Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació pública.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Criteris d'admissió de l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un contracte didàctic a l'àrea de música.
L'àrea de música de secundària acostuma a situar la part d'interpretació musical en els crèdits variables. Els variables permeten treballar amb un nombre més baix d'alumnes i en un marc diferent del dels crèdits comuns, que tendeixen a ser més acadèmics. Presentem un exemple de contracte didàctic portat a terme en un crèdit variable de segon curs d'ESO.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tot incidint en l'avaluació formadora.
L'avaluació formadora o avaluació, que té com a finalitat promoure que l'alumnat aprengui a ser autònom en la presa de decisions i en la regulació de les seves dificultats i dels seus errors, implica donar un nou sentit (i establir una nova manera de fer) a pràctiques habituals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La responsabilitat compartida: el contracte didàctic.
Un marc teòric d'actuació, en la línia de la responsabilitat compartida, la trobem en la regulació contínua dels aprenentatges, la qual recolza fonamentalment
en tres estratègies didàctiques: l'avaluació considerada com a regulació, l'autoregulació dels aprenentatges i la interacció social a l'aula. Aquest marc teòric possibilita que el professorat actuï quan encara és a temps de modificar o reconduir els resultats que va obtenint l'alumnat i, d'altra banda, no basa únicament la responsabilitat dels resultats sobre el professorat, ja que aquesta és compartida i, així, l'esforç i el desgast del professorat és menor.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El compromís entre les parts. Instrument essencial de l'acció educativa.
L'IES Miquel Tarradell està emplaçat al districte de Ciutat Vella. Ocupa la secció ½nens+ de l'antiga escola Milà i Fontanals que dirigí Rosa Sensat i que en els darrers anys s'ha adequat al context que l'envolta: nois i noies arribats del Marroc, de Santo Domingo, del Pakistan, de Filipines..., i també de Catalunya, que ocupen les seves aules i que confereixen un caràcter propi a l'acte d'educar. El context concret que dóna lloc a aquest article és l'aula flexible. Una UAC (unitat d'adaptació curricular) adequada, com totes, a les característiques del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una escola per formar la comunitat educativa.
½escola de pares+ que, al llarg d'aquests últims sis anys de funcionament ininterromput, ha anat gestant, desenvolupant i experimentant un model concret,
un paradigma específic i original de formació conjunta de pares, mares i professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'addicció a la lectura.
Un crèdit variable de llengua catalana intenta provocar l'addicció de l'alumnat d'ESO a la lectura o, més modestament, fomentar subtilment el ½consum+ de pàgines escrites. S'opta per una estratègia d'estímuls al consum basat en aquestes premisses: les addiccions solen començar amb petites dosis i per imitació. El que és prohibit o reprimit és temptador i desitjat. Donem més valor al que és escàs. La publicitat incita les persones al consum. Es prefereixen premis immediats i tangibles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiència de treball per projectes en la formació inicial del professorat.
En aquest article s'exposa una experiència de treball per projectes als estudis de Magisteri de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat de Girona. S'hi explica breument el mètode de projectes tal com l'utilitza l'autor des de fa força anys a l'escola i també a la Universitat i s'hi exposa un cas concret que es va dur a la pràctica el curs 2000-2001. També s'hi reflexiona sobre els avantatges que comporta aquesta metodologia per a la formació inicial del professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La diversitat als mitjans de comunicació des d'un enfocament intercultural.
anàlisi crítica de la presència de la diversitat als mitjans de comunicació i, per finalitzar, fem una proposta didàctica per treballar, de manera activa i participativa,
la interculturalitat i els mitjans de comunicació a les aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Parvulari «versus» preescolar.
El cicle 3-6 és avui una realitat a totes les escoles, però no sempre ha estat així. De fet, la llei el contempla com a educatiu però no obligatori. També en aquest cas legislació i realitat va descompensades en benefici de la segona. Però no parlem de lleis, parlem d'infants, de mestres, de tasques educatives i de processos d'aprenentatge. Ens cal encara, però, fer realitat l'etapa 0-6 amb una voluntat decidida per part de tots plegats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formació dels mestres i les mestres en organització escolar: una qüestió oberta.
Més enllà de les matèries que integren els plans d'estudis per a la formació dels mestres i les mestres, cal analitzar les cultures i subcultures que es troben al seu rerefons i que són trameses als nous professionals de l'educació. La formació en organització escolar possibilita aquesta anàlisi i la comprensió
dels aspectes culturals del món educatiu ùen especial dels centresù i configura un eix formatiu nuclear.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 83: Causalitat i història.
La finalitat d'aquest treball és la de facilitar eines per plantejar la problemàtica de la causalitat, és a dir, les relacions de causa-efecte, en un context de temporalitat i de temporalitat històrica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els contractes didàctics, un marc per situar-los.
Fa uns deu anys, els contractes didàctics eren una pràctica poc freqüent en el nostre context educatiu. Però què són realment els contractes didàctics? D'on han sorgit aquestes pràctiques? En quin marc teòric es fonamenten? Des de quan s'utilitzen? Quina és la seva potencialitat didàctica? Com es gestionen?
Quines són les seves limitacions?