Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humanitats per decret.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Si millorem l'escola pública, millorem l'escola privada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escola pública, escola privada: un planteig fora de lloc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El dictat a cicle inicial.
En aquest article defensem la necessitat que els alumnes i les alumnes dels dos primers nivells de primària exercitin la composició escrita, enriquida amb propostes de reflexió sobre les convencions socials i ortogràfiques de la llengua. És a dir, invitem a reflexionar sobre la correcció del text escrit proposada sempre a partir d'una situació contextualitzada, enriquidora i d'aprenentatge cooperatiu. I tot això fet des d'un recurs didàctic tradicional, una mica deixat de banda actualment però que és potencialment un gran recurs d'ensenyament i aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De com un bandoler ens va ensenyar llengua.
Com a mestra, aquesta és la manera que em resulta més fàcil de parlar de pedagogia, i posant-me en la situació dels lectors i les lectores (mestres), penso que és agraïda. Abans, però, crec que convé fer una introducció teòrica que justifiqui l'experiència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluació de la comprensió lectora. Proposta d'una pauta d'observació.
El model constructivista de l'ensenyament i l'aprenentatge ens proposa una concepció interactiva de la lectura. Així, es parla de lector actiu, que processa la informació que llegeix. Des d'aquest model podem definir la lectura com un procés d'interacció entre la lectora o el lector i el text, mitjançant el qual la persona que llegeix intenta satisfer els diferents objectius que guien la seva lectura i que li permeten interpretar el text, construir un significat, en funció de l'objectiu que s'hagi proposat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els materials educatius al cicle de parvulari.
Són molts els autors i les autores que han opinat sobre els materials i ens n'han donat les seves idees; uns els consideren com allò que, de forma operativa, ajuda l'ensenyant a aconseguir els objectius que s'ha marcat; uns altres els consideren tots aquells objectes, recursos o mitjans tècnics (audiovisuals o informàtics) que el mestre o la mestra posa a l'abast de l'escolar, o els utilitza ell mateix, per tal d'afavorir les activitats d'aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'espai per moure's, aprendre i representar.
L'experiència que presentem parteix de l'elaboració d'una seqüència d'activitats programada per realizar un treball sobre la representació de l'espai amb nens i nenes del cicle inicial de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escolaritat compartida.
Pensem que experiències d'aquest tipus poden ajudar a assolir un enriquiment mutu en temes curriculars, organitzatius i metodològics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La comissió de la diversitat. Un espai per a treballar en col·laboració.
Aquesta és l'experiència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Professors i professores amb alumnat d'altres cultures i gups minoritaris. Idees, problemes i expectatives per a un debat.
Els docents són considerats elements claus per a la millora de les relacions socials a l'escola, però rarament es fa un espai a la dimensió particular de cada ensenyant amb el què això implica de positiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Menjar a l'escola: una renúncia de l'infant als seus drets?
Una alimentació equilibrada no suposa, obligatòriament, una alimentació obligada. Als menjadors escolars, sovint, els nens i les nenes s'han de menjar allò que no els agrada. És bo ensenyar a menjar, però és millor adquirir l'hàbit d'una alimentació equilibrada i plaent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carta oberta: La formació, el servei públic d'ocupació i el fons social europeu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos núm. 73: L'embaràs i el naixement. Experiència a cicle inicial.
La idea va sorgir quan la mare d'un alumne, just començar el curs al setembre, ens va dir que estava embarassada. Vam proposar-li de fer un seguiment de l'embaràs amb el grup d'alumnes i ella ho va acceptar encantada. Juntes ho preparàrem amb molta d'il·lusió i tot el grup gaudírem i aprenguérem molt amb l'experiència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Captar i comunicar per aprendre.
sèrie de propostes que s'han desenvolupat en recerques i treballs realitzats en les didàctiques de les diferents àrees curriculars.