Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Més de cent anys d'Escola Nova.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La por: una emoció viscuda a l'escola.
A l'aula de P5, hem conegut les pors dels infants i de les mares i els pares quan eren petits. Hem elaborat una proposta de treball al voltant d'aquestes pors i hem convidat l'alumnat a participar en aquesta emoció, reconeixent-la, expressant-la i compartint-la, alhora que les criatures anaven aconseguint més recursos per enfrontar-s'hi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aventura d'aterrar a l'aprenentatge de la lectoescriptura.
Els nostres infants tenen accés als diferents gèneres i tipologies textuals i possiblement en desconeixen la utilitat. Fent el projecte Els racons de llengua a P5 vaig descobrir un ventall d'activitats motivadores per als nens i les nenes de la classe de les Tortugues. Per això us convido a reflexionar sobre el procés de l'ensenyament-aprenentatge de la lectoescriptura, alhora que obrim la capsa dels rodolins, les dites, les cartes, els cartells, les receptes, les bafarades, les notícies, les endevinalles... Aquesta proposta pretén ser funcional i significativa, i també potenciar el treball cooperatiu tot relacionant la lectoescriptura amb l'entorn proper i les experiències prèvies. A més, amb l'organització per racons, farem que els infants siguin partícips i protagonistes del seu procés d'aprenentatge de la lectoescriptura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació.
Quan sentim a parlar de læautoavaluació no pensem en educació infantil. Això potser passa perquè aquesta manera dæavaluar ha estat sempre aplicada a les etapes dels grans. Pot ser que els infants més petits sàpiguen expressar el que han après? És qüestió de posar-ho en pràctica. Plantegem diverses preguntes sobre el procés autoavaluador, i les respostes que sorgeixin ens donaran les pautes per portar a terme aquesta anàlisi conjunta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica.
El següent article, presenta un seguit de poemes personals il·lustrats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies.
El present article, presenta una seguit d'experiències sobre la classe de P5 i la familia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir.
Aquest article ofereix un recull de llibres sobre l'educació infantil i la familia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La febre.
El següent article, presenta un material fotocopiable per a les famílies relacionat amb la febre en els més petits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Petjades.
Aquesta és una història de camins, de ponts i llaços que ens uneixen. Una història d'infants que posen en marxa estratègies per conèixer l'entorn que els envolta, d'infants que compartiexen el seu saber, d'infants que discuteixen sobre maneres de fer, instruments, textos, coneixements heretats, etc. Una història de persones que conquereixen la seva autonomia i que construeixen el seu propi coneixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiències i construcció del cervell durant la infantesa.
Els avenços en el coneixement del desenvolupament cerebral poden contribuir, de manera encara modesta però significativa, a establir pautes educatives. Aquest article se centrarà específicament en el paper que tenen les experiències (inclosa l'educació en sentit ampli) en la configuració estructural i funcional del cervell i en la maduració afectiva i cognitiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El massatge infantil aplicat a l'escola (II).
L'ensenyant participa en una etapa fonamental de la vida de les criatures més petites, en la qual l'acollida emocional i l'establiment d'un vincle afectiu són essencials perquè coincideixen amb la separació parental. El massatge infantil ofereix nombroses garanties per esdevenir un vehicle de vinculació entre la persona docent i l'alumne, una eina de comunicació prioritària i una estimulació tàctil que es planteja per grups d'edat a través de propostes diferents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què valores més de la teva professió?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Frato.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Al llarg de la meva vida professional, he tingut moltes vegades grups d'infants de cinc anys a càrrec meu. Considero que és un tram molt bonic en el procés evolutiu i em sembla una sort poder-los acompanyar en aquest temps de la seva creixença. M'agrada contemplar les seves ganes de saber, els seus temptejos i les seves curiositats. M'agrada veure'ls jugar, observar-se els uns als altres, inventar, proposar temes per investigar, construir, idear històries, començar a llegir, a escriure, a fer rimes i a sentir interès per l'altra gent.