Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reconceptualitzar la professió d'ensenyar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'altre temps educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La música, element clau per a la dinamització escolar.
En les pàgines següents s'ofereixen elements de reflexió entorn del paper que la música pot desenvolupar a l'hora de plantejar-se la dinamització del centre docent. La dinamització musical en l'àmbit escolar, com la dinamització de qualsevol altre tipus i la dinamització a partir de qualsevol altra àrea, pot contribuir a la configuració d'una personalitat diferenciada de l'escola respecte d'altres escoles, així com enriquir la qualitat de l'educació musical al centre docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La música en el vint-i-cinquè aniversari de l'escola.
Festa i música són dues paraules, sens dubte, íntimament relacionades. Enguany, a l'escola Àngel Guimerà de Sant Andreu de la Barca hem celebrat els vint-i-cinc anys de la seva creació. Per tal de dur a terme aquesta commemoració, hem realitzat una gran diversitat d'activitats. La música hi ha tingut un protagonisme destacat i ha desenvolupat diferents papers segons el moment en què ha calgut la seva presència: ambientant en diferents ocasions, unint-nos a tots i totes en cantar conjuntament o donant a conèixer el treball realitzat durant el curs a l'aula de música. Com veureu, la música no hi ha faltat!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiències musicals d'escola
En aquest article es presenten experiències educatives on la música n'és la protagonista. Tres d'aquestes experiències poden semblar senzilles i poc festives, però no per això són menys importants. L'última descriu les activitats musicals dintre d'un gran acte: una setmana solidària on es realitzen diferents activitats, com ara xerrades, tallers i jocs d'arreu del món organitzats pels mestres i per diferents organitzacions que treballen amb països del Tercer Món, origen de moltes de les persones immigrants de casa nostra. La música hi té un paper protagonista, perquè permet realitzar una comunicació instantània, provoca sentiments, és interactiva i té la capacitat de relacionar gent molt diversa sense cap necessitat de dominar idiomes. D'una manera positiva, lúdica i molt emocionant, ens apropem als altres éssers humans per conèixer, entendre, respectar i estimar la diversitat del nostre món.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els instruments musicals tradicionals catalans i la dansa a l'escola.
Les experiències de dinamització del centre escolar poden ser moltes i molt diverses. Al CEIP Mare de Déu de la Candela, de Valls, ens trobem en condició d'integrar dues experiències molt dinamitzadores: la incorporació dels instruments musicals tradicionals catalans i la dansa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'àrea de música, una àrea que «es fa sentir» a l'IES Ronda de Lleida.
A continuació, us oferim un exemple de com l'àrea de música participa en la pràctica totalitat de les activitats que es fan a l'IES Ronda de Lleida. Per fer-ho n'hem triat algunes ùno totesù de les que figuren al currículum ordinari de música dels nois i noies, i unes altres que se'n surten i que afecten d'una manera més general la seva formació acadèmica. Hem centrat la nostra explicació en els crèdits de síntesi, les festes i celebracions (Nadal, Sant Jordi i fi de curs), l'eix transversal d'educació ambiental, les activitats extraescolars i la participació a les obres de teatre que s'organitzen a l'institut.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Multiculturalitats a Europa.
recursos de com es pot orientar la feina a l'escola per facilitar l'obertura a horitzons nous i que facin conèixer a les alumnes i als alumnes els països d'on procedeixen els nous habitants que arriben a Europa. L'article es debat entre la mundialització dels europeus i l'europeïtzació dels nous habitants, i s'ha escrit
després i com a fruit d'observar la població escolar durant els vint-i-dos anys de treball en quatres escoles dels Vallès Oriental.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Llorenç Farigola»: un taller de llenguatge.
½Llorenç Farigola+ és el títol que hem donat a aquesta experiència de suport a l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura amb alumnes de segon nivell de
cicle inicial de primària. Es tracta d'una ½maleta d'activitats+ amb propostes lúdiques, motivadores i, sobretot, funcionals que s'ajusten als objectius del nivell i ajuden els nens i nenes a avançar en el seu procés de construcció de llenguatge escrit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experimentam amb els agrupaments flexibles a l'àrea de llengua castellana.
Els agrupaments flexibles a l'àrea de llengua castellana afavoreixen la formació integral de l'escolar, ja que parteixen de les seves competències inicials i
respecten en tot moment el seu ritme d'aprenentatge. L'experiència que es presenta s'ha dut a terme a tota l'etapa de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte sobre l'aigua. Una experiència de treball globalitzat.
A l'escola es va acordar realitzar, aquest curs, les Jornades Culturals al voltant del tema de l'aigua. Al cicle inicial vam veure que era un treball del qual els
nostres alumnes i les nostres alumnes en podien treure molt profit. Era un tema atractiu, del qual en sabien coses, però que també els podia plantejar dubtes i desitjos de saber-ne més, preguntar, buscarne informació...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Guix farà vint-i-cinc anys.
Durant aquests vint-i-cinc anys han passat moltes coses, tantes que és difícil recordar-les totes. Ha canviat quasi tot. La nostra vida, l'escola, el llenguatge..., fins i tot la moneda. Si mirem enrere, sense nostàlgia, ens sentim orgullosos d'haver participat en alguns canvis, encara que siguin petits, que han tingut lloc en el camp de l'educació d'aquest país.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Significat i sentit d'ensenyar a aprendre a l'escola d'avui.
l'ensenyament i l'aprenentatge d'estratègies, l'objectiu d'aquest article se centra a oferir algunes reflexions sobre el significat i el sentit que pot tenir, per a docents i aprenents, ensenyar i aprendre a aprendre a l'escola d'avui. S'hi planteja com l'escola, com a agent de canvi social, es veu influenciada per la ràpida
transformació de la societat actual i pels canvis en la política educativa, i s'hi analitza quines implicacions té tot aquest procés en l'activitat conjunta que docents i aprenents porten a terme als centres i a les aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una mirada pedagògica a la realitat ens apropa a un aprenentatge significatiu.
Com a educadors i educadores, aprendre a llegir la realitat més quotidiana amb ulls pedagògics ens portarà a descobrir que fets insignificants de la vida de cada dia són veritables processos d'ensenyament- aprenentatge. Saber identificar els conceptes teòrics i el coneixement científic en les nostres pràctiques ens ha d'afavorir que tinguem més serenor, més coneixement i més professionalitat en la nostra feina, que no és cap més que educar per a la vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos núm. 79: Els invents de Gutenberg.
que tracta sobre un personatge famós del segle xv:
Johann Gensfleish zur Laden, anomenat i més conegut per Gutenberg. El nostre objectiu no ha estat analitzar exclusivament la vida d'aquesta persona, sinó també la seva activitat profesional, que ha estat recordada i reconeguda per la societat al llarg del temps. Concretament, pel seu projecte d'una impremta completa que incloïa l'elaboració de les matrius, la fundició dels caràcters, la composició tipogràfica dels textos i la impressió.