Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La lectura: camí d'èxit personal, educatiu i social
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
EN LÍNI@: Què en penses, sobre els horaris escolars?
El debat sobre els horaris i la conciliació laboral i familiar afecta de ple la distribució dels temps acadèmics. Com són els horaris escolars a la teva comunitat autònoma? Intensius? Partits? Quin horari feu? Si no feu classe a la tarda, l'escola té una proposta d'activitats? Trobes que aquest horari és adequat a les necessitats de l'alumnat? I a les teves com a professional? I a les de les famílies?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Repensar l'escola rural
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gaudir aprenent
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Paco Garrido, avi voluntari. Llàstima de la guerra...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cinc anys treballant per competències. Dels inicis als assessoraments en educació física
L'any 2008 es va concedir una beca de Millora de la Qualitat Docent (MQD) al professorat vinculat a la didàctica de l'educació física de les titulacions de Mestre d'Educació Física i Ciències de l'Activitat Física i l'Esport de la Universitat de Vic, amb l'objectiu de contextualitzar quin és l'estat de l'educació física a les diferents escoles i instituts que collaboren amb la universitat com a centres de pràctiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El desenvolupament curricular de les competències: del marc curricular a les UP
Les dificultats per aplicar les competències és una realitat que es manifesta a les escoles. Analitzar aquesta problemàtica i oferir-hi solucions va ser l'objectiu de la creació del Seminari de Competències en Educació Física de la Universitat de Vic, que s'ha dut a terme per a alumnes i professors en actiu. Els resultats d'aquest treball, realitzat durant dos anys, es presenten en aquest article.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El desenvolupament de les competències en educació física: utopia o realitat?
El model educatiu actual posa l'accent sobre el desenvolupament d'un seguit de competències a l'educació primària. Què implica això i, per sobre de tot, com es poden desenvolupar a l'àrea d'educació física és el motiu d'aquest article, que presenta algunes eines pràctiques de planificació dissenyades amb aquest objectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ressenyes bibliogràfiques
A l'apartat següent, hi exposem algunes referències bibliogràfiques que poden ser interessants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Famílies noves: educacions noves i relacions noves amb l'escola
En els darrers vint anys, els canvis viscuts per part de les famílies són d'una gran profunditat. Però, quines implicacions tenen aquestes transformacions en la pràctica educativa de les llars? Quins canvis, riscos i oportunitats presenta la socialització d'infants i joves en el marc d'aquestes «famílies noves»? Com canvien les seves relacions amb l'escola? L'article analitza, de manera breu, alguns dels punts d'atenció respecte a aquestes mutacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'estudi dels dermatoglifs i la prevenció de malalties transmissibles
La recerca de recursos que ens ajudin a transmetre hàbits de prevenció mèdica és una part fonamental de la feina diària de professionals de l'educació i de la salut. Aquest article descriu una activitat pràctica provada en classes d'educació infantil i primària que pretén ajudar l'alumnat a comprendre la importància de tenir les mans netes per evitar la transmissió de malalties, especialment abans i durant el contacte amb els aliments.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escola Xarau: Una comunitat que aprèn en xarxa
La comunitat educativa de l'escola Xarau, de Cerdanyola del Vallès, participem, des de fa dos cursos escolars, en el projecte ARCE (Agrupacions de Centres Educatius). El projecte, que compartim amb altres comunitats autònomes, té com a objectiu principal la «implicació i la participació de l'alumnat i la família en la millora escolar». Hem rebut visites d'escoles de Sevilla, Toledo i Sòria i hem realitzat activitats on el protagonisme ha estat de tota la comunitat educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Es pot fer promoció de salut mental treballant amb joves i des dels agents socials?
