Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recuperar...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«M´ho repeteixes?»
Les professores i els professors ens repetim, expliquem les mateixes coses centenars de vegades, en canvi cada curs és nou. Si sabem què volem que aprengui l’alumnat, per què no ens preguntem quina és la millor manera, el mètode més adequat i el camí més adient per inculcar-li aquest coneixement?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com és una escola inclusiva?
Aquesta secció té com a objectiu recollir les diferents perspectives d'alumnat i professorat sobre un tema d'actualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´aprenentatge cooperatiu com a fonament de l´aprenentatge basat en projectes (ABP)
Després d’un procés d’experimentació dut a terme durant vuit anys mitjançant la metodologia ABP (aprenentatge basat en projectes), notem que entre l’alumnat hi ha una manca d’habilitats socials i de capacitat per treballar en equip. Per aquest motiu, fa tres anys vam posar en marxa la introducció de l’aprenentatge cooperatiu en estudiants des de primer de primària fins a quart d’ESO.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Miguel Ángel Jordán: «Jo no faig llibres xiclet dels que es masteguen i es llencen»
Només començar a parlar amb el Miguel Ángel Jordán ja me l’imagino encarnant un dels personatges d’alguna de les deu novel·les que ha escrit des de 2007. Traço la seva història i l’albiro deixant la seva Cartagena natal als 18 anys per anar a estudiar Filologia Anglesa a València.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desafiaments de l´educació inclusiva a l´educació secundària
L’atenció personalitzada, la inclusió i la col·laboració entre la família i el centre és un dels articles de la nostra legislació educativa que es vulnera més sovint. Davant d’aquesta realitat, caldria preguntar-se què està passant a les nostres escoles perquè els nois i les noies que més atenció necessiten no assoleixin els resultats esperats, no rebin una resposta adequada a les seves necessitats o fins i tot es quedin fora del sistema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pensar col·lectivament una escola millor
La formació permanent del professorat és clau per donar resposta a la inclusió educativa, especialment aquella formació que es realitza al propi centre amb la finalitat de donar una resposta tan ajustada com sigui possible a les necessitats educatives que s’hi detecten. L’experiència mostra com tot el claustre s’implica en el redisseny dels seus propis processos de canvi a partir de l’anàlisi i la reflexió compartida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos i idees per desenvolupar l´educació inclusiva
Existeix actualment un ampli debat sobre la importància de l’educació inclusiva. Tots els agents que formen la comunitat educativa s’han de veure interpel·lats per conèixer què significa i com es pot posar en pràctica. Al text es realitzen aportacions sobre aquest concepte tot proposant metodologies de treball que ens ajudin a aconseguir aquest objectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´atenció educativa a l´alumnat hospitalitzat
L’alumnat malalt que no pot assistir al centre docent es troba en una situació de desavantatge dintre del sistema educatiu. La tasca des de la tutoria en coordinació amb les aules hospitalàries i l’atenció domiciliària esdevé fonamental per assegurar la continuïtat del procés educatiu i evitar el desfasament escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recuperacions? Val més prevenir que curar
Els exàmens de recuperació s’haurien de fer al juny o al setembre? El professorat debat sobre la idoneïtat d’una època o d’una altra per recuperar les assignatures suspeses, però en aquest article es proposa canviar el focus per centrar-se en les estratègies d’avaluació que faciliten que sigui el propi estudiant qui s’autoreguli.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Teatre amb titelles inclusiu
L’experiència parteix de la idea de treballar de manera conjunta amb l’alumnat dos cicles molt diferents, el cicle formatiu de grau superior d’animació sociocultural i el cicle formatiu de grau superior d’interpretació de llengua de signes. Els «putxinel·lis interpretats» van sorgir de l’objectiu de realitzar una activitat cultural i d’oci adreçada a infants sords de tres a deu anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
MondoSonoro: la ciència de la música
«MondoSonoro: la ciència de la música» és una exposició científica que té com a guia alumnat de tercer d’ESO. És el resultat del projecte interdisciplinari que integra la música, la biologia i la física i la química amb la finalitat de conèixer el camí que segueix un so des de la vibració fins al cervell.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Inici de curs. Respostes saludables
Sabem que hi ha accions que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carta per començar el curs
Comença el curs. Un alumne escriu una carta directa a una professora: «Què et sembla si arribem a un pacte?». Potser d’aquesta manera, quan s’acabin les classes el mes de juny, alumnat i professorat hauran aconseguit encaixar les seves perspectives, inquietuds i maneres d’actuar, i es coneixeran millor.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Egoisme i altruisme
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ningú sap res?
Alumnes del màster de secundària i professorat novell expliquen la primera vegada que es van trobar amb una situació nova, algun fet de la pràctica docent que els va cridar l'atenció o una experiència que volen destacar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
10 ideas clave. Educación emocional
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La recomanació de...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gracias a Dios. Sobreviure a l'infern
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El potencial educatiu de la performance
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.