Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un debat, una llei i un compromís necessaris.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'Estel: una escola d'educació especial com a centre de recursos per a l'educació inclusiva.
L'objectiu d'aquesta experiència és mostrar com un centre d'educació especial pot convertir-se en un centre de recursos per a l'educació inclusiva, partint del principi bàsic que hem d'avançar cap a un únic sistema pedagògic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiència de treball cooperatiu amb alumnes.
Presentem una experiència de dramatització partint de l'anàlisi de les actuacions de final de curs. Posteriorment, ens qüestionarem el procés de gestació i desenvolupament d'aquesta activitat, com a excusa per fer visibles i remarcar algunes de les múltiples dimensions del nostre treball, i la mesura en què aquest pot contribuir a fer reflexionar conjuntament sobre els processos d'inclusió. Tema que, en aquests moments, preocupa tota la comunitat educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Programació, avaluació i coordinació d'una experiència d'escolarització compartida.
A la Fundació EIR-El Niu entenem l'escolaritat compartida com un recurs educatiu molt valuós per a la nostra societat, que, tot i començar el segle XXI, encara no està preparada, ni ideològicament, ni tècnicament, ni econòmicament, per a la inclusió total de l'alumnat amb discapacitat a l'escola ordinària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Factors que afavoreixen una escola inclusiva.
Des de fa bastants anys, el nostre centre s'ha compromès en la cooperació amb centres ordinaris, per treballar conjuntament en la creació i consolidació d'una cultura inclusiva. A partir de la reflexió sobre els projectes de col·laboració, intentem destacar, en aquest article, quins són els factors que incideixen en la millora de les pràctiques educatives cap a situacions d'un grau més elevat d'inclusió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiència d'aula substitutòria de centre específic a secundària a l'IES Bendinat.
La presentació d'aquesta experiència té com a objectiu analitzar i revisar tot allò referent al funcionament de l'aula substitutòria de centre específic, ja siguin les activitats, els objectius o l'organització que s'hi han dut a terme, per tal de contribuir a rompre una llança a favor de l'escola inclusiva com a únic camí per aconseguir l'acceptació de tots aquells valors intrínsecs a la diversitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un model de suport alternatiu.
Aquesta és una experiència de formació duta a terme per un grup de professors de pedagogia terapèutica en actiu a diferents centres d'educació primària i primer cicle d'ESO d'ensenyament públic a l'illa de Mallorca. L'experiència començà l'octubre de 1997 i fou tan profitosa, professionalment, que encara continua, i ho fa mantenint la mateixa metodologia i les mateixes finalitats, si bé amb alguns canvis en la composició del grup.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'argument del Fòrum.
Els nois i les noies, grans i petits, així com totes aquelles persones adultes que només aniran de visita al Fòrum, hi trobaran exposicions, espectacles, festes, activitats de tota mena al voltant dels eixos bàsics de la interculturalitat i la sostenibilitat com a condicions de la pau, amb els valors que comporten. A més, els trenta dies que coincidiran el curs escolar i el Fòrum, els estudiants trobaran emmarcats, en el conjunt, els resultats de les activitats que aquest mes de setembre ja han començat a fer i que presentaran el segon trimestre, com a treball sobre els valors esmentats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La cultura de la informació en el marc escolar.
L'article pretén fer una primera aproximació teòrica a la cultura de la informació que serveixi per ubicar-la en el si del marc escolar i també, si es vol, com a punt de partida per a la reflexió. Considero que és un tema especialment important per al món de la docència i del qual no se'n parla gaire.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tornem a l'escola.
i les companyes, els nous horaris i el nou professorat, les activitats extraescolars i uns quants centímetres de més que ens fan renovar l'armari, comença
la realitat quotidiana intentant conciliar els nostres horaris laborals, els seus horaris escolars i extraescolars i la nostra responsabilitat social com a pares i mares associats a una AMPA/APA.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 99: Un viatge per l'antic Egipte.
L'objectiu d'aquesta proposta és donar a conèixer elements desconeguts del món dels faraons i descobrir els punts de contacte amb la nostra vida quotidiana. Les activitats3 estan dirigides als nois i noies de cicle mitjà i superior de primària. Aquest tema, a més d'estar inclòs en el currículum escolar, es pot introduir com a part d'eixos transversals com ara la ciutat, la casa, l'escriptura...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'atenció psicopedagògica a l'alumnat amb necessitats especials de les escoles bressol municipals de la ciutat de Barcelona.
L'experiència que es presenta es va iniciar el curs 2001-2002 i aquest és el tercer any que es du a terme. Reverteix en les cinquanta escoles bressol municipals (EBM) que depenen orgànicament de l'Ajuntament de Barcelona a través del seu Institut d'Educació (IMEB) i que constitueixen la immensa majoria d'escoles públiques ordinàries de la ciutat per a les criatures de zero a tres anys o de primer cicle d'edu cació infantil.