Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tenir cura de l'escola
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
I l'escola ¿com aprèn?
Qui acull l’ensenyant que fa alguns cursos que treballa a l’escola? Com deixem entrar (i sortir) el món i la complexitat de les nostres clases. Quin ecosistema de claustre i de classe ens imaginem? En aquest article d'opinió, Xavi Geis reflexiona sobre aquestes qüestions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
11 reptes per a l’escola des d’una mirada prospectiva
L’escola està en crisi. Les coordenades passades no serveixen per navegar pel segle xxi. Els centres docents estan proposant noves brúixoles que orientin l’educació d’una societat que evoluciona. Acceptem el repte?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Anna Riba, mestra i castellera: “Els castells t’ensenyen a treballar en equip i et fan adonar que tothom és important”
Els castells fa anys que serveixen d’eina educadora a molts centres de Catalunya, però des de fa uns quants cursos, a l’Alt Penedès, l’activitat ha adquirit un nou caire. Vuit anys enrere, els centres i els instituts de la comarca van començar a participar en el concurs Joverd, una iniciativa lúdica que permet que els joves de la zona creïn una colla castellera des de zero i que visquin, de primera mà, una experiència en aquest àmbit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les dures condicions de l’escola rural a Burkina Faso
Les condicions de l’escola rural a Burkina Faso són difícils. L’alumnat assisteix a classes construïdes amb palla, on els adversos factors meteorològics, juntament amb l’exposició permanent a animals salvatges i les infiltracions de terroristes a les zones rurals, exerceixen un impacte molt negatiu en l’escolarització dels infants i joves que hi viuen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desenvolupament d’una brúixola rural per assolir l’èxit
L’Austràlia regional, amb un 32% de població, sovint passa per alt en termes d’investigació, planificació i inversió. Aquest article és una crida per calibrar la brúixola rural en referència a les decisions polítiques a Austràlia. La seva publicació coincideix amb el llançament de la Learning Compass 2030 de l’OCDE i de la propera publicació de la revisió australiana independent sobre educació en àrees regionals, rurals i remotes encarregada pel Govern.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escola rural i comunitat
L’organització multigrau, un cop acabada la seva funció històrica per afavorir l’alfabetització de les perifèries socioeconòmiques, pot arribar a ser un laboratori d’experimentació, com a mínim pel que fa referència a dos elements: l’aula multigrau i el model d’ensenyament-aprenentatge. D’aquesta manera les escoles rurals, amb les característiques peculiars que mostren, poden fer de punt de partida per a futures preses de decisions en oposició a un sistema escolar homogeni.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ensenyar a l’escola rural més austral del món
L’escola rural més austral del món es troba a la República d’Argentina. Es tracta de l’Escuela Provincial N°38 Presidente Raúl Ricardo Alfonsín, situada a la base Esperanza del Continent Antàrtic, província de Terra del Foc, l’Antàrtida i Illes de l’Atlàntic Sud.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desafiaments a les escoles rurals de la Xina
La investigació exploratòria que presentem investiga els problemes i els desafiaments als quals s’enfronten les escoles rurals de la part nord-est de la Xina. A partir d’entrevistes i d’observacions de dos centres primaris rurals, sorgeixen dos temes principals: canvis i continuïtats en el sistema educatiu xinès dins del context del segle xxi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L’escola del camp al Brasil i l’enfortiment del territori agrari
El present article té per objectiu conceptualitzar l’escola del camp, que, al Brasil, té unes connotacions que la distingeixen de l’escola rural. També pretén analitzar la relació de l’escola del camp i l’enfortiment del territori agrari en aquell país.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relació i vincle educatiu
El text és una reflexió sobre l’educació com un procés obert en el qual qüestions com ara la relació i el vincle formatiu són centrals per a aquelles persones que s’eduquen. A les línies que hi ha a continuació es planteja una posició ètica que afavoreixi l’escolta, l’acollida i l’experiència de la convivència, amb les dificultats que comporta el procés de transformació necessari en qualsevol aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El profesor Layton, ludificació i tutoria entre iguals a classe de matemàtiques
Presentem una metodologia protagonitzada pel professor Layton que es basa en un sistema de ludificació a través d’un blog de classe. El desenvolupament d’una tutoria entre iguals aconsegueix incrementar la motivació de l’alumnat de quart de primària i del docent i, com a conseqüència, millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluar tenint en compte la diversitat de l'alumnat
Que un dia qualsevol un infant digui: «A mi la base d’orientació em serveix per posar ordre a les meves preguntes i frases i també em serveix per no oblidar-me’n més» manifesta una manera de fer determinada. Anys enrere una frase així era inimaginable. Quins canvis s’han produït? Què ens ha suposat? Quina trajectòria estem seguint? De quina manera podrem normalitzar i generalitzar aquesta nova manera d’entendre l’avaluació?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una pissarra
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fem fotos on hi hagi transformacions d’energia?
