Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educación musical e historias de vida
El so és present en la història de la nostra vida encara abans de néixer, a partir del moment en què l'oïda es constitueix com el primer òrgan que es desenvolupa completament en la fase embrionària (López i Nadal, 2018). La nostra capacitat auditiva i d'escolta influirà ja des del naixement i al llarg de la vida, en la comunicació amb els altres i en l'expressió a través de la veu i el cos, del cant o dels instruments.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Narrarnos, compartirnos e interrogarnos
Es presenta una proposta didàctica al voltant del disseny d'un taller de Teatre Trobada dirigida a estudiants d'educació secundària. El desenvolupament del taller ens permet acompanyar a l'alumnat en la creació de textos teatrals originals, a partir de les seves històries de vida i de temes socialment rellevants, que culmina en una representació teatral a la qual li segueix un espai de trobada i reflexió compartida amb els espectadors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Postales sonoras
La postal sonora acosta a les persones al seu món sonor i al dels altres amb propòsits pedagògics i d'investigació. La Fundació Nacional Batuta de Bogotà (Colòmbia) va implementar aquesta metodologia per a articular aspectes sonors i creatius amb un propòsit d'acompanyament psicosocial en un exercici que va permetre crear narratives que incloïen el so com a material per a teixir llaços d'empatia, escolta, suport emocional i cohesió grupal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Historias que emocionan
Descobrir les emocions en les històries de vida a manera de microrelats, ens permet explorar i crear un suport sonor que les subratlli. Musicalizar les emocions es poden concretar en els diferents elements narratius com a personatges, situacions i llocs... i crear un context sonor i musical que potenciï la narració. Es descriu com explorar les qualitats del so com a elements que generen el suport del relat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Narrativas docentes que trazan caminos para una evaluación inclusiva
Una avaluació inclusiva i autèntica suposa un procés de millora per a tot l'alumnat i el professorat. L'article se centra en l'educació secundària i ofereix estratègies pràctiques que vint-i-cinc docents inclusius de diferents àrees de coneixement apliquen quan avaluen i autoavaluen la seva labor. Es conclou que les eines han de ser prou múltiples i variades perquè donin la benvinguda a cada estudiant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La escucha y la composición a partir de archivos sonoros
El present article és una proposta per a l'experimentació amb enregistraments per a la composició sonora i musical a les aules. A partir del recorregut de diverses obres sonores d'especial importància per la seva narrativa innovadora, es convida a experimentar una escolta profunda més enllà de les oïdes: l'escolta amb tot el cos per a ampliar la nostra sensibilitat i possibilitats de creació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El paisaje sonoro como narrativa de vida
La vinculació amb el so a nivell emocional durant l'aprenentatge crea una memòria de treball que permet desenvolupar codis comuns de llenguatge. En aquest treball s'exposen reflexions i eines per a utilitzar el paisatge sonor-històric com a experiència didàctica. El so com a motiu generador per a la creació d'un paisatge d'aprenentatge que descrigui un projecte de narrativa de vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje «con sentidos»
Es presenta una experiència on una pràctica educativa fonamentada, traslladada a la docència com proposa Badia (2019), es resitua del grau superior de música al grau professional. El model replicat part de les recerques i l'acció educativa del Dr. Joan Grimalt Santacana a l'Escola superior de música de Catalunya (ESMuC) el qual ha actuat alhora com a assessor durant el procés de transferència al Conservatori professional de Música de Tortosa (ECMT).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Creación de un dispositivo electrónico como instrumento musical
Es presenta una proposta basada en l'ús de les TIC, creant i programant un teclat electrònic i el seu maneig com a instrument musical. L'alumnat experimenta el fenomen físic i els paràmetres del so a través de la creació d'una font sonora. De manera creativa, funcional i autònoma, s'utilitzen interdisciplinàriament recursos tecnològics i informàtics per a l'aprenentatge musical.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aula STEAM: alfabetización computacional musical
Es proposa una alfabetització dins d'un enfocament STEAM, on la música és l'eina per a desenvolupar el pensament computacional a través d'activitats desendollades, que van des de propostes d'activitats tradicionals fins a la transformació de tasques STEAM on els elements musicals són els protagonistes. El projecte pot extrapolar-se a qualsevol context educatiu des d'un enfocament cooperatiu i inclusiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La experiencia del taller Cantoencuentros
Un pavelló de mares amb fills petits convivents inicien un taller de composició de cançons per a enfortir els seus vincles amb ells. Expressen emocions i situacions que travessen en la vida intramurs i la creació i interpretació musical es torna una manera d'acompanyament. Es narren les experiències, estratègies de composició i prospectives entorn de la potencialitat de l'educació musical com a eina en el context de tancament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Encuentros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reseña: Nuevas lecturas docentes
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Qué nos dice la investigación científica: Anticipación, comprensión y aprendizaje a partir de textos
Afavorir en l’alumnat una disposició activa davant la lectura de textos abans de llegir, aportant-li motius per llegir-los. Proporcionar-li objectius concrets: què volem aprendre, en què ens haurem de fixar, com ho anirem registrant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: Escuchar y analizar canciones para favorecer la reflexión y el espíritu crítico
La reacció gestual de les emocions que genera la música i la lletra de cançons, evidència el seu impacte en adolescents i identificació, o no, amb les cançons.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Materiales a examen: Musicca
Valorem web gratuïta Musicca; les seves particularitats i funcions per a l'aprenentatge de teoria musical en nivells inicials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para el aula: Ukeisa
Ukeisa és una pàgina web per a introduir-se en l'aprenentatge de l'ukulele de manera atractiva, clara, senzilla i didàctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.