Presentem una de les experiències desenvolupades per l'Associació Grups durant els darrers dos anys --els disset tallers titulats Promoció de la salut mental treballant amb joves, impartits en diferents municipis per encàrrec de la Diputació de Barcelona-- i recollim les reflexions i els aprenentatges que els tallers ens han permès fer en relació amb la promoció de la salut mental.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
"El meu nen no llegeix"
Els mestres, els d'avui i els d'ahir, s'enfronten sovint a una afirmació per part dels pares i les mares: «El meu nen no llegeix». La sentència té un to a mig camí entre el lament i la demanda. Aquest text no pretén aportar solucions màgiques a un problema en el qual intervenen factors molt diversos, però sí que planteja elements de reflexió que haurien de servir de punt de partida per intentar posar remei a les poques ganes de llegir que tenen alguns nois i noies del nostre país.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ser mestra
En el nostre fer diari de mestres i al llarg dels cursos, han estat moltes les referències que hem anat recollint. N'hi ha hagut algunes que han estat molt properes en el temps i en l'espai, i unes altres, més allunyades. Totes ens han ajudat a viure i a veure la infantesa d'una manera determinada. En aquest article, hi mostrem com entenem les persones, l'activitat, el temps i l'espai en el fet educatiu escolar i a la nostra escola: Ítaca.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiència amb valors
Els valors educatius són definits i consensuats per les societats, d'aquesta manera s'aconsegueix pactar quines actituds i quines conductes són enteses com a cíviques i facilitadores de la convivència. Però, tot i això, de tant en tant, sorgeixen conflictes envers l'aplicació d'aquests valors. L'esport és un escenari ideal per inculcar-los a la canalla. Us presentem un programa ric en valors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Respirar el verd
L'escola comunitat d'aprenentatge Can Besora, de Mollet del Vallès, escull amb molta cura el lloc i les propostes per dur a terme durant les colònies. Els nens i les nenes de cicle mitjà es troben gaudint de la convivència amb els companys i les companyes, com també del contacte amb l'entorn sota l'orientació d'educadors experts en natura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Caramels a l'escola
Al llibre Química a infantil i primària. Una nova mirada, s'hi recullen moltíssimes idees i experiències per implementar a l'escola. Parteix d'un plantejament científic a partir del qual es poden treballar moltes competències.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Taller de stop motion
La pràctica que aquí es presenta es basa en l'elaboració d'un petit vídeo a partir de la tècnica de l'stop motion amb plastilina (claymation en anglès). Aquesta tècnica es basa a captar, fotograma per fotograma, el moviment de figures elaborades en plastilina per, a partir del muntatge i l'edició, construir una pellícula animada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La bandera del Nepal no és rectangular
L'escola és un lloc d'aprenentatge fonamental on les obres de ficció i les documentals ajuden l'alumne --actor i explorador-- en el camí que ha de recórrer cap a una comprensió lectora millor que li permeti fer un creixement personal i cultural adequat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Adaptació de materials
Igual com a la vida no existeixen dues persones iguals, a l'escola cada infant mostra una manera particular de ser, de fer i d'aprendre. Els centres educatius tenen el repte d'oferir la mateixa participació a tot el seu alumnat i tenir en compte tota la diversitat existent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
FontTV. Millorar la competència comunicativa fent televisió a l'escola
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els beneficis de la teràpia craniosacra
La teràpia craniosacra (TCS) treballa sobre el sistema craniosacre, que està compost pels ossos cranials i els de la columna vertebral, les meninges o membranes que envolten el sistema nerviós, per l'interior de les quals circula el líquid cefaloraquidi (LCR), i les fàscies, que són unes fines membranes que envolten interiorment tot el sistema orgànic i el connecten amb la resta de l'organisme.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Carta a companys i companyes. Trobades. Convocatòries. Web
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lectura: La figura de l'escriptor
Quan es llegeix literatura, la veritable complicitat la trobem entre el text i el lector. Els autors i les autores deixen els seus llibres en una mena d'indefensió perquè algú, no se sap qui, els posseeixi, els habiti. L'escriptura esdevé, així, un acte íntim que despulla no solament qui escriu, sinó també qui llegeix.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per l'alumnat: FontTV. Millorar la competència comunicativa fent televisió a l'escola
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Concepte, dimensions i justificació de les competències
L'article és el marc teòric que ens situa en el tractament actual de les competències en educació física a les escoles. Educar per competències implica redefinir part de les pràctiques quotidianes dels contextos acadèmics: des de les programacions fins a les metodologies d'ensenyament-aprenentatge, passant, òbviament, per les avaluacions. En aquest article, farem una anàlisi de quins canvis implica aquest nou paradigma educatiu i quines poden ser les eines més útils per avaluar dins d'aquest mateix marc.