Les activitats d’aplicació tenen com a finalitat que l’alumnat utilitzi els coneixements parcials adquirits en el procés de construcció en situacions més allunyades del context en què es van aprendre. En el nostre cas, i en relació amb les transformacions de l’energia, presentem aquesta activitat com a exemple.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Destinació… #SymbalooEduPro
Us expliquem una aventura en el transcurs de la qual es van emprar dues grans eines digitals d’utilització fàcil, però, alhora, d’un gran potencial educatiu: Symbaloo PRO i els lesson plans de Symbaloo. Amb la primera vam crear i desenvolupar entorns digitals d’aprenentatge, i amb la segona vam dissenyar itineraris personalitzats adequats a la realitat i a les necessitats personals del nostre alumnat, incloent-los en la tasca diària de l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una petita bibliorevolució
A l’escola Orlandai ens proposem que la lectura arribi a ser un compromís de tota la comunitat escolar. Ho considerem una condició imprescindible per aconseguir que els llibres formin part de la vida dels nens i nenes. Per aquest motiu, impulsem activitats diverses que promouen la implicació de les famílies en el gust per la lectura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre de l’entorn i a l’entorn
Us presentem una proposta que pren com a referència el treball desenvolupat des de la dècada dels seixanta a les magnet schools dels Estats Units, que consisteix en el fet que l’escola i una institució de referència i d’excel·lència creen una aliança per acompanyar i desenvolupar un projecte educatiu innovador adreçat a tota la comunitat educativa, amb l’objectiu que esdevingui un projecte de referència al territori on es duu a terme.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La socialització incloent
L’educació infantil i l’educació primària són dues etapes idònies per reflexionar i treballar per una escola que inclogui tot l’alumnat de manera sana i justa, on es valorin i es respectin les diversitats i s’atenguin les necessitats de les criatures de manera eficaç.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un problema de conills
L’experiència que es presenta a continuació promou l’establiment de connexions a l’aula de primària entre ciències, matemàtiques i llengua, per tal d’abordar de manera interdisciplinària la comprensió d’un fenomen del mo´n com e´s el creixement de les poblacions. Les activitats estan dissenyades a partir de l’àlbum il·lustrat Un problema de conills.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per al professorat: Un problema de conills. L’àlbum il·lustrat per establir connexions entre matemàtiques i ciències
L’experiència que es presenta a continuació promou l’establiment de connexions a l’aula de primària entre ciències, matemàtiques i llengua, per tal d’abordar de manera interdisciplinària la comprensió d’un fenomen del mo´n com e´s el creixement de les poblacions. Les activitats estan dissenyades a partir de l’àlbum il·lustrat Un problema de conills.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: Un problema de conills. L’àlbum il·lustrat per establir connexions entre matemàtiques i ciències
L’experiència que es presenta a continuació promou l’establiment de connexions a l’aula de primària entre ciències, matemàtiques i llengua, per tal d’abordar de manera interdisciplinària la comprensió d’un fenomen del mo´n com e´s el creixement de les poblacions. Les activitats estan dissenyades a partir de l’àlbum il·lustrat Un problema de conills.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluació. Respostes saludables
Per afrontar reptes nous... sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. El racó digital
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El concepte de ruralitat no coincideix en tots els països ni en els diversos continents, com tampoc la definició d’escola rural. Si bé es comparteix la idea que es tracta d’una institució amb aules multigrau i que està situada en un petit municipi, no pot ser definida basant-se en criteris de ruralitat ni de nombre d’alumnes. La dificultat que entranya definir-la prové de la pluralitat de factors epistemològics, polítics i socioeducatius.