants que els conviden a descobrir i a crear, accions en les quals els tipus d’intervencions de les persones adultes esdevenen fonamentals.