Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Després de la tempesta sempre arriba la calma
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La immportàcia del treball competencial a les aules
Entendre el treball competencial a les aules seria la clau perquè tot l’alumnat tingués cabuda a la nostra escola mitjançant l’aplicació d’estratègies d’ensenyament que el portessin a posar en joc les seves capacitats potencials. Però, per què no ho fem?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Beatriz Cerdán: «Soc una flipped woman, una flipped teacher, una profe youtuber»
Abans de contactar-hi per telèfon ja la conec una mica, i és que els seus vídeos la precedeixen. Després d’haver-me’ls mirat puc endevinar que aquesta mestra amb dinous anys d’experiència a l’educació primària és una persona sense vergonya i disposada a esforçar-s’hi per atreure l’atenció del seu alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La història a primària. Complexitat i reptes de futur
Els dissenys curriculars successius han minoritzat la història a primària. Aquesta situació contrasta amb una efervescència quant a demanda social d’història que està generant una revolució didàctica que es desenvolupa fora de les aules. La història, sense garanties, s’aprèn fora de l’escola i el professorat ha de treballar per revertir i conjurar aquest contrasentit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenent història a partir de l´escola
Les paraules que podreu llegir al principi del text il·lustren com un alumne de l’escola Baixeras explica la seva experiència d’entrar en contacte amb el patrimoni que es conserva al centre. La proposta que presentem permet donar a conèixer amb més detall de quina manera es treballa el patrimoni propi en aquest col·legi en el context de la Xarxa d’Escoles Històriques de Barcelona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ancestors: Històries d'Atapuerca. Un videojoc educatiu
Els videojocs són un dels mitjans més atractius que tenim a la nostra disposició per comunicar coneixements sobre el passat. Combinar interacció i narració permet que la jugadora o el jugador vegi el món recreat i que el pugui experimentar. Ancestors és una proposta centrada en el patrimoni d’Atapuerca i en l’evolució humana, i està dissenyada amb criteris educatius per ser utilitzada en espais formals i no formals d’ensenyament-aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fem història!
Fem història! és un projecte de col·laboració entre escola i museu que està obert a aquells centres que vulguin realitzar un treball global entorn de la història gaudint de l’assessorament i l’acollida del Museu d’Història de Catalunya. Amb el guiatge del professorat i del personal del Museu, l’alumnat condueix la seva recerca en funció dels interessos que persegueix, i la seva investigació s’acaba materialitzant en una exposició.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del #junt@s millor al #MakingMangrané
Els instituts escola del segle XXI són hereus de propostes del segle XX. Actualitzen el nostre mapa educatiu amb projectes que possibiliten establir cohesió i coherència en el treball en equip de les tres etapes educatives. En aquest article compartim la nostra visió i el nostre projecte per servir de punt de reflexió al voltant de què són, què poden ser i què haurien de ser els instituts escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Absorció de l´aigua». Una mateixa activitat d´indagació des de P5 fins a sisè de primària
«Absorció de l’aigua» és una nova proposta didàctica fonamentada en la metodologia de l’aprenentatge basat en la indagació. La peculiaritat d’aquesta activitat rau en el fet que se n’han dissenyat adaptacions específiques perquè pugui ser implementada en els cursos escolars que van des de P5 fins a sisè de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mètode de no-inculpació i assetjament escolar. Un cas a l´educació primària
Presentem una intervenció basada en el mètode de no-inculpació practicada per solucionar un cas d’assetjament escolar a un alumne de primària. Per reforçar aquesta intervenció es van realitzar paral·lelament dues unitats didàctiques en l’assignatura de valors cívics i socials, mitjançant les quals es va pretendre tractar la inclusió, la cohesió grupal i les habilitats socials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluació de la funció directiva
En aquest article volem compartir algunes reflexions sobre com el model d’avaluació de la funció directiva pot fer una contribució rellevant per donar resposta a aquesta necessitat. Abans, però, cal fer algunes consideracions generals sobre la direcció escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dret a jugar
Els patis inclusius han irromput en el panorama escolar com una de les eines innovadores de més actualitat. La importància concedida al joc en una societat que es mostra més que reticent a afavorir-ne l’expressió més natural recorre a les entitats educatives com a responsables de procurar que es practiqui correctament. L’alumnat més divers es mostra com el punt central del treball en referència a la garantia del respecte al dret a jugar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La taula de fuster
Aquesta proposta didàctica parteix de l’interès dels infants per materialitzar una idea. Fan el disseny i creen un objecte de fusta que pugui ser útil per generar un servei a la comunitat o per a ús personal. L’enfocament és global, perquè comprèn l’escolar com un ésser que aprèn de manera integral, i interdisciplinari, perquè a partir d’un centre d’interès s’hi encabeixen tots els coneixements curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Taules de programació: La taula de fuster. Les artesanes i els artesans de la fusta
Aquesta proposta didàctica parteix de l’interès dels infants per materialitzar una idea. Fan el disseny i creen un objecte de fusta que pugui ser útil per generar un servei a la comunitat o per a ús personal. L’enfocament és global, perquè comprèn l’escolar com un ésser que aprèn de manera integral, i interdisciplinari, perquè a partir d’un centre d’interès s’hi encabeixen tots els coneixements curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
No es pot tolerar!
Cinquè de primària. Una picabaralla verbal entre dues nenes mentre tornen del pati acaba amb aquesta afirmació contundent: «Això no es pot tolerar!».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La riquesa de la vida
Som part del problema, però també som part de la solució. Cal que replantegem el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara hi som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Google Forms i QR: cadenats digitals. Una experiència desafiadora
L’app smashing ha arribat a casa nostra per quedar-s’hi. Combinar aplicacions diferents ens obre un món de possibilitats. Descobrir un bon grapat d’opcions a les eines de Google i donar-los perspectives noves en fusionar-les amb codis QR ens permet crear experiències diverses.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sento, per tant escric
Vivim en un món envoltat de sensacions, d’informacions diverses que arriben als nostres sentits i que són llegides i interpretades pel nostre cervell. Una música, una olor, una imatge poden provocar emocions, sensacions o records que ens ajudaran a inspirar-nos per crear narracions. A l’escola valorem aquells petits detalls que moltes vegades ens passen de llarg. Ens deixarem anar… i escriurem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Activitats STEM des d´una perspectiva matemàtica rica
L’objectiu d’aquest article és destacar el paper de les matemàtiques en les activitats STEM. A partir de la formulació d’una qüestió i del guiatge amb preguntes oportunes, es proposa una activitat on es plantegen hipòtesis i s’experimenta i es construeixen objectes per assolir conceptes matemàtics com ara pes, llargada, volum i densitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Deures a casa
El Consell de l’Alumnat del CEIP Sierra Nevada, de Granada, va començar a caminar fa uns quants anys. Han estat molts els temes que ha abordat a proposta dels seus membres, i el tema dels deures era sempre un dels més recurrents i demanats. Per aquest motiu es va decidir dedicar una sessió de manera exclusiva a tractar aquest aspecte.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aprenentatge cooperatiu
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De l´acció adaptativa saludable a la transformació amb benestar
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Llibres. Trobades i convocatòries
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena en qüestió
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.