Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Àlex i Sara.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Infància en risc social i desamparament.
A les darreres dècades del segle XX, en el nostre país, com en d'altres, es va desenvolupar un sistema de serveis socials que reflecteix el compromís de l'Estat per procurar el benestar social bàsic de tots els seus membres, una tasca que no es pot confiar exclusivament a mecanismes informals o als grups primaris (família i comunitat veïnal).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Acollida familiar i escola.
És evident que, a la nostra societat, la realitat familiar ha experimentat canvis importants en les darreres dècades, la qual cosa ha quedat reflectida en la composició actual de l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Residència i escola infantil, dues institucions al servei de l'infant i la seva família.
Començarem el present article definint totes dues institucions (residència i escola infantil), amb el convenciment que tenen molt en comú des del punt de vista de la tasca diària, també abordarem les diferències que puguem contemplar des de la funció que cadascuna té encomanada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'infant adoptat: un infant amb adjectiu.
Els adjectius que porta afegits l'infant adoptat ens han de servir, als professionals de l'educació, per poder-lo entendre i ajudar, mai com una llosa que condicioni el tracte que li dispensem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: Infancia en riesgo laboral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un laberint ple de possibilitats.
Feia dies que observava els infants com es movien per l'aula cercant un lloc per amagar-s'hi. Vaig mirar l'espai detingudament i em vaig adonar que realment oferia molt pocs racons que poguessin satisfer la seva demanda. Únicament, penjat en una cantonada, hi havia un llarg tul que es convertia en còmplice dels seus desitjats jocs. La solució passava per transformar d'alguna manera els espais i els materials de l'aula. Amb l'ajut de les famílies, vam anar col·leccionant grans caixes de cartró que amb elles van confeccionar un laberint de túnels amb finestres per oferir-lo als infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Miguel Ángel vol "sortir-se amb la seva" Què fem?
La majoria de pares i mares han hagut d'aguantar una colla de tossuderies que sovint acaben en rebequeries, sobretot en infants que tenen entre dos i quatre anys, els quals intenten establir la seva individualitat i ho volen fer tot a la seva manera i no pas com se'ls demana.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les activitats al racó de ciències. Un pretext per a la globalització a l'etapa infantil.
Amb els infants, en un racó de ciències que utilitzem com a pretext per fer-hi la globalització, hi vam introduir elements del medi natural i hi vam preparar activitats diverses.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiència d'educació inclusiva a les escoles municipals Tabalet i El Pi.
La ciutat de Terrassa va posar en marxa, el 1997, una experiència pionera d'integració entre l'educació infantil i l'educació especial, que s'ha desenvolupat des d'aleshores a l'escola bressol municipal Tabalet, conjuntament amb l'escola municipal de Paràlisi Cerebral El Pi. Això ha estat possible perquè tots dos centres depenen del Patronat Municipal d'Educació (PAME).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nascuts per llegir: un projecte per promoure la lectura des de ben petits.
El projecte Nascuts per llegir, conscient de la importància de la lectura per aconseguir l'adequat desenvolupament afectiu i cognitiu de les criatures, aposta per actuar en l'arrel del problema: involucrar les famílies i formarles en l'activitat lectora implicant diferents institucions de salut i cultura que treballen amb l'infant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Formació de professionals compromesos, creatius, reflexius i versàtils.
El caràcter eminentment dinàmic de la realitat socioeducativa ùen estreta relació amb els trets i els processos també dinàmics dels contextos on aquesta està inserida i de les persones que en són partícipsù fa que, tant el professorat com els educadors i les educadores, es vegin assíduament immersos en processos de reflexió sobre la pròpia pràctica pedagògica que impulsen la remodelació i el reajustament de coneixements, competències i pràctiques professionals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què fem quan arriben infants amb febre a l'escola?
Quan arriba una criatura amb febre a l'escola, jo em pregunto: ½Quanta febre té?+, ½Què han fet o que fan el seu pare i la seva mare quan la nena o el nen té febre?+, ½Què té?+à Si el metge ha efectuat un diagnòstic i li ha fet seguir un tractament, solc donar-li la dosi prescrita: Apiretal, homeopatía... Si ningú no li ha fet cap diagnòstic, però la mare em suggereix que cal donar-li tal medicament, l'hi dono. En tots dos casos, quan la febre sigui mínima. Si té molta febre, no es permet portar les criatures a l'escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Esculturas al aire libre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació infantil. Resposta educativa a la diversitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
"Entre nosotros..."
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Infància o infàncies?