Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprender en esta situación (II)
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendices autónomos
Les funcions executives i els processos metacognitius són elements fonamentals perquè les nostres alumnes i els nostres alumnes esdevinguin aprenents autònoms. Durant el període de la COVID-19 s’han posat de manifest moltes mancances en la competència dels discents per aprendre a aprendre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Miguel Ángel Aragón: «La educación es un bien público que no debe desvirtuarse y debe trabajarse desde el colectivo»
El Miguel Ángel va començar en el món de l’educació de manera casual. En acabar la carrera de Químiques l’any 1974 va trobar feina com a professor en un antic centre d’un poblet de Segòvia. Encara que al començament la seva idea era fer la tesi i treballar, la intensitat del moment i l’efervescència que estava experimentant el món educatiu el van portar a abandonar la seva primera idea i quedar «enganxat» per sempre a l’àmbit de la docència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Navegando en medio de una fuerte tempestad (parte 2)
Aquest text neix de la necessitat de plasmar per escrit reflexions al voltant de com plantegem la tornada a l’escola. La covid-19 continua decidint i marcant el rumb de les nostres vides, almenys així serà en el futur proper. Estem en un procés d’elaboració del projecte de direcció per a una nova escola de Barcelona, i tot el que passa ens obliga a pensar com encarem el repte que tenim al davant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transiciones: de los confinamientos a los reencuentros
Amb molta il·lusió compartim el projecte Transicions: Dels confinaments als retrobaments, que neix fruit d’unes reflexions espontànies, alhora que profundes, al voltant de la situació que estem vivint. Som professionals de l’àmbit educatiu que amb molta alegria, art, humor i amor el posem al vostre servei. Res ens farà més feliços que el mireu, el remeneu, hi aporteu criteris nous i ens en feu retorns, propostes de millora i suggeriments.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Planificación de la propuesta. Transiciones: de los confinamientos a los reencuentros
Amb molta il·lusió compartim el projecte Transicions: Dels confinaments als retrobaments, que neix fruit d’unes reflexions espontànies, alhora que profundes, al voltant de la situació que estem vivint. Som professionals de l’àmbit educatiu que amb molta alegria, art, humor i amor el posem al vostre servei. Res ens farà més feliços que el mireu, el remeneu, hi aporteu criteris nous i ens en feu retorns, propostes de millora i suggeriments.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Os espero al otro lado de la pantalla
1 dia + és 1 dia menys és la solució trobada per poder arribar a tot l’alumnat d’una zona rural gallega que no disposa de prou mitjans tecnològics per afrontar classes virtuals. A través d’aquest projecte els infants gaudeixen cada dia realitzant un repte, un enigma o un desafiament, gràcies als quals adquireixen continguts curriculars a través d’un aprenentatge competencial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los ambientes de aprendizaje
Els canvis constants en la societat insten els sistemes educatius a adaptar-se i a respondre als nous entorns que van sorgint. Des de les escoles hem de donar resposta a aquests reptes, cosa que implica la necessitat de posar en pràctica un model educatiu en el qual l’alumnat pugui viure experiències que li permetin construir el seu propi procés d’aprenentatge de manera significativa, un model centrat en les capacitats. I és dins d’aquest marc on trobem els ambients d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los ambientes en la escuela Els Encants
Aquest és un article descriptiu centrat en les comunitats i en els ambients d’aprenentatge de l’Escola dels Encants, de Barcelona. Pretenem seguir un petit recorregut relatant la finalitat del centre tot explicant-ne la configuració i l’estructura que emprem per dissenyar un ambient. Finalment els descrivim tots i en presentem la correspondència entre les comunitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ambientes en primaria, oportunidad para descubrir nuevos horizontes
El nostre objectiu és exposar la nostra experiència i la nostra motivació personal i professional en la creació, el sentit, el disseny, l’organització i l’avaluació d’ambients d’aprenentatge a la comunitat de mitjans, primer, segon i tercer d’educació primària al col·legi públic Mendigoiti Ikastetxea, de Mendillorri, un barri situat a l’est de Pamplona, a 1,6 quilòmetres del centre de la ciutat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los ambientes de aprendizaje
