Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per una educació sexual integral a les nostres escoles
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
PEDAGOG-IA o com posar les eines de la intel·ligència artificial al servei de la inclusió i l´equitat
Més enllà de qualsevol debat crític i ètic sobre el seu ús, cal reconèixer que la intel·ligència artificial obre un ventall inesgotable de possibilitats per abordar els reptes més importants i persistents pel que fa l’atenció de la diversitat a les escoles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cristina Aguiló, mestra d´educació infantil: «Hi ha la creença errònia que els vetlladors som monitors o simples acompanyants dels nens»
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Codocència: concepte, formes i millora de pràctiques
En aquest article es revisa la necessitat de la col·laboració docent i es defineix el concepte de codocència o docència compartida per dos o més docents, així com es comenten les diferents formes de portar-la a la pràctica a l’aula. Seguint els resultats de la recerca que se sintetitzen, s’aporten guies que poden ajudar a millorar les pràctiques de codocència que molts centres desenvolupen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llums i ombres de la docència compartida: entendre les ombres per descobrir les llums
No entenem la nostra tasca docent sense la docència compartida. És una cosa que forma part del nostre sentir com a claustre i de la nostra pràctica diària. Això, però, no sempre ha estat així. Ens vam trobar barreres que vam haver de reconèixer primer, per esquivar després. Us expliquem part d’aquest camí, que, amb tota seguretat, té alguna altra pedra que avui no arribem a veure.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La codocència: per què, per a què i com
En aquest article us explicarem el camí que hem seguit a l’escola per tal d’afavorir una codocència que promogui i faciliti la inclusió de tot l’alumnat. Igualment comentarem com i quan la podem dur a la pràctica, així com quines són les principals dificultats amb què ens hem trobat i les conclusions a què hem arribat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mestres que «aprensenyem»
Aquest article descriu l’experiència de codocència desenvolupada a les aules de primària de l’Escola Pompeu Fabra (Salt, Gironès), després d’una intensa formació amb l’equip del GRAI de la Universitat Autònoma de Barcelona. En el marc d’un projecte d’innovació implementat a l’escola a partir del curs 2020-2021, els mestres de primària s’organitzen en equips per dissenyar, desenvolupar i avaluar els tallers de llengua i matemàtiques i els projectes de medi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiència de docència compartida
Aquest article exposa el procés seguit per a la posada en marxa de pràctiques en docència compartida a les escoles de Cantàbria, a fi de donar una resposta inclusiva a les necessitats detectades en aquests centres i afavorir l’aprenentatge i l’èxit de tots els alumnes. A través d’aquestes experiències es faciliten formes d’acció i metodologies organitzatives per aconseguir la millora professional entre els docents i un atenció més gran a la diversitat de tots i totes en entorns naturals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenentatge cooperatiu i situacions d´aprenentatge: propostes globalitzades i avaluació inclusiva
Aquest article planteja l’ús de l’aprenentatge cooperatiu en el disseny i desenvolupament de situacions d’aprenentatge. Per fer-ho, aprofundeix en dos aspectes centrals i prioritaris: la integració de l’aprenentatge cooperatiu com a estratègia per afavorir processos inclusius i que promoguin la cohesió i l’aprenentatge equitatiu, d’una banda, i el seu seguiment i avaluació al llarg de tota la situació, de l’altra.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Descobrint els dinosaures
El projecte de col·laboració Escoles Amigues endegat amb el Museu de Lleida ens va possibilitar de fer un treball apassionant amb els alumnes d’educació infantil del Col·legi Santa Anna. Prenent com a origen l’exposició «Què tenim sota els peus?», feta pel museu, i a partir de les preguntes generades pels mateixos nens i nenes, vam teixir un projecte fascinant que vam anomenar Descobrint els Dinosaures. Les evidències del nostre projecte van ser presentades en una exposició al mateix museu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´art a l´escola: projecte Essència FEDAC
L’art és una font d’inspiració per a molts projectes de l’Escola FEDAC Montcada. Una vegada més, engrescant tota la comunitat educativa i el nostre entorn més proper, es va idear el projecte artístic Essència FEDAC, inspirat en l’obra de l’artista Joan Juncosa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per menjar-te millor!
L’escola pot tenir un impacte gran en com els infants entenen l’alimentació saludable. La majora d’ells fan ús del menjador escolar i si s’aposta per una cuina mediterrània, de proximitat, equilibrada, també s’està apostant per la salut. Si a les aules o a la biblioteca escolar es reforça el coneixement del que mengem, mitjançant llibres informatius o de ficció, els beneficis seran múltiples i evidents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El carnet ODS en acció! ODS 3
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu el Carnet ODS per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El carnet ODS en acció! Especial art i cultura
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu el Carnet ODS per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carnet ODS i retallables
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mikhaïl M. Bakhtín
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què ens diu la investigació científica?: El dret a l´educació com a motor de desenvolupament personal i social
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'evidència en la pràctica: El dret a l´educació de qualitat en un centre d´educació especial
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Preguntes amb resposta: què s´entén per petjada de carboni? com es pot reduir?
Actuar pel clima comença per entendre què ens està passant, i també per fer-ho entendre a les persones del nostre entorn. Quan la nostra feina és l’educació, la nostra responsabilitat és doble. Heus aquí una col·lecció de preguntes que potser ens fem. I que tenen resposta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ecodetectius: Un projecte transversal d´aprenentatge servei
Ecodetectius és un projecte d’aprenentatge servei intergeneracional en què l’educació ambiental, l’exercici de la ciutadania, la igualtat i la promoció de l’alfabetització formen part d’un conjunt que fomenta els vincles amb el medi ambient i amb la comunitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Patis Biodivers: millorar la biodiversitat des de l´escola
El projecte Patis Biodivers pretén millorar la biodiversitat del pati de les escoles a través d’una educació STEM que integra competències científiques, matemàtiques i tecnològiques. Amb aquest objectiu, l’alumnat recull i analitza dades que es custodien i difonen perquè puguin servir per a futures investigacions científiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per fer el cim és imprescindible un entrenament previ adequat: Assolir la competència matemàtica implica entrenar el raonament lògic
A l’article «Fem el cim. De la vivenciació a la generalització» (Guix, 499, abril 2023) s’indicava que, en tota escalada, per assolir la fita de fer el cim cal, en primer lloc, ubicar-se al camp base zero i fer les adaptacions pertinents per adaptar-se a la nova situació, entendre les dificultats i planificar l’escalada i, des d’allà, anar coronant als camps següents les bases que permeten arribar a la fita de fer cim.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Inundat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Emocions a dojo. Quina aventura!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Carlota i el sentit de la vida
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trobades i convocatòries
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sequera
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.