Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Más libros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
#Competencia lectora en el siglo XXI
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Cómo aprendemos a leer? Una mirada desde las ciencias cognitivas
Aprendre a llegir és un repte cognitiu extraordinari. Entendre la manera com la nostra ment és capaç d’assolir-lo pot ajudar-nos a orientar l’ensenyament de la lectura a fi de contribuir al desenvolupament d’aquesta competència, essencial per a la vida. En aquest sentit, aquest article resumeix com les persones desenvolupen la competència lectora des de la perspectiva de les ciències que estudien el funcionament de la ment i el cervell.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comprender es un verbo plural
Llegir i escriure són paraules que han vist el seu sentit expandit per una ecologia de mitjans densament poblada. Davant d’aquesta realitat, es planteja la necessitat d’una alfabetització més complexa, que va més enllà del sentit clàssic de llegir i escriure. Per fer-ho, es proposa un enfocament d’aprenentatge centrat en mitjans i artefactes com a via per a l’adquisició de coneixements i el desenvolupament de competències.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Leer bien: ¿un aprendizaje sociocultural?
La lectura, tot i semblar un acte individual, és social. Posa en relació els processos cognitius de l’individu, les tecnologies culturals i les institucions socials en què es desenvolupa. Al present article hi exposem com la tan desitjada comprensió lectora ha de començar «abans de saber llegir» i s’ha de continuar aprenent al llarg de tota l’escolaritat. En aquest aprenentatge, el grup, la comunitat de lectors i l’acompanyament hi són vitals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Retos y dificultades para comprender los textos y aprender leyendo
Llegir és una tasca comunicativament complexa en la qual els lectors avancen ajustant els seus propòsits i interessos a les exigències del context i en funció de les seves habilitats. No és infreqüent trobar lectors que en algun moment del seu desenvolupament presentin dificultats. Aquí repassem els reptes per a cada etapa del desenvolupament de l’alfabetització, les dificultats i unes quantes pautes per a la seva resolució.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un clásico: lectura estratégica en todas las etapas
L’article estableix el caràcter tridimensional de l’ensenyament de la lectura, descriu les variables que configuren les situacions en què es llegeix i defineix les estratègies que permeten llegir, comprendre i aprendre. A partir d’aquí, es proposen els eixos al voltant dels quals hauria de pivotar en cada etapa educativa (EI, EP, ES) una intervenció didàctica continuada, compromesa amb la formació de lectors competents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La biblioteca escolar, ¿milagro u oportunidad?
La relació entre biblioteca escolar i comprensió lectora no és automàtica. Depèn de com estigui configurada la biblioteca i de la seva presència activa al centre, de si la seva actuació està integrada en les dinàmiques quotidianes de manera inseparable, respirant amb la comunitat educativa. I depèn especialment dels textos que es posin a disposició de l’alumnat i de les activitats que es programin per anar construint la geografia lectora de totes i cadascuna de les alumnes i els alumnes del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La lectura digital en las aulas: retos y potencialidades
En aquest article repassem la relació entre la lectura en mitjans digitals i la comprensió lectora i el seu desenvolupament. Indiquem les habilitats necessàries per a una comprensió lectora adequada en el context digital; advertim sobre alguns dels seus perills i dificultats; assenyalem les potencialitats del mitjà digital per a l’ensenyament i l’entrenament de la comprensió lectora i, finalment, oferim unes breus conclusions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La enseñanza de la comprensión lectora en los países nórdicos
En aquest article oferirem un breu context històric de l’ensenyament de la comprensió lectora a les aules dels països nòrdics i explicarem com les avaluacions PISA han canviat els plans d’estudis a escala nacional. També repassarem alguns descobriments clau d’estudis actuals que analitzen com s’ensenya la comprensió lectora a les escoles dels països nòrdics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿La lectura en voz alta favorece la comprensión lectora?
