Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aquest any comença al mes de febrer
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Inclusió en hora punta
Amics, coneguts i saludats. En aquesta secció, m’atreveixo a aixecar la mà per preguntar, dubtar i opinar en veu alta sobre les coses que més m’inquieten, m’interroguen i em fan perdre el son. No sé què en sortirà. Això sí, puc garantir que serà una secció sincera i compromesa amb l’escola i amb el món.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aprenentatge personalitzat a l'escola
Carolina Carrillo comenta la importancia de potenciar la personalització de l’aprenentatge adaptant les activitats al ritme i als processos de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formació com a eix de la vida
En aquest article d'opinió, Gemma Heras reflexiona sobre la importància de la formació permanent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rosa Cots i Sílvia Monserrate, dues mares solidàries. «Refugiats, la nostra Europa és casa vostra»
Aquestes dues mares formen part d'un grup que va decidir fa mesos unir esforços per denunciar la situació que pateixen els exiliats. Van engegar la campanya «Refugees, my Europe is your home», que els va dur a impartir xerrades de sensibilització, a recollir aliments i a repartir pancartes amb el lema de la campanya. Ara ho volen dur a l’escola...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Convivència en positiu. Optimisme pedagògic
Per aconseguir la convivència positiva, és necessari projectar una mirada que permeti realitzar canvis, com també mantenir una actitud de compromís i d’optimisme pedagògic. Les competències que tenen els alumnes per conviure els ajuden a relacionar-se millor amb ells mateixos i amb els altres i a aconseguir l’èxit escolar i social. En aquesta tasca, l’alumnat, els docents i les famílies són un equip i han de col·laborar, cadascú des de la seva posició.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fem camí amb les famílies
Davant l’evidència que les famílies provinents de països, cultures i tradicions diferents coexisteixen al centre i al barri però no hi conviuen, l’escola es planteja la necessitat que les famílies d’orígens diferents puguin col·laborar entre si i aprenguin a conèixer-se, a respectar-se i a valorar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El projecte «Aprendre a jugar en pau»
El projecte que es presenta intenta diversificar la tipologia del joc que les nenes i els nens de l’escola realitzen durant l’hora del pati a través de la figura de l’alumnat dinamitzador. Es parteix d’una preponderància del futbol, d’un ús i abús d’aquest esport. Aquesta realitat es va revertint progressivament quan s’ofereixen alternatives autogestionades pels mateixos infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El CEIP Manuel Núñez de Arenas, una escola que potencia l´autonomia i la creativitat
La present experiència es desenvolupa al CEIP Manuel Núñez de Arenas, escola situada al barri d’Entrevías, districte del Puente de Vallecas, al sud-est de Madrid. Des de fa uns quants cursos, el centre està immers en un procés de renovació metodològica, elaboració i desenvolupament d’un projecte educatiu enfocat a la innovació, la participació, la inclusió, la investigació i la sostenibilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La pràctica reflexiva en la formació del professorat: l´experiència del CEP d´Eivissa
En aquest article, s’hi presenta l’estratègia dissenyada i posada en pràctica per l’equip d’assessors i assessores del CEP d’Eivissa en la formació permanent del professorat. Es basa en la pràctica reflexiva estructurada en sis fases mitjançant les quals es pretén donar resposta a necessitats compartides, reals i contextualitzades en el propi centre educatiu. Després d’aquesta activitat, hem constatat una implicació més gran del professorat en el seu itinerari formatiu i la introducció de canvis en la millora dels processos d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com representem el món?
