Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un fòrum per debatre sobre l'educació
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La nova agenda educativa global: límits i oportunitats.
El treball que es presenta a continuació pretén centrar-se en una de les múltiples dimensions d'aquest procés: la creixent convergència entre regions i països en l'establiment d'una agenda comuna de problemes, una agenda d'actuació global que afecta tots els països, independentment del seu context i de la seva situació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transformacions globals i educació pública.
En aquest article es fa referència a una pràctica econòmica global directament relacionada amb la creixent influència d'organismes internacionals, el desenvolupament de mercats arreu del planeta per a l'ensenyament i l'aprenentatge i la lògica de la competitivitat del sistema econòmic en el món de l'educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Formació, autoformació i canvi educatiu.
El claustre de la nostra escola va considerar oportú fer una avaluació externa del centre, a fi de saber quina era la percepció que es tenia de l'escola per part de les famílies i així poder millorar la imatge que tenia en relació amb altres escoles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Parlem de prevenir la violència.
A TAMAIA, el treball directe realitzat durant tretze anys amb dones maltractades ens ha permès aprendre molt sobre el procés de la violència: sobre la seva causalitat i les seves conseqüències. Alhora, ens ha facilitat que anéssim reflexionant-hi conjuntament amb les dones ateses al programa d'atenció de l'entitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Podem afavorir que els homes aprenguin allò que ha estat tradicionalment en mas de les dones?
L'escola és una institució fonamentalment igualitària que, això no obstant, acaba generant desigualtats i també reproduint-ne. És una plataforma singular per a la creació d'actituds obertes i empàtiques amb altres formes de relació. Per això, ha de tenir els mitjans per fer front a les desigualtats que es manifesten en l'alumnat i contribuir a formar futures generacions menys discriminatòries.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Està canviant la nostra relació amb la natura?
Amb l'intent de modificar algunes concepcions sobre educació científica, el projecte Dynamón planteja una recerca de connexió entre art i ciència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les famílies i l'educació.
La FAPAES (Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes d'Ensenyament Secundari de Catalunya) creu profundament en la força de l'educació per al progrés social. D'una bona educació, de base i continuada, depèn que construïm un bon país, amb bones persones. Els reptes més importants que tenim, com a societat, són, per damunt de cap altre, els reptes educatius, que han de fer possible un benestar individual i col·lectiu millor.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rebels, ni putes, ni submises.
EL present article ofereix una mirada sobre com les dones mai no han tingut un paper fàcil al llarg de la història. L'educació, per tant, és el mitjà que ha de facilitar la tan necessària visió d'igualtat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«El malson de la Ventafocs» Un procés en l'àmbit de la prevenció comunitària de la violència de gènere.
El document que segueix aquestes linies mostra una creixent preocupació entre les professionals i els professionals per abordar la violència de gènere, però, per fer-ho, cal tenir eines de formació i coneixement, tant per identificar-la com per actuar-hi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De la violència al conflicte. Del conflicte al terrorisme.
Vull introduir aquest article amb paraules de Salvador Espriu, paraules que parlen del dolor davant la mort, mort a la qual moltes vegades s'arriba a causa del terrorisme; però caldrà fer una anàlisi del procés que ens porta a aquest terrorisme, que sembla que vol fer-se l'amo del nostre món.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les escoles Waldorf.
Darrere de tot model educatiu, hi ha un model ideològic. El sistema educatiu no és només una qüestió tècnica i pedagògica, per tant, quan s'avalua, ens aproximem a la ideologia que hi ha al darrere del sistema mateix. Els models pedagògics poden ser dissenyats per l'aparell polític i administratiu de l'Estat i també poden ser dissenyats des d'una perspectiva particular, des d'una fundació o associació. En aquest darrer cas, el disseny del model pedagògic respon a una innovació promoguda des de la societat civil: és el moviment pedagògic de les escoles Waldorf, que es desenvoluparà en aquest escrit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Parlem de religió.
El debat pedagògic ha estat polaritzat per l'assignatura de religió, i això ha deixat ocults molts punts fonamentals per a un sistema educatiu en una societat acceleradament canviant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 114: Les migracions actuals. Els meus amics i amigues van arribar de molts indrets.
L'educació intercultural és la resposta educativa que necessita una societat que ha vist incrementar el contacte entre poblacions dotades de diferents senyals d'identitat. Comença a ser un tòpic en el món de l'educació l'apel·lació al fet que l'escola hauria de capacitar el seu alumnat perquè visqués aquesta diversitat de manera positiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fòrum Social per l'Educació.
Les jornades centrals del Fòrum Social per l'Educació a Catalunya es van celebrar a Barcelona, els dies 25 al 27 de febrer de 2005, a l'edifici històric de la UB, amb l'assistència de més de mil cinc-centes persones, fonamentalment arribades de Catalunya. Malgrat el seu àmbit català, però, hi va haver una representació de la comunitat educativa d'altres zones de l'Estat i fins i tot estudiants de països europeus que també ens van acompanyar.