Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El difícil..., però possible, equilibri de la convivència escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estatut i educació, entre les competències i els drets.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sobre ensenyar i aprendre llengua a l'era digital.
El juliol de 2006 es van celebrar les jornades ½Ensenyar i aprendre llengua en la societat digital+. La trobada de professionals de diversos àmbits educatius es va centrar en la reflexió de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en el procés d'ensenyament i aprenentatge de la llengua al voltant de quatre eixos temàtics: l'ensenyant de la generació digital, usar la llengua a l'era digital, jugar a l'era digital i els recursos metodològics que ofereixen les TIC.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jugar a l'era digital.
L'autor ens fa reflexionar sobre alguns dels prejudicis que sovint sorgeixen dins les aules al voltant de les tecnologies de la informació i la comunicació: videojocs, xats, sms, Internet...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escoles en Xarxa: un diari digital per a infants i adolescents.
El present article descriu el projecte d'Escoles en Xarxa, un diari digital per a tot el territori de parla catalana, promogut per la revista Escola Catalana, amb el suport de Vilaweb i el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. S'hi explica els orígens, la consolidació i l'ampliació a primària, així com els principals objectius de l'experiència actualment i en un futur.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El paper de les TIC en el nou context social.
Aquest article és fruit de l'observació i la reflexió, després de més de quinze anys de treball amb les TIC, de tot el que ha comportat introduir- les en el procés d'ensenyament i aprenentatge de la nostra escola, el centre educatiu Jacint Verdaguer de Sant Sadurní d'Anoia. Incorporar les TIC en la vida quotidiana del nostre centre ens ha fet veure que possibilita una altra manera de concebre l'educació i el paper de l'ensenyant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos metodològics que ofereixen les TIC.
En aquest article s'hi descriuen alguns recursos metodològics que ofereixen actualment les TIC en l'àmbit de l'ensenyament de la llengua. L'objectiu és que el professorat pugui conèixer aquests recursos i sàpiga com pot utilitzar-los de manera efectiva en la seva tasca docent, tant dins de l'aula com fora d'aquesta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escola fa la juventut? Reflexions entorn de la socialització juvenil.
L'educació del jovent i la seva relació amb l'escola sempre ha generat un debat que ens aboca a una visió de fracàs de la institució escolar, del professorat, de l'alumnat i també de les pròpies famílies. Ser jove i ser alumne, sovint és una condició difícil de conciliar. L'escola s'ha de qüestionar la proposta educativa homogeneïtzadora, de temps i espais rígids on predomina la formació moral sobre l'ètica. Els joves demanden a l'escola instruments que els facin capaços de menar la pròpia vida en una societat en què la construcció d'un mateix és fonamental per dominar el destí.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'avaluació dins la LOE.
La LOE incorpora poques novetats en relació amb l'avaluació. Les avaluacions de diagnòstic i la consideració sobre la necessitat d'avaluar elsdiversos àmbits del sistema educatiu són, potser, les innovacions més considerables que presenta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluació de la incidència de la formació permanent del professorat en la pràctica docent.
La investigació que aquí es presenta té com a objectiu determinar de quina manera la formació que han rebut els professors participants en el Pla de Formació de Zona (PFZ) incideix en la pràctica docent i en la millora qualitativa dels centres. Al mateix temps, es tracta de recollir suggeriments sobre com es poden millorar les activitats ofertes, de tal manera que n'augmenti l'aplicabilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els lectors escriuen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 331: Llei Orgànica d'Educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'ensenyant a la societat del coneixement, reptes i esperances.
El debat sobre el paper de l'escola i dels ensenyants a la societat del coneixement passa per un diàleg on tots i cadascun dels agents educatius implicats entomin les responsabilitats que els pertoca assumir. En el present article, s'hi fa una reflexió sobre aquest tema, centrada en el paper dels ensenyants com a clau de volta d'aquest procés. Un procés que cal encarar amb optimisme i il·lusió, ja que mai com ara fer de mestre havia estat una tasca tan apassionant i creativa.