Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Elogio a la escuela
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aclarando el concepto de barreras a la participación
Entendre clarament el concepte de barreres per a la participació és clau per generar un model inclusiu a les nostres aules. Això no obstant, continua sense ser entès de manera adequada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Movimiento educativo del Alt Camp (MEAC): «Caminamos juntas cuidando la calidad pedagógica para ampliar la mirada y enriquecerla»
A finals del 2019, la Montserrat Montanyà, la Pilar Manzano, la Montserrat López, la Jeny Martín i la Lídia Pons van fundar el Moviment Educatiu de l’Alt Camp (MEAC). Un dels seus objectius era el de remoure i apostar per apropar, descentralitzar i incentivar la reflexió al voltant del procés educatiu dels infants...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cuidémonos para cuidar
De totes les accions que podem emprendre per tenir cura de nosaltres mateixos, del nostre cos, de la nostra veu i de la nostra ment, en aquest article ens centrarem en la pròpia cura emocional a la feina. És important que estiguem bé i que ens trobem en bones condicions per poder fer un bon acompanyament a les nenes, als nens, a les famílies i al professorat amb qui compartim la nostra tasca educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un sistema para cuidarnos
De la mateixa manera que passa a les nostres vides personals, als centres educatius els equips humans estan formats per múltiples grups que interactuen entre ells i que treballen a nivells diferents. Un funcionament òptim de la institució ha de partir de la coneixença mútua i de l’acceptació dels rols que representen dins d’un sistema organitzatiu de persones que cuiden persones. Una visió sistèmica de l’equip ens ajuda a tenir-ne cura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bienestar en el trabajo: actitud, mirada, competencias, equipo
En aquest article hi hem volgut recollir les estratègies i la manera que tenim d’organitzar-nos per tal que tot l’equip educador del nostre centre se senti acollit i sigui conscient que forma part d’un projecte comú. Hi hem destacat la importància que va tenir per a nosaltres, en un moment determinat de la nostra història, la formació que l’equip Cuidem-nos, de l’ICE de la UAB, va impartir al claustre de l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprender a cuidarnos
A Zumaiena concebem l’escola com un espai per ser i per estar, aquí i ara. Un espai de trobada viva, flexible, per explorar a través del cos i amb el cos. Una institució que ens permet existir en plenitud i en llibertat. L’escola és un espai habitat on una persona, un infant, un grup, una comunitat... cuida i es deixa cuidar, escolta i deixa escoltar, crea i deixa crear, aprèn i ajuda a aprendre... La finalitat de Zumaiena, del nostre centre, és arribar a l’essència, a aquesta persona que habita en el cos de cada infant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La LOMLOE y la apuesta por un proceso de modernización curricular
La nova estructura curricular que el Ministeri ha proposat per als ensenyaments mínims és una peça fonamental perquè l’educació assoleixi la modernització i la millora de la qualitat. La seva capacitat de generar avenços es fonamenta en tres pilars: aprofundir en l’enfocament competencial, descarregar els currículums seleccionant-ne els aprenentatges essencials amb lucidesa i promoure l’autonomia curricular dels centres educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trabajo por proyectos, formación del profesorado y mejora de la alimentación: una triada necesaria
El professorat del CEIP Príncipe de España, de Huelva, va sentir la necessitat de millorar la resposta educativa al seu alumnat. Per aquest motiu, va apostar pel treball per projectes a partir d’un procés de formació que va culminar en el desenvolupament d’una proposta orientada a millorar els hàbits d’alimentació dels infants que assisteixen al seu centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiencias comunitarias para la puesta en valor del patrimonio local
Presentem dues iniciatives que cerquen contribuir a promoure el desenvolupament col·lectiu a través de la interacció entre la comunitat i les escoles del territori. En aquest procés miren d’implicar-hi tota la població local, especialment l’alumnat de primària dels centres educatius, perquè creixi, es formi i es reconegui en la seva terra i en el que conté, tot valorant el patrimoni material i immaterial del municipi. En aquest marc s’hi realitzen accions formatives, sortides de camp i recursos didàctics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Querido planeta, yo también te quiero habitar
Avui dia encara hi ha moltes dificultats perquè les persones amb diversitat funcional puguin gaudir i comprendre l’entorn que les envolta. Amb la finalitat d’acostar la natura a tothom, Simbiosi Espai Ambiental i la Fundació Acavall han dissenyat la Natursenda, un recorregut interpretatiu amb quinze panells a través dels quals es pot aprendre sobre els animals i les plantes característics del medi natural que envolta la ruta situada a la Devesa del Saler, València. Es tracta d’una sendera adaptada, tant per a persones amb mobilitat reduïda com per a aquelles que necessiten arribar a la informació d’una manera diferent. És fonamental que el disseny dels entorns sigui accessible perquè tothom puguem comprendre el medi que ens envolta i participar-hi, independentment de les nostres capacitats. L’accessibilitat és un dret i no pas un privilegi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Asustando a los yokai
Tornant de les vacances d’estiu i del període de confinament, després de mesos de no conviure com a grup i de venir, cada infant, amb una motxilla carregada d’experiències dispars, observem que en un dels grups de sisè el clima d’aula requereix una intervenció específica. Hi ha massa coses per dir i, al mateix temps, moltes emocions que no s’han pogut mastegar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tablas de programación: Asustando a los yokai
De retorn de les vacances d'estiu i del període de confinament, després de mesos de no conviure com a grup i no venir a l'escola, cada criatura amb una motxilla carregada d'experiències dispars, observem que en un dels grups de sisè el clima d'aula requereix una intervenció específica. Hi ha massa coses per dir i, al mateix temps, moltes emocions que no s'han pogut digerir.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Friedrich Nietzsche
Esmentar el nom de Nietzsche sempre genera una certa incomoditat i perplexitat. També en educació. Va ser un pensador radical, és a dir, va intentar anar a l'arrel de totes les qüestions per a impugnar la tradició heretada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gestionar la ecoansiedad. ¡No nos culpabilicemos y pasemos a la acción!
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Uso de Quizizz Lessons para el repaso en el aula
Esteu cansats de servir-vos sempre dels mateixos recursos per repassar continguts a l’aula? Ara tenim Lessons, l’actualització de l’aplicació Quizizz i la possibilitat de transformar les nostres diapositives o slides en un joc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La experiencia del ajedrez en el ámbito educativo
La relació de la nostra escola, el CP Es Canyar, de Manacor, amb els escacs és molt anterior a la seva introducció dins l’aula. Des de fa anys són una de les activitats extraescolars del centre. El curs 2016-2017 férem un pas endavant i n’introduírem la pràctica dins l’horari lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Familia y escuela: modelo dialógico de prevención y resolución de conflictos
El model dialògic de prevenció i resolució de conflictes és una actuació educativa d'èxit, emmarcada dins de les comunitats d'aprenentatge, que fomenta l'ús del diàleg per a arribar al consens entre les parts implicades en el conflicte.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entornos virtuales de aprendizaje (III)
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Armonía. Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula. Libros. Utopedia. Encuentros y convocatorias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena en cuestión
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.