Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tornar... a quina normalitat?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
I tu, ets agent de canvi educatiu?
La tornada a l’escola sempre és un bon moment per formular propòsits nous i il·lusionants que ens guiïn i inspirin al llarg del curs. Per això et proposo que dediquem uns minuts a reflexionar sobre el nostre rol a l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Roger Font, educador: «L´escoltisme és una manera d´ensenyar valors i crear esperit crític»
La tradició familiar va acostar Roger Font a l’escoltisme i d’ell neix el seu present com a educador infantil en activitats d’oci i temps lliure. Els seus oncles eren monitors del cau i ell, amb onze anys, es va convertir en escolta, en concret en ranger. Van passar els anys i la seva experiència com a ranger li va despertar el desig de transmetre els valors que li havien ensenyat de petit i que avui el defineixen: compromís, esperit crític, autonomia personal, empatia, igualtat, respecte, diversitat, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Possibilitats i complicitats entre el lleure educatiu i l´escola
En aquest monogràfic hi presentem alguns elements que, segons el nostre parer, mostren el potencial de l’educació en el lleure a Catalunya. També hi exposem quatre experiències que avalen les possibilitats i les connexions que es poden establir amb l’escola. L’únic objectiu que es persegueix és fer evident que, en educació, sumar multiplica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte VincularXeducar
VincularXeducar és un projecte comunitari que entén l’educació com un procés global que inclou tots els entorns de l’infant (família, escola i lleure) i que s’impulsa des de l’equitat i la igualtat d’oportunitats. Promou la generació de vincles amb l’objectiu de garantir més i millors oportunitats educatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La participació de la comunitat educativa per eliminar la violència
El CRA de Lozoyuela és una comunitat d’aprenentatge. La participació protagonista de la comunitat educativa, especialment la implicació dels agents socials, municipals, culturals i educatius, està aconseguint transformacions positives en la cultura escolar i l’entorn. Es cristal·litza en un augment dels resultats acadèmics en tot l’alumnat i una millor convivència intercultural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Connectar escola i entorn: el Passaport Edunauta
Imagineu una eina d’educació comunitària que connecti temps i espais educatius i que visibilitzi els aprenentatges dels infants fora de l’escola? El Passaport Edunauta és una iniciativa de l’Aliança E360, impulsada per la Fundació Bofill i la cooperativa +Educació i que pretén implementar l’eina a diferents territoris de Catalunya. Al districte de Sant Andreu s’hi implementa el Passaport amb un conjunt d’escoles com a grup impulsor.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educaction, treballant per l´educació en la participació
Presentem una iniciativa d’educació en la participació promoguda per una organització educativa no formal conjuntament amb centres educatius de primària i secundària de la zona oest de Gijón. L’experiència mostra un itinerari de transferència de metodologies i experiències dins de l’entorn escolar i obre una finestra de reflexió i acció que connecta el marc territorial amb l’ecosistema educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mirada comparada del currículum sota el prisma de l´equitat
La mirada internacional als currículums dels sistemes educatius ens aporta elements de reflexió de cara al desplegament dels nous programes pedagògics, més enllà dels continguts i de les competències, un desplegament que no hauria d’oblidar el debat sobre l’equitat. En clau comparada, això permet considerar tres aspectes: l’estructura del sistema, la distribució de la presa de decisions i el model formatiu que promou.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
ConnectART o una manera d´unir natura i art
Al començament és important observar les peculiars maneres com uns altres artistes entenen el món natural, després cercar la petja de la natura a la nostra ciutat i, a la fi, projectar-ne la nostra visió a través del micromon. No es tracta només de racionalitzar allò que veiem, sinó que també ha de passar pel sedàs de les emocions, i és llavors que l’art es converteix en una eina per explicar-nos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Any 2022 després de Crist. Tota l´escola llegeix còmics... Tota? No!
