Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El lideratge ha de comprometre’s amb l'evidència, la recerca sobre la pràctica i la indagació docent, que són motors d'aprenentatge i desenvolupament professional permanent.
El lideratge ha de comprometre’s amb l'evidència, la recerca sobre la pràctica i la indagació docent, que són motors d'aprenentatge i desenvolupament professional permanent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Liderazgo y cultura docente: hacia una transformación educativa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las virtudes del liderazgo educativo
Es destaca la importància de les virtuts en el lideratge educatiu per millorar l'equitat i l'excel·lència en l'educació. Subratlla la integració de virtuts com el respecte, la integritat i la empatia amb habilitats i coneixements per a un lideratge efectiu. També aborda com les cultures institucionals influeixen en el desenvolupament de virtuts, ressaltant la necessitat d'ambients que promoguin pràctiques virtuoses.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Liderar el aprendizaje teniendo en cuenta el bienestar del profesorado
El capítol destaca el benestar del professorat com a crucial per a la qualitat educativa, ressaltant formació, compromís i autoeficàcia. Subratlla el paper del lideratge a crear un entorn de suport i cultures escolars positives que promoguin la col·laboració i l'aprenentatge. Es discuteix com la percepció del benestar influeix en la motivació i retenció docent, advocant per un lideratge efectiu i una cultura d'aprenentatge per millorar els resultats educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Liderazgo directivo y confianza relacional. Dos palancas indispensables y complementarias para la mejora en centros escolares
El capítol explora la interacció entre lideratge directiu i confiança relacional per millorar centres escolars. Destaca la importància del lideratge a influenciar positivament a docents i promoure la col·laboració, mentre la confiança relacional potència un clima escolar propici per a la millora contínua. Subratlla la influència de la cultura institucional i polítiques educatives en aquestes dinàmiques, advocant per un enfocament integral en la gestió educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La indagación docente como poderoso aprendizaje y desarrollo profesional
El capítol destaca la indagació docent com a clau per al desenvolupament professional i millora educativa. Proposa un cicle d'indagació que guia docents i líders a través d'exploració, innovació i avaluació de pràctiques. S'emfatitza a començar amb objectius clars i evidències sòlides, promovent un ensenyament reflexiu i basat en evidències per millorar els resultats d'aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La dirección y el liderazgo educativo en el contexto escolar en España
El capítol discuteix l'evolució del lideratge educatiu a Espanya cap a un enfocament pedagògic. S'assenyala una feblesa institucional en la direcció escolar, amb un èmfasi històric en la gestió administrativa. Les reformes, com la LOMCE i la LOMLOE, van intentar abordar la professionalització de directius, però amb limitacions. S'advoca per un model de direcció que combini participació democràtica, professionalització i responsabilitat en la millora educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dirección de centros y liderazgo pedagógico en Cataluña: las resistencias al cambio
El capítol analitza la implementació del lideratge pedagògic a Catalunya, destacant desafiaments com resistències a reformes, dificultats econòmiques i conflictes institucionals. La Llei d'Educació de Catalunya (LEC) va buscar enfortir el lideratge distribuït i l'autonomia escolar, però va enfrontar obstacles a causa de tensions polítiques i competencials entre l'Estat espanyol i la Generalitat de Catalunya, evidenciant com aquests factors impacten en les reformes educatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hacia un liderazgo transformador: nuevas perspectivas desde el País Vasco
El capítol destaca les polítiques del Departament d'Educació del Govern Basc per enfortir el lideratge educatiu en centres públics. Ressalta un nou projecte normatiu integral que aborda aspectes clau de la funció directiva, enfocant-se en lideratge transformacional, professionalització, formació i benestar docent. S'emfatitza la importància de crear cultures escolars positives i promoure un lideratge compartit i democràtic per millorar la qualitat educativa i l'èxit estudiantil.