Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les noves tecnologies de comunicació i l'educació en el món global.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els carrers de la ciutat.
La relació entre coneixement de la ciutat i educació per a la ciutadania respon a una concepció de l'educació en la qual el fet de conèixer, la concepció del coneixement i les maneres d'adquirir-lo es vinculen directament al desenvolupament moral i a l'educació en valors. Des d'aquesta perspectiva, en el present article es replantegen les idees eix que podrien regir el coneixement de la ciutat a l'escola, segons les darreres aportacions del pensament geogràfic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ciutadania, ciutats, educació.
Donar a conèixer el territori urbà com a pràctica d'educació per a la ciutadania és una activitat necessària per superar la percepció fragmentada i aliena que s'obté en la freqüentació quotidiana i per construir una visió crítica i una voluntat de participació. A partir del model de sortides vivencials, d'experimentació i de participació, l'autora presenta les sortides com a viatges urbans que permeten contextualitzar la informació per convertir-la en coneixement i presenta la manera com es concreta aquest plantejament en el programa ½Buenos Aires a l'escola+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona.
En aquest article es pretén presentar, a partir de l'experiència del Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona, un model de treball en xarxa entre les institucions i les entitats ciutadanes i l'escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Programa d'Activitats Escolars de Barcelona.
L'escola necessita cooperar amb entitats del territori per tal de donar resposta a la creixent demanda social d'ampliació del que hom considera pertinent de l'educació formal. El Programa d'Activitats Escolars de Barcelona és un instrument privilegiat de comunicació entre l'oferta educativa d'una xarxa ciutadana i l'escola. La dualitat social i una nova realitat urbana ens plantegen un seguit de reptes: uns nous temes del Programa d'Activitats Escolars, una nova aplicació per Internet i l'extensió del sistema de beques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El programa d'activitats escolars de medi ambient «Com funciona Barcelona?»
El programa d'activitats escolars de medi ambient ½Com funciona Barcelona?+, que promou l'Ajuntament de Barcelona, dóna a conèixer als escolars de la ciutat les instal·lacions relacionades amb la gestió ambiental de la seva població, amb l'objectiu de fomentar la sensibilització i les bones pràctiques ambientals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Programa educatiu municipal «Educació a l'abast».
Amb el programa educatiu municipal ½Educació a l'abast+, l'Institut Municipal d'Educació de l'Ajuntament de Lleida posa a disposició dels centres educatius un ampli ventall de recursos i d'activitats que la ciutat ofereix des de múltiples i diversos àmbits ùmunicipals i d'iniciativa privadaù i que poden ser utilitzats des del punt de vista didàctic com a complement de les matèries del currículum o com a recurs extraescolar. Roda de Lletres i Tallers de Música Ètnica són dues de les experiències recentment incorporades al programa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nou equip de subdirectors del Departament d'Ensenyament.
En el número anterior, vàrem obrir una secció explícitament per presentar els nous càrrecs directius del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. En aquest, acabarem la llista parlant de les persones que ocupen les subdireccions generals, de les quals oferim els currículums i les línies d'actuació personals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Redactat periodístic al cicle superior.
La finalitat d'aquest article és valorar la importància de la revista escolar en el marc de la comunitat educativa i donar a conèixer els recursos pedagògics que es poden portar a terme dins l'àrea de llengua per tal de facilitar a l'alumnat la redacció dels seus escrits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El valor de la sostenibilitat.
La sostenibilitat és un repte fonamental dels nostres temps que, com a tal, constitueix un dels pilars conceptuals del Fòrum de les Cultures Barcelona 2004. Si volem tenir futur, ens hem de comprometre a fer-lo possible esperonant la transició entre els models econòmics i culturals insostenibles avui dominants i una nova manera de viure que garanteixi el desenvolupament humà per a tots els habitants de la Terra, sense arruïnar les bases i la diversitat de la vida. Ens cal construir col·lectivament una nova cultura de la sostenibilitat, i l'educació hi pot ser clau. Una educació entesa com a capacitació per a l'acció conscient, l'objectiu de la qual és aprendre a canviar, i que troba la seva millor estratègia en la participació en projectes reals de transformació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació i el seu compromís amb l'enfortiment de la democràcia.
Avui, vint-i-tres anys després de l'ensurt protagonitzat per Tejero i els molts altres que l'acompanyaren en la conspiració, ens trobem per parlar de cultura, política i educació. Aquest simple recordatori, i una mirada a la nostra història política, ens pot fer adonar de la significació d'actes com els d'avui. I més quan recents fets polítics, aquí i fora d'aquí, ens diuen que no podem pas considerar la democràcia com un fet assolit ja per sempre i que no calgui preservar,
defensar i aprofundir. L'autoritarisme, el messianisme populista, la xenofòbia, la intolerància i altres fenòmens dels nostres temps ens indiquen que, com diu l'enunciat de l'acte, cal enfortir la democràcia i renovar diàriament el nostre compromís amb el manteniment integral d'aquest sistema de govern. I, en aquesta línia, l'educació hi ha tingut i hi té un paper central.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les AMPA com a escola de participació ciutadana.
Participar significa tenir part en alguna cosa, compartir, col·laborar, intervenir, cooperar... La participació es pot donar en graus molt diversos: ser informats, ser consultats, fer propostes, prendre decisions, gestionar, avaluar, etc. Estar informats seria el tipus de participació més senzilla, mentre que les altres formes significarien cotes de compromís superior. L'escola participativa ens ofereix un ventall molt ampli de situacions i de possibilitats. Implica, en cada moment, per a cada col·lectiu i per a cada tema, formes de participació específiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 104: Aprenem o comencen a llegir i escriure: El nom propi.
La proposta que presentem a continuació va dirigida a l'alumnat d'un centre d'educació especial. La situem dins el currículum de l'etapa d'educació infantil, específicament a l'àrea d'intercomunicació i llenguatges. L'objectiu d'aquest treball serà facilitar un abordatge metodològic comú a tot el centre docent.Cada escolar podrà iniciar aquest treball quan el seu nivell de competències així ho permeti.
Es tracta d'un treball molt esmicolat i seqüenciat, pas a pas, de manera que cada aprenentatge, per petit que sigui, hi tingui un espai. Hi haurà aspectes en què un alumne o una alumna s'entretindrà molt i d'altres que els passarà ràpidament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre del errors.