Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La LEC.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 145: Una volta per València.
La present proposta didàctica, al voltant de València, està adreçada principalment als alumnes de cicle superior d'ensenyament primari, tot i que, en alguns dels seus aspectes, també es pot adaptar per a ser treballada al cicle mitjà d'ensenyament primari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els coneixements: què ensenyem a l'escola? Què aprenen els nois i les noies?
L'estructura de la nostra mesa responia a la intencionalitat de contestar, o més ben dit de formular, les dues grans preguntes que ens havíem plantejat (què hem d'ensenyar i com ho hem de fer) i d'ubicar el tema de les competències dins d'aquest entramat complex que s'estableix en els processos d'ensenyament-aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La participació de la infància en la seva pròpia educació.
Com podem aconseguir que l'alumnat prengui part activa i s'impliqui en el seu procés d'aprenentatge? Per treballar aquesta pregunta, tindrem en compte les bases que tota persona necessita i també els condicionaments de la situació social des de tots els vessants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conversar: una xarxa de comunicació a l'escola.
Immerses en el fil conductor de les IX Jornades, volíem provocar un debat que, a partir de les realitats de les nostres pràctiques, ens orientés en uns usos determinats de la conversa. Amb aquesta finalitat, vàrem explicitar un marc d'idees que considerem importants i vàrem cercar sis experiències d'aula relacionades amb aquest marc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'acollida com a paradigma de formació d'una comunitat.
L'escola és una comunitat formada per persones i estaments diferents. Perquè funcioni correctament, cal que tots i cadascun dels seus membres ens hi sentim vinculats. Això vol dir ser reconeguts pels altres. Quan això passa, amb la voluntat de gestionar la diversitat i no pas amb voluntat unificadora, podem parlar d'una escola acollidora.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Noves cultures professionals.
El grup de treball de noves cultures professionals a les IX Jornades 0-12 va desenvolupar la seva tasca a partir de les aportacions de les persones que hi van participar i de la presentació de tres experiències que en van orientar i complementar el debat i la reflexió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les famílies a l'escola: això no toca? Espais familiars d'implicació.
La participació de les famílies a l'escola no solament toca, sinó que és imprescindible per mantenir la coherència entre els valors transmesos des del centre docent i els valors viscuts i també transmesos a la llar. Les tècniques i les estratègies de participació familiar a l'escola, haurien de tenir més importància en la formació del professorat? Són suficients el Consell Escolar i l'AMPA o es necessiten vies noves de participació?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les comunitats d'aprenentatge.
L'objectiu d'aquesta mesa era debatre experiències de comunitats d'aprenentatge per tal de valorar-ne la viabilitat en una cultura educativa nova.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relació i comunicació entre els agents educatius i l'escola en el territori.
La reflexió sobre el treball des de la proximitat, el treball cooperatiu entre els agents educatius i l'escola en un espai concret, l'elaboració de projectes educatius, els objectius perseguits i la metodologia seguida..., aquests han estat alguns dels elements que han format part del nostre treball. El que hem iniciat durant aquestes jornades ha estat la reflexió al voltant del model educatiu i del canvi cultural necessari per respondre a les necessitats de la societat actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les escoles de nova creació: generadores de noves cultures.
A les IX Jornades, hi vàrem debatre tres aspectes característics del treball a les escoles de nova creació: l'acollida, la participació de la comunitat i la gestió del currículum. De cadascun, se'n varen assenyalar un conjunt de criteris comuns, juntament amb qüestions sobre les quals cal aprofundir.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La coordinació d'escoles 0-12. Una xarxa a potenciar.
En aquest darrer article us convidem formalment a incorporar-vos a la xarxa per tal de participar a les properes jornades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quan les mestres i els mestres obren la mirada.
La necessitat que hi hagi una innovació cultural és una exigència per fer front als canvis accelerats de la societat actual. En educació, les mestres i els mestres són la peça fonamental. D'aquí ve l'oportunitat de realitzar una reflexió propiciada i organitzada pels propis mestres, per tal de construir una nova cultura basada en el desig de millora de la seva pràctica professional a partir de la construcció d'una nova mirada. Les propostes de canvi sorgeixen de la reflexió i l'anàlisi de pràctiques d'èxit, des d'una nova mirada de l'escola en interacció amb el seu entorn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Xeic! És que jo vaig començar amb la Play!»
La nostra feina és de creació diària i necessita vitalitat i il·lusió, perquè, quan girem els ulls enrere, és fàcil que trobem un món d'enriquidores contradiccions, mercès al qual ens adonarem que allò que ahir ens funcionava, avui ja és obsolet, perquè estem abocats a un dinamisme i a un canvi de la societat vertiginosos, que no ens donen treva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La relació entre pares i mestres: una pintura sobre seda.
L'aferrament n'és el pas previ, com a conducta a mig camí entre el món biològic i el món psicològic. Si tot va bé, d'aquesta situació s'arriba als primers lligams. Només quan hi ha alguna pertorbació de caire biològic o social, els nadons esdevenen l'excepció de les predisposicions de la natura, i no es vinculen psicològicament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els habitants no desitjats de l'hort.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Des de l'escola construïm una nova cultura educativa.
El present text introdueix el contingut del monogràfic intentant donar un sentit global i transversal al tema de la nova cultura educativa, posteriorment, l'article corresponent a cada mesa n'explicitarà els plantejaments més concrets. Fa referència a la necessitat que aquesta cultura es construeixi des de l'escola, des de les escoles, i apunta el projecte de treball de la Coordinació 0-12 prevista per a d'aquí a dos anys per aprofundir la construcció col·lectiva d'aquesta nova cultura educativa.