Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La institución escolar en la sociedad de la infomación y el conocimiento
La mateixa institució que va ser el gran instrument de canvi cap a la societat industrial ara es veu arrossegada pel canvi a la societat de la informació i el coneixement (SIC). En aquest capítol s’aprofundeix en aquest tema, tenint en compte el paper de l’escola en la societat d’avui, en què ha perdut el monopoli del saber davant de l’auge de les noves tecnologies. S’aborda, en definitiva, la professió docent i la institució escolar en la societat de la informació i del coneixement. El capítol acaba amb un apartat d’activitats i fonts documentals i recursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educación y empleo
En aquest capítol ens proposem analitzar la complexa relació entre els sistemes educatius i l’ocupació. En primer lloc, farem una reflexió global sobre l’evolució dels sistemes productius i el paper que ha tingut la institució escolar en aquesta evolució. En el segon bloc analitzarem en concret el paper de l’educació secundària en la incorporació dels joves al mercat de treball, tant per als que fracassen en aquesta etapa educativa com per als que circulen per les diferents vies postobligatòries. El capítol acaba amb un apartat d’activitats i fonts documentals i recursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La participación de las familias en la escuela
S’aborda en aquest capítol la participació i la implicació de les famílies en els centres educatius, analitzant els nivells de participació individual i col·lectiva, dels consells escolars, de l’associació de pares i mares d’alumnes (AMPA) i dels models de gestió de centre per fomentar dinàmiques participatives. El capítol acaba amb un apartat d’activitats i fonts documentals i recursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La vida en las aulas
El comportament de l’alumnat a les aules no és el simple resultat del capritx o de la simple voluntat dels individus. Elements com la classe social, el gènere o el grup ètnic expliquen bona part de l’actitud de l’alumnat. No obstant això, els individus són éssers complexos que afronten imaginativament la seva realitat social i el seu futur no està escrit en les estructures socials, per molt pes que puguin exercir. En aquest capítol es parla de tot això. El capítol acaba amb un apartat d’activitats i fonts documentals i recursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El profesorado de los institutos de educación secundaria: estructura, prestigio y acción
Es consideren professionals els professors d’institut? Es proletaritza el professorat d’educació secundària? Constitueix avui l’educació secundària una professió a Espanya? Aquests interrogants, juntament amb el professorat com a agent educatiu i el seu prestigi i estatus, s’aborden en aquest capítol, que acaba amb un apartat d’activitats i fonts documentals i recursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Origen social y logro educativo: una mirada a través de PISA
Aquest capítol aborda detalladament les característiques principals de PISA: el contingut de les proves, la interpretació dels resultats, PISA, fracàs escolar i abandonament prematur, crítiques a PISA, desigualtats educatives que genera, PISA i política educativa, etc. El capítol acaba amb un apartat d’activitats i fonts documentals i recursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Género y sexismo en la escuela
Aquest capítol ens introdueix en la història del llarg procés des de la incorporació de les dones al sistema educatiu fins a la situació actual de les dones en l’educació. També s’estudien la definició i les característiques principals d’una escola mixta i es reflexiona sobre les dificultats actuals per a la consecució d’una veritable coeducació amb èxit. El capítol acaba amb un apartat d’activitats i fonts documentals i recursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La escolarización de minorías étnicas y de inmigrantes
El plantejament intercultural de l’educació valora la diversitat cultural com una oportunitat d’enriquiment mutu. En aquest capítol es parla d’això, i alhora presenta els desafiaments de la immigració i les minories ètniques en els centres i s’ofereixen propostes, marcs generals i orientacions per a una escola intercultural amb èxit. El capítol acaba amb un apartat d’activitats i fonts documentals i recursos.
Mirada sociològica sobre els problemes educatius, de manera que sigui útil en el treball docent. La societat del coneixement, les relacions entre educació i ocupació, la participació de pares i mares en la gestió escolar, la vida a les aules, la posició del professorat dins l'estructura social, els resultats escolars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mirada sociològica sobre els problemes educatius, de manera que sigui útil en el treball docent. La societat del coneixement, les relacions entre educació i ocupació, la participació de pares i mares en la gestió escolar, la vida a les aules, la posició del professorat dins l'estructura social, els resultats escolars.