La seqüència didàctica que presentem pretén que l’alumnat prengui consciència de les diferents maneres que hi ha de representar la Terra. Es considera que un aspecte clau del procés de representació és que els nois i noies vegin els canvis i les continuïtats de l’entorn més proper i desenvolupin les capacitats necessàries per poder llegir qualsevol plànol o mapa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El suport educatiu en comunitats d'aprenentatge
El present article es basa en una investigació de quatre anys, organitzada per la Universitat de Barcelona, en la qual es va estudiar el suport educatiu en tres comunitats d’aprenentatge de Catalunya des d’una perspectiva de participació i diàleg, orientada cap a l’obtenció de nivells més elevats d’assoliment en tot l’alumnat. Com, quan i on es pot aconseguir són alguns interrogants que intentem respondre a través de les evidències obtingudes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Taller de cuina i molt més
Quan realitzem tallers de cuina a l’escola, pensem en pizzes, pastissos, macedònia, etc. Aquesta experiència pretén, a més d’oferir estratègies per practicar una alimentació sana, incloure conceptes matemàtics, geogràfics, culturals i fins i tot ètics a les receptes realitzades a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Família i escola, dues realitats vinculades en una aula cooperativa
En coherència amb un plantejament inclusiu, cooperatiu i sistèmic de l’educació, les famílies han de formar part de la comunitat d’aprenents de l’aula. Les autores exposen l’experiència viscuda per elles en aquest sentit al llarg de dotze cursos a les classes d’infantil, on han intentat tenir-hi en compte tots els aspectes possibles (curricular, informatiu, formatiu, participatiu, comunicatiu, emocional, etc.) perquè així sigui.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De les preguntes
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El semàfor: una tècnica per regular la ira
La senzilla tècnica de dibuixar un semàfor i de dotar cada color d’un missatge emocional ajuda a regular de manera apropiada la ira, una emoció negativa que condueix a la violencia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Parlem d’equipament TIC
Amb el temps, ens estem acostumant a conviure amb diversos dispositius que, d’una manera o altra, condicionen la nostra vida. L’escola no és aliena a aquest fet i tots els canvis tecnològics acaben arribant a l’aula. Entre les moltes habilitats que se suposa que tenim els docents, sembla que hi ha també la de decidir quins són els aparells més adequats per ser utilitzats en l’àmbit educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Il·lustrem-nos!
Triar bons llibres és la tasca fonamental dels llibreters que volem encomanar la passió per la lectura i, després, buscar la manera més adequada de mostrar-los. Estimar-los i compartir-los és tot u. Faig meves les paraules del gran Jorge Luis Borges: «Que altres presumeixin de les pàgines que han escrit; a mi m’enorgulleixen les que he llegit».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ambaixadors de la música i la pau
Presentem una activitat emmarcada dins del projecte Orquestra a l’escola que va dirigida al desenvolupament personal i social de l’alumnat, sempre des d’una perspectiva realista i pràctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Veure cinema, fer cinema, pensar en el cinema... (primera part)
És ben sabut que la imatge audiovisual enganxa les nenes i els nens com una tela d’aranya i que els abstreu de la realitat. Això és evident, però…, com podem tractar de fer educatius aquests moments en els quals els infants queden abduïts per la pantalla? La resposta la trobarem en el setè art, en el cinema, que, a ells, els atrapa i els apassiona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Descripció de les activitats i material per a l'alumnat: Veure cinema, fer cinema, pensar en el cinema... (primera part)
És ben sabut que la imatge audiovisual enganxa les nenes i els nens com una tela d’aranya i que els abstreu de la realitat. Això és evident, però…, com podem tractar de fer educatius aquests moments en els quals els infants queden abduïts per la pantalla? La resposta la trobarem en el setè art, en el cinema, que, a ells, els atrapa i els apassiona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El clima a l´escola: gestió de les emocions. Respostes saludables
Per afrontar els nous reptes, sabem que hi ha accions que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Convocatòries. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Creativitat
La necessitat creativa neix de la nostra disconformitat amb el món, del difícil encaix que representa viure i conviure en un entorn que no és el millor dels desitjables. Educar significa ajudar a conviure amb aquest malestar, ajudar a conviure amb aquest desacord que ens crida a realitzar l’acció esperançada, a tenir voluntat i a adquirir el compromís de transformació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.