Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar més enllà de l'escola
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En líni@: Cal seguir celebrant totes les festes a l'escola?
La pregunta que us hem plantejat aquesta vegada mitjançant la web i les xarxes ha estat la següent: «Fins a quin punt té sentit mantenir les festes a l’escola, si també se celebren fora del seu àmbit? No fan perdre molt de temps i d’atenció? O bé creieu que, precisament, és una manera de vincular el centre docent a la comunitat i, a més, de fer-ho d’una forma creativa i generadora d’aprenentatges?». Aquestes són algunes de les opinions rebudes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'assessorament: empoderar les mestres i els mestres
En aquest article d'opinió, Diana Sanfeliu reflexiona sobre l'assessorament als mestres per part dels professionals de l'EAP.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la tutoria
En aquest article d'opinió, Juan Carlos Torrego reflexiona sobre la necessitat de comptar amb recursos i formació per dur a terme les tasques pròpies de l'acció tutorial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Patrícia i Daniel..., mestres de circ. L'escola sobre rodes
Quan et prepares una entrevista a uns mestres de circ, penses en algú que ensenya als infants a fer malabars, tombarelles i altres activitats de la faràndula. I t’imagines que deu ser una vida meravellosa, allunyada de la burocràcia escolar i en contacte constant amb la diversió que es desprèn del circ.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Adoptem un monument: l’església de la Trobada
«Quan vam començar a investigar sobre l’Aplec de la Trobada, era molt divertit, però, a la vegada, feia pena, perquè s’havia perdut tot. Per assabentar-nos de com anava tot abans, vam anar a fer entrevistes a la gent del poble i les vam enregistrar. Era superguai i jo em vaig sentir com una periodista.»
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contes amb història
L’experiència que presentem es desenvolupa en una escola pública de la Regió de Múrcia. L’alumnat de cicle superior d’educació primària hi rep l’encàrrec de dissenyar i desenvolupar la setmana cultural del centre. La proposta esdevé una autèntica oportunitat per estructurar, transferir i presentar, als companys i companyes, coneixements adquirits sobre el pas del temps, perquè la història és l’eix entorn del qual giren aprenentatges diversos que es realitzen en aquest centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tocant la prehistòria
Al present article, s’hi mostra la proposta d’un model educatiu que pretén apropar l’alumnat de primària a la història mitjançant una metodologia basada en l’experimentació didàctica en arqueologia i prehistòria. L’experiència es contextualitza al Camp d’Aprenentatge de la Noguera.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per a què serveixen les TIC?
Al present article, s’hi planteja una reflexió al voltant de la utilitat de les tecnologies de la informació i la comunicació en educació, com també de les noves eines de l’anomenada web 2.0, per posar l’accent en les funcions que tenen en la seva doble vessant de reproductores i productores de continguts. Finalment, s’hi suggereixen alguns dels objectius que hauria de contemplar el sistema educatiu respecte a l’ús de les tecnologies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jocs tradicionals amb material de rebuig
Els jocs tradicionals i el reciclatge són dos continguts amb un alt valor educatiu. Com que tenen un gran interès pedagògic, han estat escollits per treballar el projecte interdisciplinari del centre, ja que seran els mateixos infants els encarregats d’elaborar-los, de preparar les situacions d’aprenentatge i també de practicar-los.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació ambiental i coneixement del medi
L’educació ambiental (EA) aborda el coneixement del medi com un aprenentatge integral, globalitzador i competent que ens permet interaccionar amb el nostre entorn de manera sostenible i solidària. L’estudi de casos realitzat al Parc Natural del Túria, amb l’anàlisi dels quaderns de camp més representatius, mostra la proposta transversal i interdisciplinària com la més indicada per assolir aquest objectiu mitjançant la resolució d’un problema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nous reptes dels directors dels centres respecte a l´avaluació de la docència
Un tema que plana en el sistema educatiu és la necessitat d’avaluar la tasca del professorat i la seva promoció amb una visió de millora contínua. A Catalunya, s’està desenvolupant un sistema d’obtenció de crèdits per als estadis docents, la qual cosa implicarà, en bona part, la participació de la direcció en l’avaluació dels professionals de l’ensenyament. En el present article, s’hi presenten les implicacions i els reptes que comporta aquesta situació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comunicar a l'escola, comunicar en la vida
Fer entrar la vida a l’aula o fer sortir l’aula a la vida és la millor manera d’ensenyar. Crear situacions que permetin que l’alumnat avanci en el desenvolupament del seu competencial comunicatiu és la difícil tasca que duem a terme els que creiem que alfabetitzar al segle XXI és alguna cosa més que ensenyar a llegir, a escriure i a parlar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Viatgers del món
A l’escola pública L’Univers, de Barcelona, hi ha un equip il·lusionat i obert a les situacions de canvi, que construeix un projecte viu que evoluciona en funció de la reflexió i l’anàlisi de la pròpia pràctica i que vol donar resposta als reptes d’una societat que avança constantment.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Once upon a time
Una de les competències de l’enfocament comunicatiu de la didàctica de les llengües estrangeres és l’expressió oral. La limitació de vocabulari i de formes lingüístiques no hauria de constituir cap obstacle per llençar-se a parlar-hi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gimcana des de la perspectiva de les intel·ligències múltiples
L’experiència que presentem s’emmarca dintre d’unes jornades culturals que tenien programades diverses activitats, entre les quals hi havia una gimcana que vam dissenyar entre tot el claustre utilitzant l’enfocament de la teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner. Va ser una tasca senzilla gràcies a l’aprenentatge dintre d’un projecte de formació de centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Junts anem més lluny
La lectura pot desenvolupar funcions diverses. Buscar un país en un mapa, adquirir coneixements sobre una ciutat, escoltar música d’una cultura diferent o llegir contes populars d’un altre lloc són diversos tipus de lectura que ens enriqueixen com a persones i que ens connecten amb el món.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ajudar a realitzar les activitats de classe
En el present article, hi volem ressaltar les diverses ajudes que es poden proporcionar a l’alumnat amb retard en el desenvolupament intel·lectual durant la realització de l’activitat d’aprenentatge, tant per part del docent com dels companys i les companyes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El projecte Senticolor
El projecte Senticolor està dissenyat per introduir les tauletes tàctils a l’aula, amb la intenció de facilitar el treball de la lectoescriptura, tot organitzant-nos mitjançant un treball col·laboratiu i interrelacionant-nos amb la matèria d’educació física. Tot això sense oblidar-nos de fomentar la creativitat, la imaginació, la col·laboració, la creació i la resolució de reptes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: El projecte Senticolor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Canvi de mirada
Sabem que hi ha coses que funcionen. Nosaltres volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiència: Conto contes perquè sóc mestra o sóc mestra perquè conto contes?
Els mestres i les mestres som com «escàners» humans, farcits de detectors, sensors i antenes que recullen la informació del nostre entorn en tot moment.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La història, com a objecte de coneixement, presenta problemes en el moment d’impartir-ne la docència. Les reformes educatives successives no han permès superar dinàmiques d’aula sovint memorístiques, passives i poc significatives. Tanmateix, la història és fonamental per assolir coneixement sobre la realitat i estimular pautes d’anàlisi i de treball amb base científica. Per aquest motiu, cal replantejar-ne els continguts i la didàctica, tot remarcant-ne la funcionalitat quotidiana.