Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pràctiques discursives situades: pràctiques comunicatives genuïnes
Les noves aportacions de les ciències del llenguatge, de la comunicació lingüística i de l’aprenentatge han influït en la forma d’organitzar l’ensenyament de llengües. Un dels eixos principals d’aquesta nova organització és la consideració del text com a unitat lingüística bàsica i de treball a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L’aprenentatge competencial de llengües a través de microseqüències didàctiques
L’enfocament competencial de llengües addicionals requereix un treball a l’aula orientat a l’enfocament per tasques. Això s’aconsegueix planificant les classes a partir de la pregunta: què ha de ser capaç de saber fer l’aprenent en finalitzar una unitat, un trimestre o el curs? En aquest article hi presentem una proposta metodològica per materialitzar aquest plantejament de forma realista.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El treball per conceptes
El treball per conceptes planteja un tractament de la gramàtica a l’aula de llengües addicionals que se centra en elements gramaticals relacionats amb l’ús de l’idioma, uns elements que l’aprenent és capaç de comprendre perquè ja els coneix de la seva pròpia llengua. Mitjançant la reflexió sobre els conceptes, es pretén sensibilitzar-lo vers aquests significats per als quals les diferents llengües despleguen recursos lingüístics diversos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Repensar la immersió lingüística a Catalunya des d'una perspectiva plurilingüe
Les aules lingüísticament heterogènies són una realitat cada cop més freqüent a Catalunya, la qual cosa fa palesa la necessitat de repensar un sistema lingüístic d’immersió únic. Aquest article proposa un enfocament ecològic, situat i integrat de l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües que es beneficia de les habilitats plurilingües que els infants porten a l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
The Storybook Project, el projecte conte
La proposta didàctica que presentem a continuació té com a objectiu que l’alumnat del cicle superior de primària elabori una sèrie de contes en anglès per ser llegits a nens i nenes d’educació infantil. L’activitat s’emmarca en una perspectiva plurilingüe de l’ensenyament i l’aprenentatge i utilitza les llengües d’origen com una eina pedagògica per millorar la competència en llengua addicional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ensenyar llengües des d’un enfocament metodològic global
El sistema educatiu de Catalunya incorpora el tractament integrat de les llengües (TIL) i el tractament integrat de les llengües amb els continguts (TILC) com a metodologies per desenvolupar la competència plurilingüe. Per implementar aquests enfocaments es presenta el programa Avancem, que promou un ensenyament de les llengües coherent, integrador i global.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les destreses lectores i els mapes per satèl·lit
El tema de l’article s’emmarca en l’alfabetització en una segona llengua de persones adultes immigrants dintre de l’educació no formal. La pràctica realitzada està inspirada en la necessitat que l’alumnat identifiqués les grafies de la seva pròpia direcció postal, com també les de diferents establiments i rètols urbans del seu entorn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir, escriure i imaginar mons possibles
En aquest article es comparteix una experiència didàctica al voltant de l’escriptura realitzada a Pereira (Colòmbia), en què es fomenta la creativitat literària dels estudiants, els quals, a través de les seves paraules, donen vida a històries. L’alumnat crea relats fantàstics que ens conviden a imaginar uns altres mons possibles i que obren la porta a espais íntims de la genialitat i la sensibilitat adolescent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´accentuació del català explicada als no nadius
L’accentuació de les paraules polisíl·labes en els manuals de català apareix amb una explicació clara i precisa, però enfocada als estudiants de llengua primera (L1) català o castellà. En aquest article exposem com es pot explicar l’accentuació a estudiants amb altres llengües primeres en nivells mitjans o avançats, i presentem una proposta didàctica per ser duta a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Crònica: Conferència "La enseñanza del lenguaje, entre el deseo y la realidad"
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ressenya: Comprensió lectora: Estratègies que desenvolupen els lectors autorregulats
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ressenya: Argumentació i educació discursiva: el gènere cartes al director en l´ensenyament
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
In memoriam: Felipe Zayas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.