Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Eduació musical o bon cop de falç.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenent a conviure diàriament: Cap al Brasil amb el Diuelre.
Presentem una activitat portada a terme en una classe de segon curs, amb un grup d'alumnes d'una gran diversitat, tant cultural com religiosa i idiomàtica, i amb uns perfils curriculars molt desiguals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenent a conviure diàriament: Conviure en la diversitat: reptes, conflictes i esperances.
En un moment determinat, el centre es va veure desbordat per l'enorme diversitat i el nombre d'alumnes per aula amb interessos, motivacions, capacitats i procedències diverses. Calia elaborar un pla a curt i mitjà termini per atendre totes les persones i per oferir un servei de qualitat a tots els nens i nenes del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sobre la Llei de qualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Interrogants al voltant dels discursos educatius segregacionistes enfront de la diversitat cultural.
De conviure, se n'aprèn; no naixem sabent-ne. I aquest aprenentatge esdevé,curiosament, un dels més difícils i complexos que les persones podem acabar realizant al llarg de la vida. Diem ½curiosament+ perquè, bo i reconeixent la complexitat que el caracteritza (sobretot en un món sense fronteres culturals), és alhora i des de sempre un dels més necessaris per a la construcció d'entorns socials que garanteixin la seguretat personal i la supervivència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Formes de la trobada. Soledat i convivència a l'aula multicultural.
En aquest breu escrit es recupera, de manera narrativa, els traços d'algunes històries que no tenen res d'especial, però que són com miralls en els quals podem reconèixer la crucial importància socialitzadora que adquireix l'escola a l'hora de convocar a la construcció de nous tipus de pertinença i de solidaritat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entre la indiferència i la discriminació.
En aquest article s'hi presenten les principals línies d'una recerca de caràcter etnogràfic que es va desenvolupar al Guillem d'Efak, un institut d'educació secundària situat en una població mitjana de Catalunya (Serra,2001).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenent a conviure diàriament: Una realitat: col·legi Josep Pous i Pagès. Cap al Brasil amb el Diuelre. L'escola oberta a l'entorn: CEIP La Farga. Co
La presència de nens i nenes de procedències diferents és una realitat cada vegada més estesa a la xarxa d'escoles públiques. En aquest apartat, s'hi presenten quatre experiències ùtres d'escoles de primària i una d'un institut de secundàriaù que ens expliquen com treballen la interculturalitat a les aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Plans autonòmics de convivència.
Moltes administracions educatives han posat en marxa programes concrets de formació en valors, per tal de produir un canvi d'actituds i un desenvolupament d'aptituds cooperatives. S'han desenvolupat experiències innovadores, on es promouen nous continguts (valors, actituds, normes, concepcions ètiques del món, etc.) en relació amb una educació per la pau i per la millora de la convivència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«La veu de l'escola».
Recentment, hem celebrat el primer aniversari del programa de ràdio ½La veu de l'escola+, una iniciativa que cada mes ha suposat una excusa per a acoblar un projecte de centre que, a més de aconseguir uns objectius educatius clars, trenca la monotonia de l'escola i engresca l'alumnat, el professorat, els pares, les mares i gran part de la localitat de Benigànim en una experiència enriquidora des de tots els àmbits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nou racó d'experiments al cicle inicial.
L'experiència que presentem permet establir una relació estreta entre els nens i les nenes de cicle inicial i els seus companys i companyes de quart d'ESO, alhora que fomenta la implicació i la responsabilitat dels alumnes i les alumnes més grans de la nostra escola i ajuda a aconseguir que els racons d'experiments
de cicle inicial funcionin millor.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Model per a la coordinació de les activitats físicoesportives en horari no lectiu.
El debat entorn de les activitats fisicoesportives extraescolars és manifest en un gran nombre de centres, tant per part del professorat com de l'AMPA. Aquest interès és degut al pes que aquestes activitats ocupen en l'horari no lectiu de l'alumnat. El present article vol crear un model de reflexió entorn d'aquestes
pràctiques, amb la intenció de cercar un ventall esportiu fora de les aules més ampli i participatiu i on la prioritat se centri en el valor educatiu de l'esport per damunt dels seus resultats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Sobreviure a la natura»
Fundació Pere Tarrés, una entitat sense ànim de lucre creada amb la finalitat de promoure l'educació en el temps de lleure, la millora de la intervenció social i la
formació en educació social. La seva acció se centra fonamentalment en el treball amb infants i joves.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De l'educació especial a l'escola inclusiva.
En aquest article es parla dels darrers vint-i-cinc anys al món de l'ensenyament des de l'òptica de l'educació especial. Es tracta d'una mirada amb perspectiva per poder entendre on som i on volem anar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La violència escolar, una qüestió que ens compromet a totes i tots.
tots els sectors socials. A partir de les dades que ens aporten els estudis més recents relacionats amb aquest fenomen, l'article fa un recorregut que parteix
de la descripció objectiva dels fets, per orientar propostes d'intervenció que ens permetin afrontar una problemàtica social que afecta directament el marc escolar i que el sobrepassa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 86: Jocs de lògica per a nens i nenes de 6 a 12 anys.
Aquest és l'objectiu principal del present suplement: proporcionar un seguit de recursos lúdics al professorat ùen aquesta ocasió jocs de lògica, ateses les limitacions d'espaiù que afavoreixin l'aprenentatge de les matemàtiques als infants d'una manera divertida, motivadora i d'acord amb les seves necessitats.