Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El temps passa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dona i educació: nous reptes en un món globalitzat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com «s'integra» Europa a l'escola?
El projectes Comenius són multilaterals, és a dir, hi han de participar, com a mínim, tres centres de diferents països, i els països que s'acaben d'incorporar a la Unió Europea han entrat a formar part del programa Sòcrates des del moment de la seva preadhesió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La innovació en els projectes Comenius.
En aquest article, es planteja la innovació que per si mateixos aporten els projectes Comenius, pel que fa a la democratització del procés d'ensenyament-
aprenentatge, a la multiculturalitat, al coneixement de les llengües i a l'estudi d'aquestes, a l'ús de les TIC i a valors implícits amb el fet de sentir-se ciutadans i ciutadanes a Europa i al món.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Jo sóc tu i tu ets jo».
Formem part d'una comunitat europea, compartim moneda, legislació i tenim moltes més característiques comunes amb els altres països de la comunitat. Una forma de despertar la consciència de la ciutadania europea i potenciar el respecte vers unes altres cultures entre el nostre alumnat ha estat el desenvolupament d'un projecte Comenius 1.1, juntament amb altres escoles europees.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Al teu poble, no hi neva?
Els europeus formem part, ben segur, d'una mateixa unitat cultural, però... no és cert que hi ha una gran diversitat dintre d'aquesta unitat?
Què tenim en comú i què tenim de diferent els finlandesos, els irlandesos, els francesos i els catalans? Les característiques de cada país, tenen a veure d'alguna manera amb la seva situació geogràfica, amb el seu clima? Això és el que ens proposàvem d'esbrinar a través del nostre projecte Comenius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les TIC i la innovació a l'escola primària.
A l'article, s'hi expliquen l'abast i els avantatges derivats de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) com a instrument de treball col·laboratiu entre escoles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els cursos de formació d'avaluadors dels P. Comenius.
Presentació del projecte Comenius 2.1. EVACO sobre formació d'avaluadors de projectes, que és un dels mòduls del mestratge EMISTE.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les estades Orator del Departament d'Ensenyament: aprendre anglès en un marc de lleure.
L'oferta per a l'aprenentatge de l'anglès en un marc extraescolar és molt àmplia. Les estades Orator del Departament d'Ensenyament, organitzades per la Fundació Pere Tarrés l'estiu de 2003, ocupen un lloc especial en aquest ventall de possibilitats, perquè es plantegen des d'un marc educatiu de lleure i se serveixen dels mitjans propis de l'educació en el temps lliure. L'article analitza els factors d'èxit de la proposta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pinzellades de l'Atles.
L'Atles de la Diversitat Cultural és un projecte de comunicació interescolar per Internet entre escoles de l'Amèrica Llatina i Europa que volen aprofundir la coneixença mútua, alhora que fan servir les TIC per donar a conèixer el lloc on viuen. En la primera fase del projecte, que ha començat el 15 de març de 2004, s'hi han inscrit 650 escoles i 1.600 professors i professores de 22 països diferents. En aquest article, volem donar-vos a conèixer el projecte recollint algunes pinzellades de la feina dels professors i els alumnes d'aquestes escoles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Activitats multimèdia.
Projecte Integra: ½Integrating new technologies in school+Projecte internacional de col·laboració cofinançat pel Programa @lis, acció 5 de la Comissió Europea i coordinat per l'ISMB (Istituto Superiore Mario Boella, Itàlia). Aquest projecte té els socis següents: NCTE (National Centre for Technology in Education, Irlanda); COLUMBUS (UNESCO, a França); CSP (Innovazione nelle IC, Itàlia); XTEC (Departament d'Ensenyament, Catalunya); IIPE Instituto Nacional de Planeamiento de la Educación de la UNESCO (Argentina); Ministerio de Educación de la Pampa (Argentina); Secretaría de Educación de Buenos Aires (Argentina);ANEP Administración Nacional de Educación Pública (Uruguai); Secretaría Ministerial de Educación de la V Región (Xile), i Universidad Católica de Valparaíso (Xile).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Guia de recursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Fòrum a una escola rural.
Tallers d'escriptura i plàstica realitzats al primer trimestre del curs 2003-2004 amb motiu del Fòrum de Barcelona 2004 i destinat a educació infantil i primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Volem fer maquetes perquè és guai i divertit».
En aquest article voldria ensenyar com el procés geomètric de construcció d'una maqueta va ser també un procés social de comunicació. Aquest procés geomètric i comunicatiu va impregnar tot el grup de manera que vam sentir que creixíem els uns amb els altres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El llenguatge de Dalí.
L'experiència que avui compartim parteix, en principi, d'un doble desig: treballar de forma intensiva amb un grup de nens i nenes diferents tècniques de dibuix i pintura que els ajudin a representar, descriure i narrar millor, de forma més detallada i completa i, d'altra banda, apropar-nos al coneixement de la figura i l'obra de Salvador Dalí en el centenari del seu naixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Processos i resultats del Fòrum.
9.399 textos, 4.067 dibuixos, 1.450 realitzacions plàstiques, 132 vídeos i 90 representacions teatrals i concerts, són els resultats del treball que els centres d'educació de Catalunya, i alguns d'altres comunitats autònomes i altres països han lliurat al Fòrum perquè exposi l'opinió dels ciutadans més joves sobre els valors del diàleg intercultural i el desenvolupament sostenible com a condicions de la pau. L'article explica com s'ha arribat a aquests resultats i què se'n farà més enllà del Fòrum.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrevista a Oleguer Sarsanedas Portaveu del Fòrum de les cultures.
Amb motiu de la celebració del Fòrum de les Cultures que s'està duent a terme a la ciutat de Barcelona, la revista GUIX ha volgut entrevistar-se amb Oleguer Sarsanedas, el seu portaveu. Malgrat les contradiccions que ha causat aquest esdeveniment en molts sectors de la població, el nostre objectiu no és polemitzar, sinó donar a conèixer com el contingut dels debats, que són part fonamental del Fòrum (el diàleg a través dels tres eixos: pau, diversitat i sostenibilitat), pot afectar, de manera directa o indirecta, l'educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'ESO, una assignatura pendent.
El document que es presenta a continuació tracta sobre la nova assignatura anomenada ½ètica i igualtat+, serà avaluable i s'impartirà a quart d'ESO.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 106: Enamora't d'un peix! Quan les paraules dibuixen un pensament.
Amb aquesta proposta, es pretén oferir una sèrie d'activitats encaminades a fer més proper i palpable el procés de creació literària. Partirem de l'observació de l'entorn, buscarem i seleccionarem informació, experimentarem amb el llenguatge i finalment produirem un cal·ligrama.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Europa a Catalunya.
La creació de xarxes de cooperació europea i internacional és un dels elements més estimulants per al desenvolupament professional del professorat.
El treball en col·laboració entre l'alumnat, el professorat i els experts serveix per comprendre millor els ½retrats+ que l'anàlisi dels processos i dels resultats dels programes europeus i internacionals ens ofereixen, i per augmentar l'impacte real d'aquests projectes en l'ensenyament i l'aprenentatge.