Un método de aprendizaje cooperativo para la diversidad en secundaria
Graó Educación - Número: 193 (febrer 04)
ISBN / EAN : 9788478273195 - ISBN / EAN PDF: 9788478278367
Resum
Un mètode d’aprenentatge cooperatiu a través del qual un alumne (l’alumne tutor) aprèn ensenyant al seu company (l’alumne tutorat), que a la vegada aprèn gràcies a l’ajuda personalitzada i permanent que ha rebut. Així doncs, es tracta d’una estratègia que aprofita pedagògicament les diferències entre els alumnes i ens permet veure la diversitat no pas com a un problema, sinó com a un recurs. La tutoria entre iguals, encara poc coneguda al nostre país, està molt divulgada entre els àmbits educatius anglosaxons (sota la denominació peer tutoring) i destaca per a la UNESCO i pels experts en educació com a un mètode instructiu altament efectiu, intensament eficaç per a l’atenció a la diversitat i, en conseqüència, per a l’ ensenyament de qualitat. Mitjançant una rigorosa explicació de les bases teòriques que sostenen el mètode, i una proposta pràctica concreta, avaluada en diversos centres, aquest llibre ofereix al professorat la possibilitat d’aplicar sense dificultat aquest recurs educatiu tan interessant.
Una estratègia que aprofita pedagògicament les diferències entre els alumnes i ens permet veure la diversitat no pas com a un problema, sinó com a un recurs.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una estratègia que aprofita pedagògicament les diferències entre els alumnes i ens permet veure la diversitat no pas com a un problema, sinó com a un recurs.