Producción escrita y dificultades de aprendizaje
Biblioteca de Textos - Número: 299 (maig 13)
ISBN / EAN : 9788499805047 - ISBN / EAN PDF: 9788499805160 - ISBN / EAN EPUB: 9788499806969
ePremium Llibres
16,50€15,68€ IVA incluido
Aquest producte té enviament gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prefacio: Trabajar en secuencias didácticas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñar la producción escrita
L’aprenentatge de la producció escrita és una de les finalitats fonamentals de l’ensenyament de les llengües. En aquest capítol es parla d’això, partint del terme producció textual per situar, d’una manera àmplia, les situacions d’interacció i les operacions que intervenen en l’escriptura, i abordant la influència de la diversitat textual com a variable clau a l’escriptura; una forma de comunicació, d’expressió i de coneixement
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Obstáculos, dificultades y errores en la escritura
La complexitat de l’activitat de l’escriptura explica el caràcter llarg i ardu del seu aprenentatge. El seu desenvolupament implica una transformació del coneixement i les capacitats lingüístiques de l’alumne. L’anàlisi dels components de l’escriptura permet descriure i anticipar els possibles obstacles que podem trobar en aquest procés. Aquests obstacles i les tensions que hi ha subjacents formen part de la dinàmica de l’aprenentatge, atès que, superant-los progressivament, l’alumnat constitueix el sistema escrit i s’apropia de pràctiques textuals. Aquest capítol parla d’això, posant en evidència el valor didàctic de l’error en l’aprenentatge de la producció escrita.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los géneros textuales como unidad de trabajo
Aquest capítol té com a objectiu presentar la noció de gènere textual i explicitar el rol de la producció textual en l’ensenyament i l’aprenentatge. Això es fa a partir d’una proposta didàctica de treball sobre l’escriptura en un marc comunicatiu a partir de quatre temes clau: els gèneres com una manifestació de les pràctiques lingüístiques, com una megaeina didàctica i com a facilitadors de l’ensenyament de la producció textual, abordant també de quina manera els gèneres textuals susciten models didàctics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El procedimiento de análisis
Què cal fer per analitzar les produccions escrites dels alumnes i per seleccionar les dimensions que es prioritzen en el treball escolar? En aquest capítol s’aborda la resposta a aquest i altres interrogants al voltant de l’activitat d’escriptura, focalitzant en l’anàlisi d’alguns textos dels primers cicles d’ESO a partir de tres elements clau: la progressió curricular, la reconstrucció de la consigna i la guia d’avaluació. Igualment, suggereix pistes de treball per ajudar els alumnes a elaborar una posada en comú sobre aspectes que cal tenir en consideració en els seus textos i, d’aquesta manera, bastir el procés de reescriptura a partir de les seves produccions inicials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los dispositivos de enseñanza
Conèixer les principals dificultats dels alumnes quan duen a terme una primera producció escrita es pot fer sobre la base de diferents dispositius d’ensenyament com la lectura col·lectiva, la discussió en grup i l’elaboració d’un quadern de notes, entre d’altres. Partint d’aquesta idea, aquest capítol parla de la importància de conèixer les necessitats tant de grup com particulars dels estudiants amb dificultats a l’entorn de la producció textual, analitzant diferents activitats escolars, dispositius d’ensenyament o seqüències didàctiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los textos narrativos
De la lectura d’un relat de vida o d’una història de ciència-ficció a l’escriptura d’un conte fantàstic o d’una notícia, l’escola aborda una gran varietat de textos narratius que apunten a diferents objectius: informar, entretenir, donar un testimoni, fer reflexionar o commoure. En un context escolar, aquesta gran varietat representa un gran desafiament: com s’hauria d’organitzar l’ensenyament de textos que, fins i tot tenint en comú el fet de ser narratius, no deixen de ser diferents en els seus aspectes constitutius? Partint d’aquest interrogant, en aquest capítol es mostren i analitzen alguns exemples de textos narratius fets per alumnes; tot amb la finalitat de plantejar un model didàctic de gèneres com el conte o els relats de vida amb propostes d’activitats per a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los textos argumentativos
Aquest capítol es proposa tractar les dificultats trobades pels alumnes en la producció escrita de textos argumentatius, analitzant alguns exemples en funció de les expectatives d’èxit per als diversos nivells escolars. Així mateix, insisteix a identificar l’origen d’aquestes dificultats, avaluant si són errors que es poden considerar típics del nivell de l’alumne o si són problemes que delaten dificultats d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Personalització del contingut
Categories
Escriptura, Escritura, Estrategias de escritura, Estratègies d'escriptura, Ortografia, Textos argumentativos, Textos narratius, Textos narrativos
Col·leccions
Paraules clau del producte