Està centrat en l'estudi de les metodologies transdisciplinàries i creatives sobre el pensament reflexiu per al desenvolupament personal i professional de l'alumnat universitari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Està centrat en l'estudi de les metodologies transdisciplinàries i creatives sobre el pensament reflexiu per al desenvolupament personal i professional de l'alumnat universitari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Marco teórico: Hacia una cultura docente e investigadora transdisciplinar para el logro de los objetivos de desarrollo sostenible a través de la refle
Aquest llibre té com a propòsit compartir nou experiències de recerca i formació professional amb un acostament a pràctiques complexes i transdisciplinàries; amb això es busca un canvi que aposta per la relegació de la recerca-formació articulada a processos de recerca acció-formació-existència (Galvani, 2020). Aquesta aposta ens va brindar l'oportunitat d'anar a la trobada de la dialogicitat i l'ecologització de les pràctiques de formació i de recerca com una base per al diàleg de sabers (Delgado, 2018; Sotolongo, 2006) i la complexitat. D'aquesta forma, el llibre busca comunicar els resultats, així com les propostes amb estratègies de recerca construïdes per fusionar el bucle de recerca i docència en processos d'intervenció a les aules universitàries des d'un enfocament de complexitat i transdisciplinarietat a través dels objectius de desenvolupament sostenible.
Amb el propòsit de documentar aquestes experiències, considerem que aquestes encara representen pràctiques aïllades, amb escassa ressonància a l'interior de les institucions universitàries i lluny d'instaurar-se com a pràctiques formatives. Pensem que proporcionen una gran fortalesa als joves i les joves estudiants, els quals, en trobar que existeixen diverses maneres per a la construcció social de coneixement i diferents maneres de fer docència, se senten motivats i amb una gran obertura per incursionar en innovacions, malgrat les dificultats que això implica, com abandonar la comoditat dels escenaris on només un tipus de coneixement és validat en detriment d'altres perspectives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Historias sonoras como recurso transversal en la formación universitaria
El present text reflexiona sobre l'escolta com a recurs expressiu i l'ús de metodologies transdisciplinàries en la creació de narracions i sonoritats que ofereixen perspectives estètiques i consciencien sobre la necessitat de desenvolupar una escolta activa a les aules. Per això, es posa en marxa una pràctica pedagògica en assignatures del grau de Mestre/a en Educació Infantil, on es planteja l'escolta com una acció conscient emmarcada en el quefer d'un docent sonor, el rol del qual permet crear formes esteticonarratives per activar aspectes relacionats amb històries de vida i de situacions quotidianes que es vinculen amb aspectes humans. La metodologia de recerca ha estat de tall qualitatiu utilitzant com a eines els grups de discussió. Els resultats ens mostren que són activitats que propicien curiositat i entusiasme, així com la necessitat de comprendre els continguts per poder realitzar l'activitat i descobrir la necessitat de ser creatius posant en valor el relat sonor per a la seva futura pràctica professional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cartografías sonoro-visuales como metodología transdisciplinar en el desarrollo de los objetivos de desarrollo sostenible
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Atendiendo a la diversidad creando recursos digitales para el aula de educación primaria
A l'assignatura de «Necessitats educatives especials» del grau de Mestre/a en Educació Primària a la Universitat de València, es va treballar la inclusió i la competència digital, a partir de la creació d'un recurs digital per al seu ús a les aules d'un col·legi de la Comunitat Valenciana. Aquesta activitat, com a fil conductor de l'aprenentatge-servei, va permetre als futurs docents indagar sobre quins recursos digitals s'utilitzen per atendre la diversitat i crear-ne un adaptat a les necessitats i característiques d'un cas real. Aquesta proposta va permetre, a més de l'adquisició de competències pròpies del grau, l'abordatge d'una educació de qualitat (núm. 4) dissenyant situacions d'aprenentatge motivadores i afavorint la inclusió i accessibilitat, partint del disseny universal per a l'aprenentatge, amb una mirada i un enfocament inclusiu de l'ensenyament a l'aula que permeti reduir les desigualtats (núm. 10).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El proyecto transdisciplinar, una propuesta para trabajar los objetivos de desarrollo sostenible y promover el pensamiento reflexivo de las y los futu
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Explorando en el género como elemento de estratificación social para la formación, el autoconocimiento y el ejercicio empático de maestras y maestros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Formando docentes reflexivos para un mundo sostenible: análisis de un proyecto transdisciplinar en el MPES
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació literària i ODS en la formació de docents: una proposta transdisciplinària de creativitat poètica
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Percepción del alumnado frente a una intervención para trabajar el pensamiento crítico-reflexivo en torno a los ODS
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del paradigma de la transdisciplinarietat a la pràctica d’aula i la reflexió pedagògica a través del disseny d’unitats didàctiques integrades
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conclusiones: Propuestas para contribuir a la renovación y validación de una actividad docente e investigadora