Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Intertextualitat i recepció: el conte tradicional.
A partir de la justificació de la relació entre el fet intertextual i l'activitat receptora, el contingut de l'article justifica la viabilitat didàctica de la perspectiva intertextual en la formació literariocultural de l'estudiant (tot atenent els aspectes de desenvolupament de la competència literària i de l'intertext de la persona lectora). La correcció expositiva es basa en l'anàlisi dels valors intertextuals de l'estructura i les funcions del relat i en el seu reconeixement com a efecte intertextual de l'arquetip del conte tradicional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'entrellat de veus en la comunicació de la ciència.
El conjunt dels sabers es conserven i es mantenen en forma de textos escrits, els quals permeten la revisió, l'arxiu i la consulta. El progrés del coneixement es basa en la interrelació dels textos. Tenint en compte els diversos nivells d'especialització en els textos de contingut científic, el desenvolupament de l'anàlisi discursiva permet aprofundir en la multivocitat i en les formes precises amb les quals es manifesta. Partint de nocions com intertextualitat i polifonia es pretén mostrar els diferents nivells d'exigència en l'explicitació de les veus convocades, segons si els textos són discursos primaris ùde producció de coneixementù o discursos secundaris ùde difusió de coneixementù. Es revisen i s'il·lustren diferents formes que pren la polifonia en l'exposició de contingut científic, tant per poder interpretar els textos adequadament com per poderlos produir amb la competència apropiada a cada nivell.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'heroi medieval: un projecte de literatura europea.
L'article exposa el disseny d'un projecte de treball sobre l'heroi medieval en la literatura europea. L'eix del treball és el de la visió de la presència de tòpics i motius literaris que estableixen fortes relacions d'intertextualitat entre un conjunt d'obres determinades. Alhora, el fet de circumscriure's a una època concreta inclou l'objectiu deliberat de realitzar una primera aproximació contextual i panoràmica a un nucli comú a la literatura occidental. La proposta intenta oferir alternatives a la programació literària de l'etapa secundària de l'ensenyament i es basa en la lectura i l'escriptura de textos literaris. Es tracta d'una proposta flexible i articulada que permet múltiples adaptacions a les diferents realitats i fomenta la col·laboració entre les diverses àrees lingüístiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'ensenyament de la literatura a través de la tematologia i les intertextualitats.
L'article pretén establir un fonament teòric i metodològic per a les propostes d'ensenyament de literatura basades en criteris temàtics. S'hi revisa la relació entre l'enfocament tematològic de la literatura comparada i els plantejaments de la transtextualitat. A tall d'exemple, l'estudi dels elements temàtics i transtextuals en tres fragments ùdel Càntic dels Càntics, Ramon Llull, sant Joan de la Creu i Verdaguerù, de tres llengües i èpoques diferents, serveix com a base de desenvolupament d'una seqüència didàctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Literatura a les xarxes: intertextualitat i hipermèdia.
En aquest article parlarem dels resultats d'un projecte de recerca educativa portat a terme a la Universitat de Ghent. Vam començar per crear nous materials educatius per a l'ensenyament de la literatura des d'una perspectiva europea i els vam provar mitjançant la recerca-acció. Durant el projecte ens vam haver d'enfrontar amb la necessitat de revisar el disseny del curs de literatura. En una revisió com aquesta l'hipertext multimèdia hauria de tenir un paper clau, tal com intentem mostrar amb dues aplicacions hipermèdia basades en novel·les clàssiques europees.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A propòsit de les funcions textuals de les oracions declaratives.
L'article tracta d'alguns aspectes de la funció textual de les oracions gramaticals que en la comunicació tenen la funció específica de donar informació, encara que no sempre de manera exclusiva. Se centra, per tant, en les oracions encunyades amb modalitat declarativa, en les seves realitzacions en català i en els seus usos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Connectors i textos expositius.
Aquest article descriu la caracterització dels connectors i esbossa una proposta de classificació que puga ser útil per a l'ensenyament i l'aprenentatge del discurs expositiu de l'àmbit acadèmic. També presenta algunes propostes per al treball a l'aula amb els elements connectius, que se situen dins d'una dimensió textual i que integren tant les destreses implicades en la comprensió i en la producció com l'ús oral i l'escrit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Leer y escribir con sentido.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dones i llenguatge: una mirada masculina.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Intertextualitat.