Al CEIP Molí d’en Xema treballem mitjançant diferents metodologies globalitzadores i innovadores, una de les quals són els ambients d’aprenentatge. Els ambients del nostre centre han sofert molts de canvis. Hem partit de la piràmide de Maslow per tenir en compte les necessitats de l’infant i, d’acord amb el currículum, hem trenat una línia d’escola respectuosa amb el ritme de cada infant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Espacio y ambientes de aprendizaje
En l’aprenentatge per ambients l’organització dels espais ajuda a crear connexions entre les diferents experiències educatives que hi troben els infants. El seu disseny arquitectònic és clau en totes les escales que presenta. L’objectiu d’aquest article és analitzar com un disseny adequat dels espais pot afavorir aquest tipus d’aprenentatge, per tal de poder-ho tenir en compte en els processos de transformació dels centres de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reflexiones sobre la formación inicial de maestros y la detección de situaciones de salud mental de estudiantes
A les facultats d’Educació ens trobem amb el dilema de com tractem l’alumnat que pateix situacions de salut mental i que està realitzant els estudis de mestre. L’article analitza aquesta realitat en relació amb les competències professionals que ha de tenir una docent o un docent, les repercussions que tenen en el mateix sistema les decisions que es prenguin i les qüestions ètiques envers el mateix estudiant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Como un pulpo haciendo malabares
Tenint en compte que la pertinaç manca de recursos a l’escola pública és un llast, en aquestes línies explicarem algunes idees pràctiques que poden ajudar a avançar cap a un model d’atenció educativa tan inclusiu com sigui possible sense deixar-hi la pell. Rescatarem algunes de les experiències de treball col·lectiu –guardeu-vos-en l’aspecte col·lectiu com la clau– que faciliten l’aplicació del DUA a l’escola pública Carlos Cano, de Fuenlabrada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pensar y decir
Segon curs de primària del CEIP Es Pont, de Palma de Mallorca. Cap als darrers capítols del llibre que llegim hi ha una gran festa i els personatges –tots vegetals– ballen desaforadament. Per mostrar diferents tipus de danses que ens ajudin a imaginar com deu ser la festa portem a l’aula la reproducció de quatre quadres en 3D.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Protejámonos del calor
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara hi som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pixton: el cómic como recurso en el ámbito educativo
El còmic pot ser un recurs fantàstic per adquirir competències clau diferents, en especial la competència en comunicació lingüística. Pixton és una eina molt intuïtiva i fàcil d’utilitzar que ajuda l’alumnat a empoderar-se respecte al seu propi aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Un cuento escribiréis, tan bien como sabréis!
Més enllà d’integrar la tecnologia en l’activitat diària del nostre alumnat, el concepte d’aula intel·ligent pretén donar suport a l’aprenentatge personalitzat, actiu i col·laboratiu mitjançant l’ús d’espais educatius eficients, adaptables i motivadors. Les aules intel·ligents són espais escolars pensats per al benestar de tothom i també per potenciar l’aprenentatge i el desenvolupament integral de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gestión del aprendizaje de las lenguas: Let´s make art in English!
Per millorar l’expressió i la comprensió oral de la llengua anglesa a l’etapa d’educació primària, a la nostra escola es va decidir remodelar les sessions d’anglès augmentant-ne les hores que s’hi dedicaven dins de l’àrea d’educació visual i plàstica i fent un taller d’art a cada nivell.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La introducción del pensamiento computacional en nuestro colegio
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Derechos y deberes de las niñas y los niños
Basant-nos en la proposta de rebel·lió 6 del llibre de Francesco Tonnucci Manual de guerrilla urbana (2007), hem generat una dinàmica grupal per reflexionar sobre els drets establerts a la Convenció sobre els Drets de l’Infant, adoptada per les Nacions Unides l’any 1989.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cierre de las escuelas ante la COVID-19. Riesgos vs. retos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprender más allá de la escuela. Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula. Encuentros y convocatorias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena en cuestión
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.