Hi ha una certa paradoxa quan parlem de llegir còmics, perquè, si bé a l’escola no s’utilitzen gaire, en canvi els infants en són bons consumidors, en porten a les motxilles i els llegeixen fora de l’àmbit acadèmic. Els còmics provoquen emocions i aporten aprenentatges significatius pel que fa a l’art, la història, la ciència, etc. Constitueixen una eina fantàstica per promoure la lectura i l’escriptura, a més d’un remei eficaç contra l’analfabetisme cultural, perquè activen la memòria visual i desenvolupen la imaginació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ludificació i ODS: Escola de cuina Xef-Xof
L’escola Xef-Xof és un projecte ludificat per descobrir conceptes bàsics sobre el funcionament del cos, l’alimentació i els hàbits saludables d’una forma significativa i competencial. Amb aquest projecte s’introdueix els més petits a l’Agenda 2030, amb la conscienciació sobre l’ODS 3 (Salut i benestar): garantir una vida sana i promoure el benestar per a totes les persones a totes les edats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material complementari: Ludificació i ODS: Escola de cuina Xef-Xof
L’escola Xef-Xof és un projecte ludificat per descobrir conceptes bàsics sobre el funcionament del cos, l’alimentació i els hàbits saludables d’una forma significativa i competencial. Amb aquest projecte s’introdueix els més petits a l’Agenda 2030, amb la conscienciació sobre l’ODS 3 (Salut i benestar): garantir una vida sana i promoure el benestar per a totes les persones a totes les edats. En aquest apartat es proporcionen alguns exemples dels materials que s'han utilitzat que poden servir de mostra per inspirar als mestres i adaptar al seu context.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Costura. Deu dits
En aquesta proposta didàctica ens submergim a l’aplicació educativa de l’art de la costura. Hi trobarem l’origen de la idea de l’art de cosir, com també l’explicació sobre com la desenvoluparem de forma global i interdisciplinària. A més a més, hi puntualitzarem sobre la importància de fer les propostes tenint en compte l’aquí i l’ara, tot això reforçat per l’atenció plena (mindfulness, en anglès) aplicada a l’educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material complementari: Costura. Deu dits
En aquesta proposta didàctica ens submergim a l’aplicació educativa de l’art de la costura. Hi trobarem l’origen de la idea de l’art de cosir, com també l’explicació sobre com la desenvoluparem de forma global i interdisciplinària. A més a més, hi puntualitzarem sobre la importància de fer les propostes tenint en compte l’aquí i l’ara, tot això reforçat per l’atenció plena (mindfulness, en anglès) aplicada a l’educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sigmund Freud
Sigmund Freud és un autor l’obra del qual ha transcendit el seu camp d’especialització intel·lectual. L’experiència clínica li permetrà constituir una comprensió de l’ésser humà i una nova teoria del psiquisme, però, anant més enllà dels casos clínics, analitzarà també els processos socials i culturals en general. És el que fa a «El malestar en la cultura» (1930), on reflexiona sobre la relació entre la dinàmica pulsional de l’individu i el desenvolupament de la societat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les persones que aprenen s´autoregulen
L’autoregulació metacognitiva, que se centra a estimular que l’alumnat prengui decisions al llarg del seu procés d’aprenentatge orientades a superar errors i dificultats, millora tant el seu nivell en l’assoliment dels sabers com en el desenvolupament de les seves capacitats per continuar aprenent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'evidència en la pràctica: Les persones que aprenen s'autoregulen. La infografia com a recurs per promoure l´autoregulació
L’alumnat s’autoregula i es corregula tot utilitzant infografies, i aconsegueix revisar allò que encara no entén o que no sap fer prou bé.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ja hi ha començat a treballar... el ZER Conca de Barberà: Acció pel clima
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Helping People: l´enfocament STEAM al servei de la comunitat
Es presenta el projecte Helping People, en què un centre d’educació primària, juntament amb la Universitat de Valladolid, desenvolupa una proposta didàctica en la qual l’alumnat, després d’una fase de sensibilització i experimentació, elabora un mapa per a persones amb discapacitat visual que els permeti orientar-se al centre escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Model ACCEDU: una experiència d'educació inclusiva i convivència escolar
Quan es produeix un esdeveniment de discriminació i maltractament d’un alumne o alumna amb discapacitat, en la família i en el professorat sorgeixen emocions, reaccions d’índole diversa, però també reflexions i respostes que són matèria fèrtil per innovar en matèria d’educació inclusiva. És una oportunitat per obrir nous escenaris per a una millor interacció escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trobades i convocatòries
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Poder pensar junts i contribuir a canviar el món. Propostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia per al curs 2022-2023
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Anem al mercat!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: El gran llibre de la Mare Terra
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Tresors naturals que hem de protegir
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres: Aventures d'aprenentatge
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Setembre: tornada a les presses
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.