Relatem dues situacions d’aula a infantil que parteixen de la lectura en veu alta de la mestra per a tot el grup. En una d’aquestes lectures provoca una conversa literària grupal a I5. En l’altra, l’activitat genera una relectura per part d’un infant de 3 anys que, de manera autònoma, rellegeix el llibre i en va omplint els buits amb la seva interpretació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Entra y pásatelo de miedo»: una actividad en torno a la lectura
Com hem anat fent tradicionalment al nostre centre, a mesura que s’acosta el mes de novembre, el centre se submergeix en una de les activitats al voltant de la lectura que més entusiasma els alumnes, «Entra i passa-t’ho de por», en què les famílies ens llegeixen contes de por, de manera que es recupera la tradició de les nostres àvies i avis d’explicar històries la nit dels difunts.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Resolución de problemas y competencia en comunicación lingüística
El desenvolupament de la competència en comunicació lingüística està relacionat amb l’aprenentatge escolar. Compartim aquí una experiència formativa en educació primària des dels plantejaments del projectes lingüístics de centre (PLC) per solucionar problemes matemàtics en les diferents etapes educatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Intervención para favorecer la lectura y escritura en ciclo inicial desde la psicomotricidad y el aprendizaje físicamente activo
A l’article s’exposen l’experiència d’intervenció des de la pràctica psicomotriu i l’aprenentatge físicament actiu duts a terme en tres escoles de Badia del Vallès amb l’objectiu d’afavorir, des de l’acció motriu, la millora del procés de lectura i escriptura en alumnat de cicle inicial de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ejemplo de ficha: Intervención para favorecer la lectura y escritura en ciclo inicial desde la psicomotricidad y el aprendizaje físicamente activo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprender a leer entre gigantes de arena y naufragios de otros tiempos.
En el primer cicle del CEP de Carreira vam dur a terme el treball de comprensió lectora a través de diferents tipus d’activitats en les diverses fases d’un projecte. El nostre alumnat, embarcat en una aventura per aprendre, busca interpretar el món i donar resposta als seus perquès. Els docents ho aprofitem per treballar la comprensió dels textos en què trobaran aquestes respostes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Leyendo en el Severo: prácticas lectoras en el aprendizaje basado en proyectos
L’IES Severo Ochoa es val de la lectura per construir una ciutadania crítica i responsable, així com per millorar l’expressió oral i escrita de l’alumnat i ampliar els seus coneixements. Els diferents textos literaris són els que vertebren cadascun dels nostres projectes i els converteixen en una font inesgotable de coneixements i experiències enriquidores.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiencia de trabajo sistemático para la mejora de la comprensión lectora en toda la escuela
L’article presenta l’experiència de l’escola rural Santa Coloma de Ger en relació amb el treball sistemàtic, transversal, progressiu i en profunditat de les estratègies lectores. És fruit de la reflexió i la implicació del professorat al voltant de l’impuls i la millora de la comprensió lectora a totes les etapes educatives, la qual cosa comporta canvis i innovacions a les aules que es van revisant periòdicament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De «Quijote News» a «Tirant Lo Times»
L’article descriu dues experiències fonamentades en l’aprenentatge basat en projectes (ABP) a partir de l’aplicació del projecte Quijote News, fent aquesta iniciativa extensible, a més, a la novel·la Tirant lo Blanc. El producte final és un periòdic digital actual que parteix del foment de la comprensió lectora i audiovisual de textos literaris originals dels segles xv i xvii.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Leer la palabra y el mundo
Es presenten quatre seqüències didàctiques per al desenvolupament de la competència lectora de l’alumnat de secundària, des de la premissa freiriana de vincular la lectura de la paraula i la lectura del món. Cadascuna d’elles acull textos diversos al voltant d’un eix temàtic i posa el focus en determinats gèneres discursius i estratègies de comprensió lectora.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La hora del cuento
L’Hora del Conte és una experiència de lectura a infantil dins del projecte educatiu de les escoles de Jesuïtes Educació que, a partir de la lectura oral de contes vinculats als interessos i/o a les emocions de l’alumnat d’aquesta edat, permet iniciar el treball de les estratègies lectores necessàries perquè els infants esdevinguin futurs lectors eficaços.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La lectura fácil como recurso inclusivo en la formación de lectores literarios
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llaves que abren las puertas a la comprensión
En aquest article es presenten diferents idees i recursos relacionats amb la comprensió lectora, per ajudar a la correcta descodificació i comprensió dels textos escrits per part de l’alumnat que llegeix o que comença a llegir.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Abordando la lectura entre universidad y escuela
En aquest article es presenta el full de ruta d’una proposta d’implementació de tallers de lectura de no-ficció impulsada pel Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Universitat de Cadis, a fi d’incorporar aquest gènere al treball diari de les aules d’educació infantil i primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Quieres mejorar la comprensión lectora de tu alumnado? Estos recursos te pueden ayudar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Leer en voz alta ¿cuándo, dónde y cómo?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La lectura desde las áreas del conocimiento
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transformando la educación: el impacto de la inteligencia artificial en el aula
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Andar a diestras por los libros para no andar a siniestras por la vida
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Equidad escolar en la comprensión lectora
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿El plurilingüismo mejora la competencia lectora?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los niños no obedecen, imitan. També en la lectura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La lectura en clave AMI
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Películas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Libros