Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Consideraciones previas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Para una buena escuela en tiempo de cuarentena: la casa como laboratorio
En aquest capítol es reflexiona entorn de la problemàtica sanitària que va aparèixer el 2020 i com ha influït en els més petits. A causa d'aquesta nova situació s'ha vist compromesa la relació que s'estableix entre l'escola i la llar, aflorant les dificultats per mantenir aquesta relació i continuar desenvolupant el procés educatiu de l'alumnat. Sobre la base d'aquest context es descriuen una sèrie d'estratègies educatives alternatives als deures convencionals que imposa l'escola, activitats senzilles que poden abordar-se a la llar i que afavoreixen l'aprenentatge a través del joc i l'experimentació, aportant als alumnes i les alumnes més autonomia en el seu desenvolupament a través dels diversos espais i recursos que podem trobar dins de qualsevol casa. Finalment, es detallen algunes pautes per avaluar aquest tipus d'activitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Es posible pensar en otra escuela en tiempos de crisis?: Cinco puntos para la reapertura
Aquest capítol reflexiona sobre el concepte d'escola i desgrana la seva definició per delimitar el seu objectiu principal i tornar-la a construir en el nou context social i sanitari que estem vivint. Partint d'aquesta nova definició d'educació, es proposen algunes possibles solucions tendents a aconseguir una escola que sigui coherent amb ella mateixa, però també compatible amb les noves necessitats de salut a les quals ens obliga la COVID-19. Sobre la base d'aquestes premisses, s'articulen cinc propostes per a una educació coherent amb aquests principis, que a Itàlia està representada pel Moviment de Cooperació Educativa i per la filosofia del projecte La Ciutat dels Infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiencias
Aquest capítol recull tres experiències que en els passats mesos de quarantena s'han promogut a Espanya, Itàlia i Amèrica Llatina en ciutats de la xarxa La Ciutat dels Infants, les quals han tingut als petits com a protagonistes a través dels seus consells. S'han seleccionat tres casos de dimensions diferents: l'experiència espanyola fa referència a les activitats de dues ciutats: Carbajosa de la Sagrada (província de Salamanca) i Osca; la italiana, per part seva, documenta les activitats del Consell dels Infants de la ciutat de Latina; mentre que l'experiència llatinoamericana esmenta diverses iniciatives promogudes en diversos països d'Amèrica Central i del Sud i detalla les activitats desenvolupades en una campanya específica implementada per diverses ciutats de la xarxa argentina.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reflexiones finales
En aquest capítol es posen de manifest els estralls causats pel confinament sanitari, traçant-se amb precisió el nou context socioeducatiu post-COVID-19. A partir d'una sèrie de reflexions es debat sobre els coneixements i les habilitats que han pogut «perdre» o «guanyar» els més petits en aquest període, les eines que s'han utilitzat per suplir les classes presencials (educació a distància) i la invisibilitat de les necessitats i drets dels infants durant aquest lapse de temps, entre altres temes que han repercutit en el seu benestar educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La opinión de Frato
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cronología de la cuarentena
Aquest llibre està escrit de pressa, gairebé en temps real, mentre se succeïen els fets. Explica la història del que va ocórrer entre març i juny de 2020, com els nens i nenes van viure i van suportar aquesta situació i ens proposa accions per a una reobertura segura i amb totes les garanties educatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aquest llibre està escrit de pressa, gairebé en temps real, mentre se succeïen els fets. Explica la història del que va ocórrer entre març i juny de 2020, com els nens i nenes van viure i van suportar aquesta situació i ens proposa accions per a una reobertura segura i amb totes les garanties educatives.